Scootergame...wie lijkt dit een goed idee?

Weet je wel hoeveel een beetje spel kost?
Dit zal er nooit komen met betrekking tot "weinig" geintreseerde :)
Misschien wel iemand die goed in shockwave/flash is :)
Ziet er ook nog wel koel uit :)
 
De markt kan wle groot genoeg worden door een berg promotie. Wat de pruducent ook weer een berg centen kost.

Spellen als wake board etc. zijn doorgedrongen door de niet al te moeilijke moves.

Als je een scooter spel gaat maken mag je eerst de 14 jaar oude scooter onbewuste gamer uit gaan leggen wat nou het verschil is tussen een 50 en 70 cc.

Zal het er komen, blijft het denk ik simpelweg te eenvoudig om het nog een beetje speelbaar te maken voor de bredere doelgroep.
 
Tsjah, je kunt bijv. ook implementeren dat je bijv. een stuntscootertje samenstelt en daarmee stunts gaat uitvoeren voor publiek, dus naar de drukker stapt, folders laat uitprinten ed.
 
Toevallig is er een soort van scooter spel. Niet echt fantastisch maar tis toch wel redelijk grappig.
Het heet pizzacoureur en je kan het spelen in je browser. Het is gemaakt voor de ckvtournee, ze hebben een zip omgebouwd en er een groot scherm voor gepleurd zodat t net lijkt alsof je zelf op de scooter zit en rijd. Met die tournee crossen ze door t land. Naja je kan t allemaal bekijken op www.ckvtournee.nl Tis geen super spel maar wel grappig. Hier wat pics:

help-01A.jpg

help-02A.jpg

help-03A.jpg

help-04A.jpg

help-05A.jpg

help-06A.jpg
 
Last edited:
psies, net zoals motor city online,
je begint met 1000 gulde ofzo, koopt een oud verrot scootertje
en gaat racen en sprinten... zo win je geld en kan je je scoot opvoeren , of een nieuwe scoot kopen, zo is er ook de online shop waar je gebruikte en nieuwe speciale dingen kan kopen.

:~ :~
 
zoals ik in de vorige topic al had gepost hier eens...

Ik heb een aantal serieuze gesprekken gehad met toonaangevende developpers in deze sector...
het is echter niet haalbaar

1) de doelgroep is ten eerste te klein idd....
2) in amerika zijn scooters van die stepjes... dus heeft amerika daar geen interesse in... ook omdat daar tweetakt brommers niet populair zijn...
3) ze wilden wel voor een kleine game gaan, simpel spel met doelgroep van Europa, maar geen circuit-game met mogelijkheden... dus eerder zoiets als dat eerdere pizza game, pure animatie dus, nix serieus...

toen heb ik ook maar beslist om met dat project te kappen...
 
hmmm jammer... ff offtopic dat streedrod is echt supervet!!!! ik kende het nog niet maar het is echt lache!! krijg alleen the king niet verslagen de rest wel :p
 
Originally posted by LXSpeedfighterz
Het leuke is: LX kan programmeren :) ook in OpenGL (dat is in 3D)
en ook 2D als ik het mij goed herinner ;)

Maar de graphics code zal niet het grootste probleem zijn. Gewoon modellen in 3d studio en dan ff een export plugin schrijven. Het belangrijkste bij zo'n game zal de physics engine zijn. Alles moet goed reageren op de input, het moet voelen alsof je op een scooter rijdt.

Ook moet er gekeken worden wanneer een scooter bijvoorbeeld een wheely maakt, dus gewicht checken van scoot, kijken waar zwaartepunt zit, kijken welke onderdelen erop zitten, vermogen berekenen, kijken hoever gashendel open gedaan wordt, etc........

Een heeeeeleeeee klus dus :)
En het vette zou nog zijn als er een beetje realistisch damage systeem in zou zitten
 
jongens veel plezier he ;)
dus wie kan programeren gewoon ff samen iets proberen maak het eeerst heel simpel ofzo en dan d.m.v. patches ofzo steeds meer uitbreiden.
hou het eerst bij 1 type scoot of weet ik veel
 
Back
Top