Scootergame...wie lijkt dit een goed idee?

mendophir

Banned
Ik zat laatst eens te denken over hoe het zou zijn als er een game was op de pc waarbij je aan het begin van de game een scootertje kunt kopen (Standaard natuurlijk), geld kunt verdienen en dan bijv. naar een dealer toescooten om wat spullen te kopen. Naarmate je vordert in het spel kun je bijv. allerlei projectjes gaan doen zoals een Zip, runner ed.
Ook uiterlijk kun je zelf aanpassen door naar een sprayshop te gaan en daar je custommade look (Die je zelf in Fotosoep hebt gemaakt) te uploaden en die voor een berg knaken zo te laten spuiten. Ongelukken zijn natuurlijk ook van de partij, en onze grote vrienden van de pootlitie natuurlijk ook. Bekeuringen tellen ook mee.

Je kunt ook denken aan online meetings, sprints, achtervolgingen etc. Misschien zelfs sprints om de sleutel. Hoe meer geld hoe meer je aan je scooter kunt doen om hem de master scoot te maken. Ook lijkt me een brute functie om een online scooterwinkel te integreren zoals scootparts easyparts of 50cc maar dan in fictieve vorm, en dat je die dan binnen een week/2 weken hebt.

Al met al lijkt me dat een game waar ik mijn zuurverdiende 70 eurotjes wel aan zou uitgeven. Wat jullie, ik hoor graag jullie commentaar en meningen, misschien kunnen we als we veel positieve reacties krijgen dit eens aankaarten bij een game-fabrikant want ik weet zeker dat dit elk scooterrijdend personage op de wereld als muziek in de oren klinkt.

Grtz.
 
Advertisement - register to remove this

lijkt me ook zeeeeeeeeer PHAT!!!
stuur ff een mailtje nar EA Sports ofzo, wel naar buitenland maarja, om zo'n spel door Davilex te laten maken ;(..........lijkt me niks.
 
Is ooit wel eens een topic over geweest.

Als jij een gamedeveloper kan vinden die niet geinteresseerd is in winst maken en van verlies draaien houdt lukt het misschien.

Face it, de doelgroep is gewoonweg te klein
 
ja heb ik ook wel es over ged8, heb ook eens een email gestuur naar sbs veronica (toen nog) en andere stations, om een programma te maken over scooters. nooit meer wat over gehoord :(
 
Originally posted by Mr Polini Evo
ja heb ik ook wel es over ged8, heb ook eens een email gestuur naar sbs veronica (toen nog) en andere stations, om een programma te maken over scooters. nooit meer wat over gehoord :(
En dan? Over tuning kan het niet gaan, dat zullen ze nooit toelaten. Nieuwe modellen dan? Die komen mondjesmaat uit, nooit genoeg om een programma mee te vullen.

En once again, de doelgroep is te klein
 
De doelgroep te klein, daar heb je misschien wel gelijk in jeh en het is een hels karwei om zo'n spel werkend te krijgen...Maar ik bedoel niet scooterliefhebbers kunnen er ook wel in geinteresseerd zijn, als het een goed verhaal bevat ed.
 
Originally posted by Wout

En dan? Over tuning kan het niet gaan, dat zullen ze nooit toelaten. Nieuwe modellen dan? Die komen mondjesmaat uit, nooit genoeg om een programma mee te vullen.

En once again, de doelgroep is te klein

ja, maar ken het altijd proberen toch :'( :)

maar doelgroep maakt toch niet uit, ik kijk ook naar formule 1, dat boeit me echt geen reet, maar als je je verveeld moet je toch wat :p
 
Ook leuk om te proberen om bijv een 50cc cil en dan een mhr team 2000 pijpje eronder te hangen en dan nog meer kansloze setuppies te verzinnen...Alleen wordt dat een TE ingewikkeld proces denk ik
 
Dr zijn ook een paar developers zo gek om wakeboardgames uit te brengen (ja ze bestaan, binnenkort komt er weer een nieuwe uit, vrij aardig volgens mij), en daar is de markt nou ook niet echt supergroot voor. Maar in bepaalde delen van Amerika is het wel weer vrij groot, en daar zal die developer dan wel naar gekeken hebben......
 
Ik vind het een erg goed idee! Ookal is de doelgroep klein en zal het spel dus waarschijnlijk matig verkocht worden.. Het is natuurlijk wel een idee om het bij een Technische (Informatica etc.) school aan te kaarten om dit als project voor studenten in een semester te stoppen.

Het doet mij overigens heeel erg veeel denken aan Street-Rod 1 & 2.

Dus voor degenen die nog even een extra steuntje nodig hebben hoe de game zou moeten worden raad ik aan de onderstaande games even te downloaden. Heel simpel, je hebt een begin bedrag en kunt in de krant kijken welke auto je kunt kopen. (Een wrak dus.) Keuze uit Chevy, Ford, Dodge, Crysler etc. Naarmate je raced haal je geld binnen en kun je betere parts kopen. (V6, V8, Van die brute luchtinlaten en 4Spd Race-Gearboxxes. Velgen, banden etc. etc.

Street-Rod 1 (Download - 411 kB)

Street-Rod 2 (Download - 706 kB)

(Deze games zijn volledig en legaal, het is Abandonware.)

De scootergame zou natuurlijk een heleboel elementen moeten bevatten, en zeker de punten die bovenaan al stonden.

Je zou bijvoorbeeld door het gaan naar Meetings e.d. je bekendheid kunnen vergroten met het risico op politie enz. Mocht er ooit een spel als dit gemaakt worden, dan zou het mits een goed staaltje programmeerwerk best leuk kunnen worden.

We moeten namelijk aantonen dat er veel interesse voor is. En toch denk ik dat veel niet-scooteraars het ook leuk zouden vinden mits het spel goed in elkaar zit. Het is gewoon heel erg moeilijk om zoiets voor elkaar te krijgen.

Maargoed, wie niet waagt wie niet wint.
 
Back
Top