This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooterevent Geel zaterdag 3 mei

Ik heb een slider met verlast subframe voor mina hori blok. Moet ik dan gelijk scooter special rijden?

En waarom moet je daar wel alles borgen etc, en bij gewoon 70cc niet? Hetzelfde geld voor dodemansknop...

Je behoort tot de special klasse.
 
Ik sta @ begin post onder 70 cc ingeschreven maar heb mij via mail voor Standaard Klasse 70CC ingeschreven. Typ fout of wordt er gewoon 70 CC neergezet ? @ robo 5 proficiat kerel :*
 
in wat voor klasse rijd je als met 2fast 4race rijd in combinatie met nx?

ik doe nie mee aan die sbo zooi... dus heb geen flauw idee welke klasse je dan valt?

bvd...
 
ik zie bij mijn naam alleen 70cc staan.
Maar als het goed is zijn mijn kappen dan ook al gespoten kan ik op de dag zelf ook nog custom inschrijven of moet dat echt van te voren?
gr.
 
ik zie bij mijn naam alleen 70cc staan.
Maar als het goed is zijn mijn kappen dan ook al gespoten kan ik op de dag zelf ook nog custom inschrijven of moet dat echt van te voren?
gr.

Je kan dat de dag zelf ook nog maar lieft weten wij het vooraf. Dat is gemakkelijker voor ons.
 
SPRINTNUMMERS

1) Depourque Andy --> 70CC + custom
2) De Jonge Orlando --> 70CC
3) Hage Ramon --> 70CC
4) La Rizza Felice --> 70CC + custom
5) Lowagie Jorn --> 70CC + custom
6) Meijer Stephen --> 70CC
7) Smeyers Gert --> 70CC
8 ) Snell Mike --> 70CC
9) Thuije Joris --> 70CC
10) Van Haasen Elias --> 70CC
11) Van Liesven Nick --> Special
12) Zimmerman Kevin --> 70CC + custom
13) Tijssen Jorjo --> 70CC
14) Tijssen Sander --> 70CC
15) Henrad Jeroen --> Custom
16) Van de Velde Nathan --> 70CC
17) Ysewyn Renzo --> Custom
18 ) Raes Laurent --> 70CC
19) Raaymakers Hans --> 70CC
20) Bloos Ricardo --> Special
21) Van Eyck Jeroen --> Special + custom
22) Van Eyck Jeroen --> Special + custom
23) Depourque Donny --> Special + custom
24) Doudelet Yves --> Special
25) Gielen Jochim --> Special
26) Matteeuws Kevin --> Special + custom
27) Polfliet Kevin --> 70CC
28 ) Kluppens Rupers --> Special
29) Van Leemput Robby --> Special + custom
30) Tijssen Gino --> Special
31) Claes Ruben --> Special
32) Peeters Hans --> Special
86) Bogaerts Macelino --> Special
33) Botte Barrie --> Super Special
34) Kuipers Raymond --> Super Special + custom
35) Stefan --> Super Special
36) Van Overeen Jordy --> Super Special
37) Scholten Dexter --> Super Special
38 ) Martens Fabian --> Super Special + custom
39) Weggers Ryan --> 70CC
40) Janssens Robby --> Special
41) Van Willigen Rick --> Special
42) Van Willigen Mike --> Special
43) Van Willigen Marc --> 70CC
44) Breeman Armon --> Super Special
45) Breeman Armon --> 70CC
46) De Boed Ronald --> 70CC
47) Van der Wende Martijn --> 70CC
48 ) Van Nimwegen Pieter --> 70CC
49) Vandenabeele Glenn --> Special
50) Lisin Maxim --> Special + custom
51) Eurlings Thijs --> 70CC
52) Spiertz Nick --> 70CC
53) Van Ticht Frederic --> Special
54) Tisson Thomas --> Special
55) De Coninck Gert - Jan --> Specail + custom
 
ik ben er zeker ook, kwoon in ossendrecht is mischien 10 miuutjes rijden!!
ik heb me frame dan verlengt mag dit hier ook ? want ik kan die regels niet openen op die site!! moet ook je remmen ophaning velgen geborgd zijn ?
alvast bedankt
gr daniel
 
Frame verlengingen zijn allemaal toegestaan, zolang je maar niet de 1m80 overgaat. Anders val je in de super special klasse. Onder die 1m80 blijf je in de scooter special.

Mss leuk als tip aan de organisatie : Even rulez hier in eerste post droppen, altijd handig en snel te checken!

@ San'ke : Flayer wordt vanmiddag afgewerkt !

grtz
 


Sprintnummers zijn geupdate en er staat een link rechtstreeks naar het reglement. Deze link vindt u in 1ste post
 
als iemand dan de regels zou kunne plaatse in de eerste post want ik krijg het echt niet geopend ik en ik vindt het tog wel belangerijk waar ik bij deze meeting op moet letten Borgen? veiligheden? dingen zoals kilswitsh enzo is logies

alvast bedankt
 
Algemeen Technisch Reglement
Artikel 1 - Algemene sPeCificaties en voorwaarden
1.1 Elk scooter/brommer moet voor deelname goedgekeurd worden door de Technische Keuring
volgens het voorgeschreven reglement.
1.2 Het gebruik van koelvloeistof is verboden. Als koelmiddel mag uitsluitend water gebruikt worden.
1.3 Geen enkele deelnemende scooter/brommer mag uitstekende (scherpe) delen bevatten en geen
vloeistoflekken vertonen.
1.3 Tanken is verboden met draaiende motor.
Artikel 2 - Rijwielgedeelte en frame
2.1 Het frame mag verstevigd worden. Versteviging tussen de zitting en het stuur (zogenaamde
'framebuizen') zijn toegelaten..
2.2 Keuze en montage van voorvork, velgen, vering en remmen zijn vrij.
2.3 De gashendel moet zelfsluitend zijn. Het gebruik van snelgas is toegestaan.
2.4 Remhendels moeten in goede staat verkeren. (bij voorkeur 'ingeslepen' aan de uiteinden). Geen
scherpe uiteinden.
2.5 Voor- en achterrem moeten goed werkend zijn.
2.6 Bandenkeuze is vrij. De velgen moeten voldoende veilig zijn voor de snelheden die behaald
worden.
2.7 Het balhoofd mag geen speling of dode punten vertonen.
2.8 Uitvoering van het stuur is vrij.
Het rijwielgedeelte, inclusief alle wijzigingen hieraan mogen de veiligheid niet negatief beïnvloeden.
Artikel 3 - Algemene motorisch reglement
3.1 Borging van remklauwen en brackets (bijv. oversized), olievuldoppen van het carter en wielbouten
gewenst.
3.2 carburator (grootte, merk, type en aantal) is vrij.
3.3 Keuze en montage van ontsteking, krukas, drijfstang en lagers is vrij. De maximale cilinderinhoud
per klasse mag echter niet overschreden worden. De inhoudsberekening volgens de formule V. x pi x
D2 x S waarbij S staat voor slag en D voor diameter zuiger mag de vooropgestelde inhoud per klasse
niet overschrijden.
3.4 Keuze en montage van de uitlaat is vrij. Gebruik van goed en voldoende dempingmateriaal is
verplicht (uitgezonderd schottendempers). Voor scooters is de bevestiging met behulp van een
ophangbeugel aan het carter verplicht.
3.5 Het transmissiegedeelte is vrij, maar de originele werking mag niet gewijzigd worden (bijv. van
automaat naar geschakeld). Draaiende delen moeten beschermd worden.
3.6 Kabels en leidingen mogen geen beschadigingen of klemming vertonen.
3.7 Keuze van brandstof en olie is vrij.
3.8 Keuze van het motortype 2takt of 4takt is vrij
Het motorgedeelte inclusief alle wijzigingen hieraan mogen de veiligheid niet negatief beïnvloeden.
Artikel 4 - Kleding &. Helm
4.1 Stevige kledij die het volledige lichaam bedekken is verplicht.
4.2 Handschoenen en stevige schoenen verplicht
4.3 Het dragen van een deugdelijke helm is tijdens het rijden verplicht. De helm mag geen breuken of
barsten vertonen en moet dus in goede staat verkeren. Bij een integraalhelm mag het vizier niet
zodanig bekrast zijn dat het zicht wordt beïnvloed.

Algemeen Reglement
Elke deelnemer is verplicht kennis te nemen van de reglementen. Het niet naleven van deze
reglementen heeft: een uitsluiting voor de betreffende wedstrijddag als gevolg.
Indien zich vragen of opmerkingen voordoen over algemene of technische reglementen
die geheel niet zijn vermeld in het reglement dan wordt door de wedstrijdleiding ter plaatse
een besluit genomen en wordt later door de organisatie tot een aanpassing van het
reglement besloten.
Artikel 1 - Algemene specificaties en voorwaarden
1.1 Elke deelnemer dient 16 jaar of ouder te zijn en in een goede gezondheid te verkeren en
geestelijk en fysiek volledig in staat te zijn tot het deskundig en verantwoord besturen van
de machine. De beoordeling hiervan is aan de organisatie.
1.2 Gebruik van alcohol of drugs tijdens de wedstrijddag is verboden.
1.3 Elke deelnemer mag deelnemen aan meerdere klassen.
1.4 Sleutelen aan een brommer/scooter is enkel toegelaten in het rennerskwartier en niet in
het gesloten park of bij de startopstelling
1.5 Het is verplicht bij het sleutelen een grondbedekking te gebruiken om lekkage van
vloeistoffen op de bodem te voorkomen.
1.6 Aanwijzingen van medewerkers en/of organisatie moeten opgevolgd worden.
1.7 Burn-outs zijn verboden (indien anders aangegeven bij de wedstrijddag zelf). Alle schade
veroorzaakt door burn-outs zal door de betreffende deelnemer vergoed moeten worden.
1.8 Helpers en/of monteurs mogen niet op de startplaats aanwezig zijn, wel in het gesloten
park. Uitgezonderd voor de special kJasses.
1.9 Deelname geschiedt geheel op eigen risico.
Artikel 2 - Technische Keuring
2.1 Elke brommer/scooter moet voor deelname goedgekeurd worden door de Technische
Keuring volgens het voorgeschreven reglement.
2.2 Het weigeren van technische controle heeft: diskwalificatie voor de wedstrijddag als
gevolg
2.3 Indien een brommer/scooter niet voldoet aan het voorgeschreven reglement kan deze
geweigerd worden voor de wedstrijddag.
2.4 In alle gevallen waar het technische reglement niet in voorziet wordt er beslist door de
organisatie.
Artikel 3 - Algemene Gedragsçode's
3.1 Rijden in het rennerskwartier is verboden met uitzondering van aan- en afvoerverkeer.
Bij de eerste waarneming door medewerkers en/of organisatie volgt een officiële
waarschuwing, de tweede waarneming heeft: diskwalificatie van de komende wedstrijd tot
gevolg.
3.2 Het is verboden om met wedstrijdmachines gebruik te maken van een nabij de
wedstrijdbaan gelegen openbare weg.
3.3 Het is de deelnemers verboden oneerlijke, ongeoorloofde of gevaarlijke manoeuvres uit
te voeren of dusdanig rijgedrag te vertonen dat andere deelnemers, officials, publiek of
andere personen, die op het wedstrijdterrein aanwezig zijn, in gevaar worden gebracht of
kunnen worden gebracht.
3.4 De deelnemer is te allen tijden verantwoordelijk voor het gedrag van de bij hem of haar
of bij zijn of haar team behorende helpers en of helpsters, en kan ook voor misdragingen
van deze personen worden gestraft. Voor misdragingen van helpers of helpsters van een
team kunnen meerdere deelnemers uit dat team worden bestraft.
3.5 Het op de baan stilstaan of tegen de rijrichting inrijden is verboden.
Artikel 4 - Protesten & Straffen
4.1 Elke deelnemer is vrij een protest in te dienen tegen een andere deelnemer indien het
vermoeden bestaat dat het technische reglement niet correct wordt nageleefd. Dit protest
dient op de wedstrijddag maximaal 15 minuten na de laatste sprint schriftelijk bij de
organisatie te worden ingediend, voorzien van 25 Euro protestgeld. Bij een terecht protest
ontvangt de indiener van het protest het protestgeld terug. Bij een niet-terecht protest
ontvangt degene tegen wie het protest is ingediend het protestgeld. De organisatie beslist
ter plekke.
4.2 Omschrijving van de straffen:
* Waarschuwing: aanspreking van de deelnemer op wangedrag of het niet naleven van de
reglementen.
* Officiële waarschuwing: geregistreerde waarschuwing, waarbij een tweede officiële
waarschuwing resulteert in diskwalificatie voor de volgende wedstrijd.
* Diskwalificatie: volledige uitsluiting van deelname aan een wedstrijddag
* SChorsing: diskwalificatie voor langere periode
4.3 Indien een gediskwalificeerde rijder alsnog probeert deel te nemen aan een wedstrijd, op
welke manier ook, wordt deze zonder verdere waarschuwing voor de rest van het seizoen
geschorst.

TECHNISCH REGLEMENT SCOOTERS
Technisch Reglement Scooters 5OCc / 70Cc
Artikel 1 - Soecificaties Technisch Reglement SCooter 50/70
1.1 De scooter moet voldoen aan het algemeen technisch reglement.
1.2 Niet-vermelde onderdelen in het algemeen reglement mogen niet veranderd worden.
1.3 De cilinderinhoud mag de 5OCc (scooter 50CC klasse) of 70CC (scooter 70Cc klasse) niet
overschrijden.
1.4 De montage van een dodemansknop en/of andere ontstekingsonderbreker is aanbevolen.
1.5 Berging van remklauwen en brackets (bijv. oversized), olievuldoppen van het carter en wielbouten
gewenst.
1.6 Elke scooter moet voorzien van minimaal een voorkap en achterkap(pen).
1.7 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis en zithoogte niet veranderen ten
opzichte van het originele gehomologeerde model. .
1.8 Minimaal 10" velgen.
Technisch Reglement Scooter Special
Artikel 1 - SPeCificaties Technisch Reglement SCooter SPeCial
1.1 De scooter moet voldoen aan het algemeen technisch reglement.
1.2 Niet-vermelde onderdelen in het algemeen reglement mogen niet veranderd worden.
1.3 De cilinderinhoud mag de 70Cc niet overschrijden.
1.4 De montage van een dodemansknop en/of andere ontstekingsonderbreker is verplicht.
loS Berging van remklauwen en brackets (bijv. oversized), olievuldoppen van het carter en wielbouten
verplicht.
1.6 Wijzigingen aan het originele frame en aanpassing van de wielbasis is toegestaan indien de
constructie goed en veilig is. De zithoogte mag niet opvallend gewijzigd worden ten opzichte van het
originele model.
1.7 De wielbasis mag maximaal 1800mm bedragen.
1.8 Minimaal 10" velgen.