Oude thread al maar als je het nog niet opgelost hebt heb je er misschien iets aan..en anders leer je misschien wat, ik repareer al 40 jaar brommers en scooters.
Kan ook een warmloper zijn dat je zuigerveren vastzitten.. of door kool gaan ze soms ook vastkleven en dan kan je compressie verliezen.
maar dan zou hij zonder luchtfilter ook niet echt goed lopen, en als ie zonder luchtfilter wel goed loopt krijgt hij overduidelijk teveel benzine met luchtfilter, maar ineens zomaar uit het niets teveel benzine krijgen is ook niet mogelijk, dus ik denk dat het dan idd iets elektrisch is, meestal de CDI die begint te sterven (slecht wordende condensator waardoor je tijdstip verandert). Bougie wil ook wel eens kuren hebben, maar gaan meestal echt kapot, soms doen ze echter ook gewoon raar.
bougiekapjes hebben een interne weerstand achter het boutje zitten waar het kabeltje in geschroefd zit, die willen wel een compleet wegroesten omdat de rubbers niet meer goed afdichten door regenwater. (hangt ervan af of je minarelli horizontaal hebt of verticaal)
Dus bij twijfel altijd even dat boutje eruit trekken en checken of de weerstand nog roestvrij is.
Zo niet, nieuw bougiekapje erop, en voor de zekerheid een goede bougie erin.
Klinkt eerlijk gezegd als een elektrische fout, dus CDI.