Elektrische start hapert en scooter valt uit

William81

New Member
Ik heb sinds vorig jaar een 2e hands Sym Fiddle III gekocht. Heeft tot een maand geleden goed gelopen.
Eerst begon het motormanagementlampje af en toe 4x te knipperen. Maar dit was maar af en toe, alles nagekeken, dus vermoedde vals contact.
Olie is ververst, filters schoon e.d.
Vorige week deed de elektrische start het alleen maar in combinatie met de kickstart. Zodra ik kickte, sloeg ook de elektrische start aan. Ook stopte ik vorige week bij het stoplicht en toen ik wilde optrekken, merkte ik dat de scooter ging uitvallen als ik gas gaf. 2 minuten laten lopen en voorzichtig gas geven en ik kon weer rijden.
Gisteren kreeg ik de scooter met zeer veel moeite aan. Na wat extra power met een 2e accu kreeg ik hem weer aan. Beide accu's zijn vreemd genoeg vol.
Vandaag viel de kracht weg van het gas en viel de scooter tot stilstand. Na 10 minuten steeds opnieuw proberen, startte hij uiteindelijk. Wel merkte ik tijdens het proberen dat hij langzaam weer begon te pruttelen, totdat hij startte.
Heeft iemand enig idee waar dit probleem kan zitten?
De scooter heeft een alarm, wat ik vorige week heb losgekoppeld, voor het geval het de accu was.
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon een slechte accu, lijkt me vrij logisch toch? Dat een accu gewoon 12,13V aangeeft zegt echt helemaal niets over de capaciteit van de accu.


En wat bedoel je met kicken ging ook de elektrische start aan? Tijdens het kicken hield je de knop ingedrukt? Ook een hele goede manier om dingen kapot te maken.
 
Gewoon een slechte accu, lijkt me vrij logisch toch? Dat een accu gewoon 12,13V aangeeft zegt echt helemaal niets over de capaciteit van de accu.


En wat bedoel je met kicken ging ook de elektrische start aan? Tijdens het kicken hield je de knop ingedrukt? Ook een hele goede manier om dingen kapot te maken.
Nee, niet vrij logisch. Er zit nu een Nitro YTZ10S Gel 12v 8,6 ah accu in. Ik heb het ook geprobeerd met een Nitro NTX7A-BS. Beide zijn nieuw. En dit verklaart ook het wegvallen van de scooter tijdens het rijden en de melding van het motormanagementlampje? Vind ik zeer vreemd.
 
Last edited:
Back
Top