zip 2t contact draai verlichting,elektrische start doet het niet

breeezay

New Member
Hallo

Heb hier een zip 2t van 2012.
Wanneer ik de scooter op contact draai dat mijn verlichting het niet doet en de elektrische start ook niet, maar wanneer ik de kickstarter gebruik dat de scooter wel loopt maar de verlichting een beetje stottert of happert.
Nieuwe accu er in gezet en heeft niet geholpen helaas, iemand enige idee?

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Blijkbaar heb je deze scooter nog niet lang want als deze scooter enkel op contact wordt gezet, brandt de verlichting niet.
Met andere woorden de verlichting werkt niet via de accu en brandt pas als de motor loopt en als de motor enkel stationair draait is de verlichting minder fel en onstabieler dan wanneer je met de scooter rijdt.

Voor wat betreft de elektrische start:
Ben je bekent met het feit dat je ook minstens 1 van beide remmen moet bedienen als je de scooter elektrisch probeert te starten?

Werkt je remlicht nu je de accu hebt vervangen?
Hoor je een klik als je een rem drukt en tevens de startknop drukt, uiteraard met het contact aan?
 
Blijkbaar heb je deze scooter nog niet lang want als deze scooter enkel op contact wordt gezet, brandt de verlichting niet.
Met andere woorden de verlichting werkt niet via de accu en brandt pas als de motor loopt en als de motor enkel stationair draait is de verlichting minder fel en onstabieler dan wanneer je met de scooter rijdt.

Voor wat betreft de elektrische start:
Ben je bekent met het feit dat je ook minstens 1 van beide remmen moet bedienen als je de scooter elektrisch probeert te starten?

Werkt je remlicht nu je de accu hebt vervangen?
Hoor je een klik als je een rem drukt en tevens de startknop drukt, uiteraard met het contact aan?
Yes heb de scooter inderdaad nog niet lang haha.
accu heeft niks verholpen, geen klik helemaal niks.

dit is trouwens hoe de scooter klinkt als ik het via de kickstarter gaat :

 
Die led-verlichting is niet origineel voor deze scooter.
Waarschijnlijk is die led-verlichting verkeert aangesloten.
Lijkt erop dat deze aangesloten zit aan de wisselspaning direct vanaf de stator achter je vliegwiel net zoals de originele verlichting aangesloten zit.
Led moet aangesloten worden via de accu want als je dit zo laat is die led-verlichting snel aan z'n einde.
In dit geval moet je die aftakken van de witte draad bij je contactslot.

Verder heb je geen antwoord gegeven of je remlicht werkt!
Zekering gecontroleerd?
 
Back
Top