Scooter start moeilijk

janjanl

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een sym fiddle 2 uit 2013 (50cc) Met inmiddels alweer 30 000 kilomter op de teller. Vorig jaar heb ik de scooter helemaal laten schoonmaken, kleppen afstellen.

Maar sinds deze maand heeft die moeite met starten. Dit duurt soms wel een paar keer en een paar minuten. Als die start loopt die perfect maar dit is niet altijd het geval. Ook al heeft de motor maar 2 seconden gedraaid. Zodra die één keer is aan geweest. Gaat die daarna super makkelijk aan. Nadat die in de regen heeft gestaan heeft die er nog meer moeite mee met starten dan wilt die soms niet eens aan. Weet iemand wat dit kan zijn?

Zelf heb ik al bougie vervangen en luchtfilter. De lucht leidingen schoongemaakt en de accu opgeladen.

Alvast bedankt voor je tijd
 
Advertisement - register to remove this

Als hij in de regen helemaal niet start , kan het zijn dat je door de vocht ergens een vonk overslag hebt , beste is om in het donker te kijken tijdens het starten , Haal dan voor die tijd even de helmbak eruit ,kun je het van bovenaf beter bekijken . anders zul je de connectoren die je ziet , bij het vliegwiel /cdi / bobine , e.t.c schoon kunnen maken en in de zuurvrije vaseline zetten , om vocht geen kans te geven .
Wanneer verleden jaar heeft de scooter een beurt gehad , en hoeveel km heb je er daarna mee gereden , is hij nu niet weer aan een beurtje toe ?
 
Ik heb de scooter zelf 4 maanden geleden een beurt gegeven. Maar dan meer met olie vervangen, v-snaar, rolletjes laten doen en remolie enzo. Ik heb sindsdien 1500 kilometer gereden. Hoe kan ik dit testen bij het vlieg wiel?

Ook start de scooter als die 2 dagen in de schuur heeft gestaan echt super slecht. Ik had hier paar weken geleden nooit last van.

Nogmaals super bedankt!!
 
Hoe kan ik dit testen bij het vlieg wiel?
Dat kun je niet testen , moet je even de connector uit elkaar halen , en kijken of ze goed droog zijn . maar in de schuur start hij ook slecht , staat daar droog neem ik aan . is het een 4 takt ? wanneer zijn de kleppen het laatst gesteld ? En werkt de choke correct ? op you tube kun je filmpjes vinden hoe je dit kunt checken , niet dat de naald uit geschoven blijft staan .
 
Back
Top