Scooter moeilijk start na lange tijd stilstaan

mijn vespa 4t 2v uit 2017 start al bijna een maand met veel moeite en heb geen idee waarom. Ik had voordat die zo deed de cdi vervange, sproeier, rollen en geleiders, en de v-snaar, plotseling deed die opeens zo na een paar dagen na het installeren van de rollen. Ik heb de carburateur gereinigd, maar het probleem is alsnog niet weg.

Hier verduidelijk ik het probleem ff. Wanneer ik de scooter start na een lange tijd stil staan, dus minimaal een uur, moet ik de e-start soms 5-7 minuten lang ingedrukt houden totdat hij aanslaat, en dat met gas geven. Daarna wacht ik even, omdat hij nog steeds stationair loopt wanneer ik gas geef (als ik los laat vakt die uit) en hij bouwt langzaam de toeten op. Daarna trekt hij niet zo snel naar de top, maar wanneer die wat warmer is wel. Hij rijdt overigens gewoon oke. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Post automatically merged:

Met kickstart, doet ie het heel soms, maar dat is alleen als je het de eerste keer goed doet, al de pogingen daarna werken niet.
 
Advertisement - register to remove this

Als je hem gesteld hebt met het streepje op de nokkenas , op het merk , en alles staat op tijd , staat het merkteken op het vliegwiel ( dus krukas ) ook op tijd . Dus heb je dat goed gedaan .
 
Mogelijk staat 1 klep nu te ruim, en veroorzaakt dat het tikken.
Als ik jou was zou ik de cilinderkop eraf halen om te zien wat er aan schade is bij de inlaat klepzitting. Ik vermoed dat er een lek zit waardoor die moeilijk startte. Je zal dat merken aan een teruggelopen compressie Misschien valt de schade mee, en kun je met een nieuwe klep weer een goede sluiting maken, door met een schuurmiddel tussen de klepschotel en de klepzitting en draaiende klep de zaak passend te slijpen.
Stel je m nu goed af qua klepspeling dan heb je kans dat de klep steeds verder inslaat en verbrand, en dan moet je steeds vaker de klepspeling weer groter maken en ben je einde van de rit aan een andere cilinderkop toe. Nieuw of tweede hands.
Ik weet niet of je een cilinderkop kan vervangen, er tijd en zin in hebt om het desnoods te leren, en hoeveel je nog wilt/kunt investeren wanneer je m weg zou brengen ter reparatie. Een cilinderkop vervangen is een lastige klus.
Dus je kunt ook je koppie bewust in het zand steken en er op doorrijden en maar zien wanneer het schip strand.
 
Mogelijk staat 1 klep nu te ruim, en veroorzaakt dat het tikken.
Als ik jou was zou ik de cilinderkop eraf halen om te zien wat er aan schade is bij de inlaat klepzitting. Ik vermoed dat er een lek zit waardoor die moeilijk startte. Je zal dat merken aan een teruggelopen compressie Misschien valt de schade mee, en kun je met een nieuwe klep weer een goede sluiting maken, door met een schuurmiddel tussen de klepschotel en de klepzitting en draaiende klep de zaak passend te slijpen.
Stel je m nu goed af qua klepspeling dan heb je kans dat de klep steeds verder inslaat en verbrand, en dan moet je steeds vaker de klepspeling weer groter maken en ben je einde van de rit aan een andere cilinderkop toe. Nieuw of tweede hands.
Ik weet niet of je een cilinderkop kan vervangen, er tijd en zin in hebt om het desnoods te leren, en hoeveel je nog wilt/kunt investeren wanneer je m weg zou brengen ter reparatie. Een cilinderkop vervangen is een lastige klus.
Dus je kunt ook je koppie bewust in het zand steken en er op doorrijden en maar zien wanneer het schip strand.
Kan dat zonder het blok eruit te halen?
Post automatically merged:

En moet ik dan 1 nieuwe klep bestellen?
 
Blijkbaar was de inlaatklep inderdaad een beetje ingeslagen, maar hij kon nog gered worden. Ook was de uitlaatklep lek. En de ketting was ook uitgerekt. En ja daardoor was het wel zo’n beetje.
Post automatically merged:

er zit nu een nieuwe inlaatklep in als het goed is
 
Back
Top