Scooter moeilijk start na lange tijd stilstaan

mijn vespa 4t 2v uit 2017 start al bijna een maand met veel moeite en heb geen idee waarom. Ik had voordat die zo deed de cdi vervange, sproeier, rollen en geleiders, en de v-snaar, plotseling deed die opeens zo na een paar dagen na het installeren van de rollen. Ik heb de carburateur gereinigd, maar het probleem is alsnog niet weg.

Hier verduidelijk ik het probleem ff. Wanneer ik de scooter start na een lange tijd stil staan, dus minimaal een uur, moet ik de e-start soms 5-7 minuten lang ingedrukt houden totdat hij aanslaat, en dat met gas geven. Daarna wacht ik even, omdat hij nog steeds stationair loopt wanneer ik gas geef (als ik los laat vakt die uit) en hij bouwt langzaam de toeten op. Daarna trekt hij niet zo snel naar de top, maar wanneer die wat warmer is wel. Hij rijdt overigens gewoon oke. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Post automatically merged:

Met kickstart, doet ie het heel soms, maar dat is alleen als je het de eerste keer goed doet, al de pogingen daarna werken niet.
 
Advertisement - register to remove this

Je hoeft je blok er niet uit te halen om de kleppen te stellen!
Met een beetje moeite kun je zelfs een andere cilinder monteren zonder het blok te lossen.

Jouw vraag zou ik kunnen beantwoorden, maar dat worden aardig wat zinnen.
Deze klus wordt goed inzichtelijk wanneer je er een Youtube filmpje erbij weet te halen.
Als ik m had zou ik de link doorsturen.
Of zou er iemand op het forum zitten die zo'n filmpje wel heeft?
 
Back
Top