Scooter start moeilijk na nieuwe carb

Bouma

New Member
Hallo ik heb een nieuwe carburateur (17,5 Dellorto) op mijn ludix gezet. Ik krijg de scooter moeilijk gestart en nadat die eindelijk is gestart blijft die moeilijk stationair lopen en als ik gas wil geven wil die uitvallen. Als ik hem even laat lopen pakt die het uiteindelijk op en is de afstelling voor de rest prima in orde. Het enige probleem is dus nog dat die niet in 1x start. Er zat eerst een 12mm op en toen was er niks mee aan de hand vandaar dat ik het probleem zoek bij de carb en niet op de cilinder
 
Advertisement - register to remove this

De carb was af en met oog op de toekomst wil ik ook graag een 70cc nemen.
De choke is na een stuk rijden wel warm. Heb hem nog niet getest verder. Is het misschien een idee om de elecktrische choke om te bouwen naar een hand choke?
 
Wat kan het kwa afstelling zijn dan? Want als ik uiteindelijk rij is de bougie koffiebruin en rijd verder perfect. Alleen bij het starten doet die moeilijk. Of komt dat ook door de gasnaald?
 
Wat kan het kwa afstelling zijn dan? Want als ik uiteindelijk rij is de bougie koffiebruin en rijd verder perfect. Alleen bij het starten doet die moeilijk. Of komt dat ook door de gasnaald?
Moeilijk starten kan vaak komen door dat de luchtschroef te dicht staat. Deze hoort als begin afstelling op 1.5 slag open te staan.
Je zou even moeten kijken hoe ver de luchtschroef open staat en misschien een kwart slagje verder open draaien en kijken wat ie dan doet.
test wel even er na of de bougie nog steeds koffie bruin is aangezien hij iets armer loopt er na.
De gasnaald kan ook het probleem zijn, hier is de begin afstelling de middelste stand, je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je hem 1 stand hoger en 1 stand lager zet en dan de stand houden die het beste rijd.
 
Back
Top