Scooter slaat uit bij stationair, maar rijdt wel

wesley91

Well-Known Member
Beste mensen, Heb een klein probleempje met de (4-takt retro) scooter van mijn vriendin.

De scooter gaat aan, maar slaat na 6-10 seconden uit.

Om wat preciezer te zijn, Binnen een tijdsbestek van ongeveer 3 seconden, als hij begint uit te vallen, hoor je hem stationair langzamer lopen tot hij uitvalt.

Als er na het starten gelijk op gereden wordt, valt hij niet uit, maar blijft wel op een lage snelheid hangen (tussen de 10 en 20 kmph),tot hij ongeveer 5 minuutjes heeft gereden, dan bereikt hij weer zijn oorspronkelijke snelheid (30-35).

Ik had de bougie nagekeken en die was zwart (teveel benzine?) en is door een nieuwe vervangen, maar mocht niet helpen.

Enig idee wat het kan zijn? Misschien een vuiltje in de carb?


Bij voorbaat dank!
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je een compressie lek hebt ergens.. Aangezien als de motor sneller draait je dus ook een hogere compressie druk hebt en is het minimale verlies te overwinnen. Maar omdat hij toch verlies heb merk je ook dat je kracht in de motor mist (dat kan je alleen krijgen als de compressie druk in de motor maximaal is)

Bij stationair draait de motor te langzaam rond om het verlies te compenseren.. Compressie ebt weg en dan valt de motor uit.
 
Denk dat je een compressie lek hebt ergens.. Aangezien als de motor sneller draait je dus ook een hogere compressie druk hebt en is het minimale verlies te overwinnen. Maar omdat hij toch verlies heb merk je ook dat je kracht in de motor mist (dat kan je alleen krijgen als de compressie druk in de motor maximaal is)

Bij stationair draait de motor te langzaam rond om het verlies te compenseren.. Compressie ebt weg en dan valt de motor uit.
Moet er wel bij vermelden dat wanneer de scooter eenmaal 5 minuten 'warm' gelopen heeft hij verder niet afslaat, heeft het dan nog steeds met compressie te maken? En zo ja, hoe en waar vind ik de oorzaak? :eek:
 
Back
Top