Scooter pruttelt bij starten maar slaat niet aan

Colinbaas

New Member
Ik ben bezig met de scooter van mijn vriendin te fixen. Deze start niet meer elektrisch maar wel met de kickstart. Echter na een aantal keer proberen start hij helemaal niet meer. Hij pruttelt een beetje na het kicken en valt dan uit. Is de scooter dan gewoon verzopen?
 
Advertisement - register to remove this

Jaa alles al gecontroleerd, ik had ook even een testrondje gedaan, toen heb ik de bendix en het startrelais vervangen. Niet per se dingen die met het lopen van de scooter te maken. Daarna paar keer proefgestart met de elektrische die het nog steeds niet deed, daarna met de kick en begon hij dat toe doen. Ook als ik het knipperlicht bedien hoor ik een soort elektrisch vonk geluid uit het knipperlicht relais komen en gaat het knipperlicht constant aan, niet knipperend. Ook de startmotor wordt niet meer aangedreven.
 
Ook als ik het knipperlicht bedien hoor ik een soort elektrisch vonk geluid uit het knipperlicht relais komen en gaat het knipperlicht constant aan, niet knipperend. Ook de startmotor wordt niet meer aangedreven.
lijkt er op dat er kortsluiting is in de bedrading , Blaas alle stekkers eens schoon / droog met perslucht , of pak een fohn.
 
Back
Top