scooter pruttelt kan dit liggen aan andere zuiger dan cillinder ?

Hoi allemaal
Ik heb al een tijdje problemen met mijn Piaggio zip 2t
Polini cillinder en kop (50cc)
EVO zuiger met maar 1 zuigerveer
Sproeier 74/75 zoiets

Nu heeft die heel lang niet gestart omdat als die startte liep die stationair en bij al een klein tikje gas ging die wel lopen maar dan stotterde die met tikjes uit. Als ik hem daarna weer wou starten deed die het weer maar dan wel hetzelfde probleem.
Nu heb ik al de cdi gecheckt, ontsteking gecheckt alleen daar is niks mis mee.

Nu zit er dus een andere zuiger in dan hoort, maakt dit erg uit ? Ook ben ik overgestapt op zelf mengen wat ik 100% goed doe
Iemand enig idee ?
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor cilinder van Polini? Als het geen EVO is dan zit er al verkeerde zuiger in. Waarschijnlijk heb je een vlakke zuiger en er zal wel een bolle zuiger in horen. Dan krijg je een slechte ontbranding en loopt het kut
 
Hoi bedankt voor je berichtje er is al een flinke tijd overheen gekomen en had idd een nieuwe cillinder erop gezet hij liep toen perfect en na 2 uur rijden prc hetzelfde gepruttel. Bougie gecheckt helemaal zwart en nat. Bougie vervangen en hij liep weer perfect. Na 1 uur rijden prc hetzelfde gepruttel en hij valt uit en komt niet vooruit . Wat kan het zijn ?!?!
 
Lijkt me aan de hoge kant.

'Als de warmtegraad te hoog is (bijvoorbeeld een graad van 9), kan de bougie de toegevoerde warmte niet snel genoeg afvoeren. Het gevolg is dat het mengsel niet word ontstoken door de ontstekingsvonk, maar door een oververhitte bougie.'
 
Back
Top