Motor slaat af snor scooter, kan dat door de te strakke drukveer??

fasemc

Well-Known Member
Ik heb vanochtend de zuiger van mijn speedfight 3 25km vervangen. Hij start weer prima en is ook goed af te stellen ...ik had een paar weken gelden ook mijn trekveertjes en mijn drukveer vervangen en de rolletjes. Ik kon niet echt de goede vervanger vinden, dus nu zit er een Malossi wit in (+7%,) Nu valt de scooter regelmatig uit als ik rond de 30 rij. Hij houdt er gewoon mee op, geen power meet. Start wel weer gewoon en kan weer verder rijden. Lang verhaal, maar kan een te strakke/sterke drukveer ervoor zorgen dat de boel afslaat?! Of moet ik aan iets anders denken?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je moet sowieso iets anders denken, drukveer heeft er in wat voor context dan ook niks mee te maken.

start je ding altijd met 1x kicken? Heb je eerst de zuiger een beetje in laten lopen voordat je vol gas ging rijden?
 
Ik kreeg vanavond nog een ingeving....heb eerder ook mijn carburateur schoongemaakt...ik bleek de benzineslang boven mijn frame gedaan te hebben en ik denk dat misschien toch niet zo hoorde. Doordat ik mijn buddyseat terug had gedaan zou het zomaar kunnen dat mijn slang soms afknelt, waardoor, vooral als ik wat sneller ga en er meer benzine nodig is er te weinig door komt ...ik heb het aangepast, morgen maar eens kijken. Dan ben je wel een _#€_&_, als dat zo blijkt te zijn
 
Back
Top