Scooter hapert en slaat vervolgens af

Renzo.p

Member
Hoi,
Ik rij een Piaggio zip 4takt 2013
En nu laatste tijd rijdt het voor geen moer meer.
Af en toe dan stopt die der mee tijdens het rijden en lijkt wel of dat die zelfs afremt dus wss geen benzine of teveel of iets met de ontsteking wat ik eerst dacht. Nou heb ik de ontsteking en bougie al vervangen en de kleppen gesteld. Maar nog steeds remt die af en valt die vervolgens uit echt alsof iemand me rem zachtjes in drukt en dan zodra ik stil sta valt die ook gelijk uit. En als ik hem dan weer wil starten start die natuurlijk niet. Dus vroeg me af wat hier toe zou kunnen leiden eventueel een kabel die niet goed zit of een kapotte benzine toevoer?!!!!
 
Advertisement - register to remove this

Oke en nu moeten we je setup gaan raden? Hier de mogelijke oorzaken: verkeerde bougie, verkeerde sproeier, valse lucht, versleten zuigerveren/cilinderwand/te lichte rollen/verkeerde mengsel verhouding/verstopte sproeier.
 
Oke en nu moeten we je setup gaan raden? Hier de mogelijke oorzaken: verkeerde bougie, verkeerde sproeier, valse lucht, versleten zuigerveren/cilinderwand/te lichte rollen/verkeerde mengsel verhouding/verstopte sproeier.
Verkeerd mengsel verhouding? Zoals ik al had gezegd is het een 4takt voor zover ik weet meng je niet met 4 takt….bougie is goed sproeier niet aangekloot. Scooter reedt gewoon voor dit gebeurde dus te lichte rollen ook niet valse lucht lijkt me ook niet logisch maar zou eventueel kunnen ja…. Verstopte sproeier kan ook zat zelf te denken aan kapotte brandstof pomp weet niet of dat vaak voorkomt bij 4takt zippjes.
 
Pomp kun je eenvoudig checken door de vacuum slang los te halen en hier aan te zuigen. Dan met er benzine uit de benzine slang komen. Als je stopt met zuigen, moet hij ook stoppen met lopen.
Met mengselverhouding bedoel ik de verhouding tussen lucht/benzine. Deze kun je afstellen met de luchtschroef op de zijkant van je carburateur, alleen hier zou ik nog even mee wachten als deze eerder wel goed reed.
Zou ook even goed je luchtfilter controleren en de pakking van de luchtinlaat vervangen. Maar begin eens met de carburateur schoonmaken en je gasnaald membraam te controleren.
 
Pomp kun je eenvoudig checken door de vacuum slang los te halen en hier aan te zuigen. Dan met er benzine uit de benzine slang komen. Als je stopt met zuigen, moet hij ook stoppen met lopen.
Met mengselverhouding bedoel ik de verhouding tussen lucht/benzine. Deze kun je afstellen met de luchtschroef op de zijkant van je carburateur, alleen hier zou ik nog even mee wachten als deze eerder wel goed reed.
Zou ook even goed je luchtfilter controleren en de pakking van de luchtinlaat vervangen. Maar begin eens met de carburateur schoonmaken en je gasnaald membraam te controleren.
Ja zal ik doen het gekke is gewoon dat het onregelmatig gebeurd soms start die gewoon en kan k 5min rijden en dat gaat die pas stotteren en dan uiteindelijk valt die uit. En soms start die niet eens of heel moeilijk.
 
Kijk ook eens naar de ontluchting van je benzinetank.
Als hij eerst goed rijdt en dan langzaam aan er mee op houd, denk ik aan vacuüm in je tank.
Ga eens rijden zonder tankdop.
 
Kijk ook eens naar de ontluchting van je benzinetank.
Als hij eerst goed rijdt en dan langzaam aan er mee op houd, denk ik aan vacuüm in je tank.
Ga eens rijden zonder tankdop.
had ook knallen uit me uitlaat als die der dan helemaal mee stopte denk niet dat dat daardoor zou kunnen neem ik aan??
 
Misschien toch eens de carburateur schoonmaken?
Post automatically merged:

Geld dit ook voor de 4takt olie???? Want het Carter zat gewoon vol
Ook als ik het goed heb hoef je maar 1 type olie in het blok te doen bij een 4takt scooter. De olie trekt rondom het motorblok in het carter. Heb je een bok of zijstandaard? Als je een zijstandaard hebt moet je de scooter wel eerst rechthouden voordat je olie pijlt
 
Misschien toch eens de carburateur schoonmaken?
Post automatically merged:


Ook als ik het goed heb hoef je maar 1 type olie in het blok te doen bij een 4takt scooter. De olie trekt rondom het motorblok in het carter. Heb je een bok of zijstandaard? Als je een zijstandaard hebt moet je de scooter wel eerst rechthouden voordat je olie pijlt
Heb een bok standaard….. je hebt achter bij je wiel een pijl zitten voor je carterolie en links onder je carterkap een pijl voor je olie
 
Misschien toch eens de carburateur schoonmaken?
Post automatically merged:


Ook als ik het goed heb hoef je maar 1 type olie in het blok te doen bij een 4takt scooter. De olie trekt rondom het motorblok in het carter. Heb je een bok of zijstandaard? Als je een zijstandaard hebt moet je de scooter wel eerst rechthouden voordat je olie pijlt
Carburateur schoonmaken zou ik ook mee beginnen. Goed met remreiniger en perslucht schoonblazen.

Je zegt dat hij na t uitvallen niet meer start? Wanneer start hij dan wel weer?
 
Back
Top