Scooter hapert en knalt

Ceejayb

New Member
Goedemiddag.

Ik ben nu al een half jaar aan t studderen met me zip en het probleem blijft zich voordoen met alles wat ik doe.

Set up -

Zip 4t 50cc

Jamarcol uitlaat (oude is afgebroken dus dus groter gaat aan 1 kant waar ik nu geen bout in heb zitten. Zit vast met 1 bout maar de vlens wel dicht op de cilinder)

Vario ring er uit

Origineel piaggio CDI

Gaat 50/52.

Ik gok standaard gewicht rollen, nooit zelf vervangen.



Verder niks geks aan veranderd.

Het probleem luid,

Het begon met niet in toeren willen komen met starten. Ineens op een dag startte ik hem en ging die aan (stationair) en ik wilde gas geven maar er gebeurde niks. Hij ging alleen maar lager in toeren lopen. Wiel draaide niet niks.

Blok open gehaald en opnieuw kleppen gesteld. Gekeken naar cilinder maar was niks geks aan te zien. Alles mooi. Ook die ringen er omheen.

Nieuwe pakking er op gedaan en alles weer dicht. Vliegwiel open gehad en gekeken naar die spoelen. Zagen er nog prima uit niks geks. Kabeltje van dat aansluit stekkertje daar was beetje beschadig dus die mooi opgeknapt. Daarna deed hij t weer mooi maar voor kort. Ineens kwam t probleem weer. Het begint nu met stotteren tijdens rijden. Nieuwe bougies al in gedaan. Zijn mooi koffie bruin? Nieuwe cdi gekocht want de zaak zei (je ontsteking kan kapot zijn) prima. Ik was radeloos dus deed t maar. Helaas is t probleem er nog steeds. Ook komen er dan ploffen in me uitlaat en vandaag stopte hij er tijdens het rijden al 2 keer gewoon mee. Dan moet ik opnieuw tijdens dat hij uitrolt weer me brommer aan doen en dan rijd ie weer. Benzine slang heb ik laatst vervangen dus die zit niet verstopt. T gebeurd ook soms ineens en niet constant.

Luchtslang is ook vervangen.

Filter is schoon.
 
Advertisement - register to remove this

Zou het niet gewoon komen omdat je die uitlaat er half op hebt gebeunt met 1 bout op de cilinder? En al een nieuwe bougie of dop gemonteerd? Ff je massapunten opschuren kan ook nog een hoop schelen
 
Back
Top