Scooter knalt/borrelt en hapert na 20km/u

de_86

New Member
Beste mensen,

Ik heb een tijdje terug een power filter geïnstalleerd op mijn Kymco People S 4t en sindsdien hapert hij enorm als ik rij, wanneer ik mijn hand voor de filter hield haperde hij minder, dus ik dacht aan een grotere sproeier aangezien de luchtschroef niks veranderde (grotere luchtschroef had ik overigens nog niet geïnstalleerd).

Toen heb ik later een grotere cilinder eronder geplaatst (72 cc) en toen maakte hij ontzettend veel toeren, knallen en hij borrelt, dus werd het tijd voor een sproeier 82(was 78), waarna het toerental daalde, maar het haper en knal probleem nog steeds aanhield. Ook zag ik olie op de bobine zitten.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe of moet veranderen? Ben overigens ook nieuw in dit wereldje

Setup:

Kymco people s 4t 2017
72cc cilinder
Standaard 18mm carb
Sproeier 82
6,5 Gr rollen
Standaard drukveer
Standaard trekveren

Edit: heb trouwens ook het spruitstuk zonder isolator teruggeplaatst, aangezien die was gebroken.
 
Advertisement - register to remove this

Vast niet, maar je hebt toch niks aan die powerfilter. Zorgt alleen voor meer viezigheid in je carb en lastiger afstelwerk. Als hij het voorheen goed deed, waarom veranderen?
 
Vast niet, maar je hebt toch niks aan die powerfilter. Zorgt alleen voor meer viezigheid in je carb en lastiger afstelwerk. Als hij het voorheen goed deed, waarom veranderen?
ga hem vanavond terugplaatsen.

Die knallen waren overigens nog niet toen ik nog 50cc had. Waar zou dat aan kunnen liggen?
 
Back
Top