scooter rookt erg veel!

max beinema

New Member
ik heb een kymco agility 50 city 4 takt. sinds gisteren komt er ontzettend veel rook uit de uitlaat kan het niet zijn dat de uitlaat aangekoold is of dat er een ophooping van olie in zit.
 
Advertisement - register to remove this

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Neem aan dat de kleur van de rook blauw is. Zo ja dan zit er ergens iets olie te verbranden.. Vaak is dan de cilinder en of zuiger / zuigerveren verrot.
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Kan je misschien wat meer vertellen waar je de scooter gekocht hebt, en deze nieuw is gekocht of als jonge 2ehandse.. In het geval van het laatste hoeveel kilometers stonden toen op de teller?
Verder weet ik niet of dat de cilinder er ooit eraf is geweest.. En of dat de scooter slecht start.

En wat is de uitslag betreft de kleur van de rook.. Zodat we dit niet weten dan kunnen we zoveel aannames blijven doen, en komen we nog niet veel verder.
 

jeffrey16

Aprillia RS50 Custom Naked | Zundapp KS50 Super
Met een Km stand van 8010 km is het onwaarschijnlijk dat zuigerveren versleten zijn .

Misschien te dunne Olie bijgevuld ?

Bijft de choke misschien hangen ? ( ook onwaarschijnlijk gezien de Km stand ).
kan allemaal lijkt me sterk dat dan al je blok kapot is, of ze moeten er flinke burnouts mee gedaan hebben of flink mee gecrosst
 

Brute-Force

Well-Known Member
...Wat ook kan zijn is dat de Klepseals kapot zijn , daarbij sijpelt er Motorolie langs de klepstelen de verbrandingskamer in,waardoor er Motorolie mee verbrand word, en Scooter gaat Roken.
 

jeffrey16

Aprillia RS50 Custom Naked | Zundapp KS50 Super
Per ongeluk brommix getankt ? ;)
hahahaha duurde ff voordat ik hem snapte XD het is een 4takt, maarja dat kan ook dat ie dat gedaan heeft, maar dat lijkt me sterk want brommix zie je niet meer bij alle tankstations :( en is een aparte pomp.
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik denk zelf eerder dat je een olie lek hebt.. Bij benzine zal die nooit zoveel gaan roken.. Koelvloeistof heeft die motor al helemaal niet, want het is een geforceerde luchtkoeling..

Misschien heb je met de verkeerde olie rond gereden.. Of de scooter opgevoerd terwijl je de sproeier niet hebt vergroot (dus te lang op een schraal mengsel gereden)

Enigste om daar achter te komen is de cilinder eraf halen en de boel grondig nakijken.
 
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top