scooter rookt erg veel

aerox-fan

Slider Junk
als hij koud is dan rookt hij volop veel (blauwe rook), als ik een tijdje gereden heb en ik zet hem uit wacht 10 min en start hem wel start hij moeilijk en gaat hij weer als een idioot roken, en als ik zeg maar een uur constant gereden heb en ik zet hem uit en 10 min later weer aan is er nix aan de hand iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by aerox-fan
als hij koud is dan rookt hij volop veel (blauwe rook), als ik een tijdje gereden heb en ik zet hem uit wacht 10 min en start hem wel start hij moeilijk en gaat hij weer als een idioot roken, en als ik zeg maar een uur constant gereden heb en ik zet hem uit en 10 min later weer aan is er nix aan de hand iemand een idee?

blijft hij koud??
 
blauwe rook is normaal bij een koude motor, ik heb ooit de hele achtertuin in die rook gezet, vond m'n moeder niet leuk:p
anyway,check je carbafstelling dan en maak je filtertje schoon,dan zal het wel minder worden:!
 
sorry voor de kick, maar ik heb hetzelfde probleem.
hoewel, de rook die uit mijn scooter komt is wat witter. (ik heb AC)

wat bedoel je precies met teveel olie? ik heb in mijn scooter een olie tankje zitten van 1.5L en als ik gewoon ga tanken tank ik mengsmering. (brommix bij de BP) doe ik iets fout ofzo? moet er geen olie in je benzine tank bij de benzine als je zo`n olie tank erbij hebt? :? sorry voor de superieure noob-vraag. :p
 
Originally posted by Allanzoet
sorry voor de kick, maar ik heb hetzelfde probleem.
hoewel, de rook die uit mijn scooter komt is wat witter. (ik heb AC)

wat bedoel je precies met teveel olie? ik heb in mijn scooter een olie tankje zitten van 1.5L en als ik gewoon ga tanken tank ik mengsmering. (brommix bij de BP) doe ik iets fout ofzo? moet er geen olie in je benzine tank bij de benzine als je zo`n olie tank erbij hebt? :? sorry voor de superieure noob-vraag. :p
moehaha:D dus jij hebt een smering van 1:20 ofzo :D

je moet in je benzinetank gewoon euro 95 of 98 ongelood (of het veel uitmaakt tussen 95 en 98 zijn al veel discussies over geweest, je moet zelf maar weten wat je doet) tanken, en in je olietank doe je dus 2-takt olie...
 
Ik heb een Suzuki Estilete, en dus een olie-tankje voor mijn benzine tank zitten met blauwe olie erin. Is het zeker dat ik 95 of 98 moet tanken? (traks verneuk ik me motor,)

kan ik nu nog wel doorrijden of moet ik het mengsmering eruit halen? nee toch?
 
het beste is gewoon om je tank leeg te rijden, en er voortaan euro 95 in te doen, want idd, je rijdt nu op 1:20 ofzo met 2 vershillende soorten olie, en dat kan heel slecht zijn, ivm het klonteren van 2 soorten olie
 
Je mag gerust mengsmering tanken, maar dan moet je dat olietankje niet meer gebruiken. je zou veel beter gewoon 98 tanken (iets meer octaangehalte, schijnt te helpen, merk er eigenlijk niks van) en je olietankje gebruiken, want je oliepompje draait mee met je motor normaal, dus hoe extremer je setup, hoe meer olie je verbruikt, maar ook hoe beter de smering, anders heb je dat niet.
 
hoe lang doe je gemiddeld met zo`n tankje olie?
ik heb alles standaard, behalve de vario-ring is eruit.

btw, moet dat "sponzige filter-matje" in je luchtfilter perse vochtig zijn van de olie? wat voor olie moet er op dan? ik heb hier nog 2takt olie liggen ofzow en versnellingsbak-olie; SAE 10w
(kan ik btw die SAE 10w in m`n olie tankje doen? wat er nu in zit is blauw en die SAE 10w is rood.)
 
Originally posted by Benji-V.
Je mag gerust mengsmering tanken, maar dan moet je dat olietankje niet meer gebruiken. je zou veel beter gewoon 98 tanken (iets meer octaangehalte, schijnt te helpen, merk er eigenlijk niks van) en je olietankje gebruiken, want je oliepompje draait mee met je motor normaal, dus hoe extremer je setup, hoe meer olie je verbruikt, maar ook hoe beter de smering, anders heb je dat niet.

Je kan beter geen 98 tanken. Vol synthetische twee-takt olie mengt slechter met 98 en wat jij zegt over het octaangehalte klopt maar is slechter voor je motor. Het beste is gewoon 95 tanken, is beter voor de motor en voor de smering
 
Originally posted by Pauluzz!!


Je kan beter geen 98 tanken. Vol synthetische twee-takt olie mengt slechter met 98 en wat jij zegt over het octaangehalte klopt maar is slechter voor je motor. Het beste is gewoon 95 tanken, is beter voor de motor en voor de smering
toen ik mijn scoot kocht zeiden ze dat ik moest 98 tanken. Trouwens, het tankstation hier in de buurt heeft enkel 98, en ik heb nog nooit problemen gehad daardoor. Ik gebruik volsysntetische 2T olie van Fina, en die mengt prima, ik gebruik hem ook om te mengen met gewone super met loodvervanger er in, er zijn er die beweren dat dat niet mengt, wel, mijnoud solexje van 36 jaar oud rijdt al 3 jaar op zo een combo, en doet het nog altijd perfect.
 
Het gedeelte van mengen met olie (het niet mengen) heb ik zelf gehad. Mar je had gelijk wa betreft het goed of slecht zijn. Het maakt weinig verschil uit met 95 en 98 levert zelfs iets meer vermogen. Maar da is bijna niet merkbaar. In de racerij word als het goed is alleen maar met 98 gereden omdat da dus meer vermogen heeft. Klein foutje van mijn kant.
 
Back
Top