Scooter rookt te erg

Status
Not open for further replies.

nickofferman

Well-Known Member
Zoals de titel zegt: er komt teveel rook uit mn Aerox. Hij heeft 2 weken stilgestaan door lekke band. Toen die terug van scooterwinkel kwam had die moeite met opstarten(veel kicken, soms 10 minuten) daarna rijd hij normaal, maar komt er enorm veel rook uit de uitlaat. Wat moet ik doen om het op te lossen? mvg, nick
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel heb je er al mee gereden sinds hij weer rijd?
2 weken stilstaan is soms lang voor een scooter, zeker als het al een oudere is.

En na 10 minuten kicken is het niet zo gek dat er veel rook uit komt.
Heb je een auto choke of een handmatige choke?

Beter gezegd.. uit welk jaar komt ie?
 
Zoon 10 kilometer sinds hij weer rijd. Vanochtend starte tie meteen met elektrische start. Maar net wou die weer niet starten, toen heb ik hem 2 minuten gekickt voor hij begon te lopen.

Het is een Aerox Replica 2008, dus ik denk auto choke..?. Vario en prop zijn eruit gehaalt, daarna beurtje gegeven bij de scooterwinkel en is sproeien ect. vervangen. Ik rij nu een jaar op deze scooter.
 
Auto choke inderdaad :)

Maar je hebt hem net kunnen starten, hoe zat het met de rook? Als iets minder of nog niet?
En als je al even hebt gereden, rookt hij dan ook nog heel erg?
 
Ik sleutel zelf niet aan me scooter omdat ik er weinig verstand van heb. Dus dan maar een scooterbeurtje? En als ik dan meteen me vario terug laten zetten, rijd die dan weer standaard?(prop is er uit) Want ik ga hem binnenkort verkopen, en me vader weet niet dat tie 70 loopt. Nee, als die loopt dan loopt tie perfect! rond 70km
 
Ik sleutel zelf niet aan me scooter omdat ik er weinig verstand van heb. Dus dan maar een scooterbeurtje? En als ik dan meteen me vario terug laten zetten, rijd die dan weer standaard?(prop is er uit) Want ik ga hem binnenkort verkopen, en me vader weet niet dat tie 70 loopt. Nee, als die loopt dan loopt tie perfect! rond 70km

hoezo 2 posts? :p mahja vario terug en een nieuwe prop erin zetten (kun je wel kopen kost 2,50 bij josdijkman wss ook wel te koop bij scooterdealers) als je niks anders hebt gedaan zou hij dan ongeveer weer standaard moeten zijn.
 
hallo.

het probleem is dat ik als ik mijn scooter start dan wil die niet starten en haal ik die electrische choke eraf en doe ik mijn vinger er dan op dan strat in een keer en dan gaat ie in een keer volgas maar de electrische choke die doet t gewoon waar kan t aan liggen?.en mijn gaskabel die doet t gewoon normaal die zakt ook gewoon weer helemaal terug .

Mvg
 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back
Top