scooter start wel, maar rookt vet erg, en lekt

tnt-rox

Well-Known Member
ik heb vandaag heb ik mn cilinder weer op mn blok gemonteerd, deze had ik eraf liggen omdat de cilinder vol met koelvloeistof zat , maar koppakking was niet lek, vet raar.
maargoed, ik dus alle pakkingen vernieuwd, voetpakking,en2 pakkingen in cilinderkop.. dus ik denk hij doet het weer.. dus na vele maale kicken starte hij eindelijk maar kwam ongelofelijk veel rook uit uitlaat, en er kwamen druppels benzine/koelvloeistof weet het niet uit de cilinder, of tenminste uit die buurt..

weet iemand wat ik nu moet doen?
 
Advertisement - register to remove this

denk dat je koppakking toch lek is/was , aangezien er anders weinig kans is dat er kvs in je cilinder komt..

dat erge roken komt gewoon door de kvs..

mischien ook wel even handig om te vertellen wat voor cilinder etc...
 
het is gewoon orgineel 50cc cilindertje, ja ik bedoel koppakking, en die zwarte pakking zeg maar, de pakkingen zijn allebei goed gemonteerd, die kun je gewoon niet slecht monteren... is gewoon op geode plek aandrukken:) maarja hoop dat iemand me kan helpen
ff voor duidelijkheid er zit nu dus een gloednieuwe koppakking in, die kan dus niet lek zijn:)
 
ja daar ben ik nogsteeds niet uit, waarschijnlijk hetzelfde probleem.. maar ik ga gewoon ff met die pakkingen proberen.. als iemand iets anders weet graag melden, laat over 1.5 uur wel weten of het nog wat geworden is
 
oke geprobeert met die vloeitbare pakking er ook nog tussen.. het lekken is minder geworden.. maar toch nog kleine druppeltjes, en de scooter rookt, en niet zo'n beetje
heb nou wel water gebruikt ipv koelvloeistof, maar dat moet nix uitmaken toch(koelvloeistof werd n beetje duur)
maar pakkingen dus allemaal goed, maar toch lekt hij.. cilinderkop kromlijkt mij het enigste wat er nog kan zijn.. :(
 
nog wel goed... hij si niet beschadigt ofzo als je dat bedoelt, de kop ziet er ook niet krom uit ofzo.. maar de dealer zei dat dat het kon zijn, maar hij rookt dus door de koelvloeistof/water die er nu inzit, dat wist ik maar kan ik er nu wel gewoon mee rijden? want hij klinkt verder niet slecht,
 
als je zelf denkt dattie dat volhoud kun je gwoon blijven feur'n jah
leg btw een kop dan 's op een 100% vlakke plank om te kijken offie krom is.
maybe is je cil wel beschadigt, dat er een gaatje zit tussen de wand waar de zuiger
doorheen gaat en waar de koelvloeistof doorheen loopt :O, lijkt me btw niet, ivm met compressie, maar dat kank fout hebben ;)
suc6 drmee
 
ja maar hij start nog wel gewoon, maar heb dr 10 meter mee gereje en toen zat ie weer helemaal vol met koelvloeistof, nou koop ik maar n nieuwe cilinder want ik snap er helemaal nix van, en hier is ook niemand die me iets echt zinnigs kan zeggen over mn probleem
 
omdat als ik hem na laat kijken bij de dealer ik 35 euro per uur kwijt ben, plus eventueel te vervangen onderdelen,ik heb zelf redelijk het verstand dat ik wel weet wat er kan zijn enz. en het moet gewoon iets zijn in de cilinderkop, kan niet anders lijkt me, voor 35 euro heb ikeen mooie 2dehandse:)
 
ja ik heb alle cilinderbouten goed aangedraait, en carbverwarming is aangesloten, alles is goed aangesloten enz.. ik stel niet zomaar een vraag als ik niet alles gecheckt heb:S nix mis met koppakking 100% zeker, misgien met kop.. ik ga er nog een keer naar kijken en anders gaat hij gewoon weg want dit is gewoon kut
 
Back
Top