Scooter stinkt en rookt veel

Beste,
Ik heb een Yamaha jog r ac
De scooter stinkt en rookt ook best veel en met stinken bedoel ik dan dat de stank niet meer uit mijn kleding gaat ruikt naar benzine/olie ook rookt mijn scooter aan 1 stuk door niet opvallend maar het is er wel en gaat niet weg voorheen had ik dit niet iemand een idee ?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

En ook welke olie gebruik jij, want die je bij de bouwmarkt kan kopen, die meurt idd en blijft ook heel erg aan je kleren hangen.

Degene die ik het minst vond ruiken was een metrakit 2t olie.
 
Met Action heb je meteen je antwoord.

Ja, die zooi rookt en stinkt ontzettend.

Met Castrol is het waarschijnlijk meteen opgelost. (zodra je die action zooi er uit gereden hebt natuurlijk)
 
Action olie zorgt ervoor dat de uitlaatpoort gaat dichtkolen en de uitlaat zelf verstopt gaat zitten.
Naast de vieze lucht is de olie echt heel slecht. Altijd een olie gebruiken die goed verbrand smeert en verbrand. Castrol TTS (Power RS) is naar mijn mening het best.
 
Nou nou, Action olie is semi synthetisch en Jaso FB. 20 jaar terug reed ieder in mijn omgeving met Jaso FB en dat elke dag en het liep als een trein.

Ik kocht recent een Neos 2t waarin ook Action olie gebruikt was. Met een endoscoop in de cilinder gekeken en daarin was zeer weinig koolaanslag te zien.

Zeker raad ik een betere olie aan, het kost tenslotte maar een paar euro meer.

Ik rijd met Castrol Power rs 2t en die geur gaat ook in de kleding zitten.
 
Back
Top