scooter rookt erg veel!

max beinema

New Member
ik heb een kymco agility 50 city 4 takt. sinds gisteren komt er ontzettend veel rook uit de uitlaat kan het niet zijn dat de uitlaat aangekoold is of dat er een ophooping van olie in zit.
 
Advertisement - register to remove this

Kan je misschien wat meer vertellen waar je de scooter gekocht hebt, en deze nieuw is gekocht of als jonge 2ehandse.. In het geval van het laatste hoeveel kilometers stonden toen op de teller?
Verder weet ik niet of dat de cilinder er ooit eraf is geweest.. En of dat de scooter slecht start.

En wat is de uitslag betreft de kleur van de rook.. Zodat we dit niet weten dan kunnen we zoveel aannames blijven doen, en komen we nog niet veel verder.
 
Met een Km stand van 8010 km is het onwaarschijnlijk dat zuigerveren versleten zijn .

Misschien te dunne Olie bijgevuld ?

Bijft de choke misschien hangen ? ( ook onwaarschijnlijk gezien de Km stand ).
kan allemaal lijkt me sterk dat dan al je blok kapot is, of ze moeten er flinke burnouts mee gedaan hebben of flink mee gecrosst
 
Ik denk zelf eerder dat je een olie lek hebt.. Bij benzine zal die nooit zoveel gaan roken.. Koelvloeistof heeft die motor al helemaal niet, want het is een geforceerde luchtkoeling..

Misschien heb je met de verkeerde olie rond gereden.. Of de scooter opgevoerd terwijl je de sproeier niet hebt vergroot (dus te lang op een schraal mengsel gereden)

Enigste om daar achter te komen is de cilinder eraf halen en de boel grondig nakijken.
 
Back
Top