scooter blijft zich verzuipen

Boooster

Well-Known Member
Ik heb een Phantom LC, alles origineel, behalve uitlaat > Giannelli Metal.
Nu heb ik nog niet zo heel erg lang last van het feit dat de scooter zich steeds verzuipt.
Nu is het zelfs zover dat ie niet start.
Ik heb het luchtfilter eraf gedraaid en mijn hand voor de luchtinlaat gehouden wanneer ik startte...de benzine wordt dan tegen mijn hand aangespoten.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?
 
Advertisement - register to remove this

te grote sproeiurd?

Het is overigens normaal dat er wat benzine bij de luchtinlaat naar buiten komt hoor.

Spuit is wat remmenreiniger/deo in je bouzi gat, en probeer hem dan is te starten
 
Het niveau zakt echt! Dit zijn van die standaart vragen die al 100x beantwoord zijn!!

Probeer eerst eens wat zelf, lukt het dan nog niet dan kan je het hier vragen.....

Dat er benzine uit je carbu komt (Dus richting het luchtfilter) is normaal.

Greetz
 
Sorry voor deze vraag, maar ik ben dan ook nog maar een newbie.
Als ik de carb. erafhaal...kan ik die 2 electrishe draden van de auto-choke er makkelijk afhalen ? Ik heb al eens gekeken, maar ik kan niet zien hoe ze vast zitten.
Iemand dus wijze raad bij het erafhalen van een carb. ?
 
Heeft een F12 automatische choke? Weer wat geleerd...

Je automatische choke zit als een soort "stekker" in je carb gestoken, vaak vastgeschroefd met een flens... Gewoon losdraaien dus, de bedrading zit echt niet aan je carb vast ofzo
smile.gif
...

Greetz.
 
ok, thanx...ik zal eens kijken als ik weer tijd heb.
Wel raar dat ik dit alleen met slecht weer heb. In de zomer nooit last van gehad..ook niet als het regende.
 
ja een phantom f12 heb electrische choke....stekkertje kan je zo los maken....en is maar op 1 manier terug vast te zetten door zo'n randje in dat stekkertje
 
Ik zal dus eens kijken met dat stekkertje..
Dan over een paar weekjes vakantie...ff werken en dan misschien een andere cilinder ofsow..maar eerst nog een top performances gasvering. Dan zien we wel weer.
 
Ik heb net de carb. eraf gehaald...zie ik daar een 84 sproeier zitten ! Dat zal dus wel het probleem geweest zijn. Straks ff 78 sproeier erin en dan hopen dat het over is.
 
Nu heb ik een maatje 74 sproeier in de scooter zitten....en verzuipt ie me nog !
Dat kan toch niet kloppen !
Bougie is zwart en nat..
Stationair loopt ie prima...maar als ik wat meer gas geef...3/4 ofsow...dan valt ie weer uit
Somebody help me..
 
Back
Top