Scoot reageert niet op andere drukveer

Da-WiZz

JumpStation.fm
Ik heb een dip bij 't wegtrekken (dat komt door iets te kleine sproeier en te slappe trekveertjes denk ik) en een dip na de 60 ongeveer en dat zou dus aan de drukveer moeten liggen, dus die heb ik vervangen heb ipv een hebo zwart een rode malossi erin gezet (heb hiervoor die bus moeten verwijderen anders pastte die niet, aangezien ik 107mm koppeling heb) en 't helpt helemaal niks, het is misschien zelfs iets erger geworden of ongeveer hetzelfde gebleven. Ook trilt/schokt ie erg alstie hard stationair loopt. Ik weet niet wat ik nu moet veranderen om die dip weg te krijgen :?

Setup:
Cilinder Top Performances Due Plus (Blauwe Top)
Uitlaat Bidalot S2
Carburateur Dell'ortho 17,5
Luchtfilter Malossi powerfilter
Vario Hebo Racing
Koppeling Hebo Racing
Membraan Malossi VL11
Vertanding Top Racing (std verhoudingen)
Carters Stage 1
Ontsteking Bosch Super bougie
Poulies zijn std

Afstelling:
Sproeier 114
Variorollen 4 gr
Drukveer Malossi rood (4,1mm)
Trekveren Hebo blauw
 
Advertisement - register to remove this

zet er eerst maar eens een std filter op zonder prop en een veel kleinere sproeier , die powerfilter is gewoon onzin op deze setup..

en probeer eens een halve gram lichtere gewichten..
 
melf #50 said:
zet er eerst maar eens een std filter op zonder prop en een veel kleinere sproeier , die powerfilter is gewoon onzin op deze setup..

en probeer eens een halve gram lichtere gewichten..
Ik doe 't vooral voor geluid en looks, maar binnenkort ga ik een slang halen en dan prop ik 'm in m'n buddy.
De vario ga ik vandaag is afstrepen, ik ben bang voor overtoeren als ik lichter ga.
Poulies heb ik nog een setje van liggen dus probeer ik die ook ff, misschien dat deze rot zijn aangezien ze tegen me carter aan zijn gekomen toen m'n vertanding kapot is gelopen..
 
Ik denk dat me carb niet echt goed meer is, komt telkens benzine uit m'n luchtfilter en ik moet iig wat minder olie gebruiken, want bougie slaat denk beetje vet.
Heb nu andere poulies erin gedaan en hij trilt wat minder, maar voor de dip maakte het niks uit. Ik heb 'm nog niet helemaal door laten gaan, maar hij kwam iig met moeite bij de 90 a 95 op teller, wat niet normaal is. Vario heb ik nog niet afgestreept, denk da'k zoiezo wat lichtere rollen ga halen en wat strakkere trekveren, ook een iets grotere sproeier, wat minder olie erin en nieuwe bougie, dan moet 't beter gaan anders ga'k kijke voor nieuwe carb.

Btw, vario is echt niet gaar, is nog een vrij nieuwe hebo..
 
Een stukje lichter in rollen gaan.
Een dip zal je vrijwel altijd iets blijven houden als je met de std pia poelies rijdt.
Drukveer zo licht mogelijk nemen ( dus niet de lichtste die er zijn , maar zo licht dat het nog goed gaat ).
 
Nynke said:
Een stukje lichter in rollen gaan.
Een dip zal je vrijwel altijd iets blijven houden als je met de std pia poelies rijdt.
Drukveer zo licht mogelijk nemen ( dus niet de lichtste die er zijn , maar zo licht dat het nog goed gaat ).
Haha ik ben van hebo zwart naar malossi rood gegaan, daar zit een groot verschil in en ik merk er niks van, dus als ik er tussenin ga zitten merk ik natuurlijk helemaal geen fuck, maar ik weet dat hebo zwart te slap is en malossi rood kan goed zijn of iets te sterk, maar die dip ligt dus echt niet aan drukveer or.
Ik had deze dip eerst helemaal niet zo erg, dus ligt ook niet aan poelies.
 
et kan wel voor de looks zijn maar je moet eerst je probleem vinden lijkt mij , ik sluit me aan bij het idee om je std luchtfilter zonder prop erin even erop te proppen en dan kijken:)
 
Heb je wel een drukveer voor Piaggio? Niet dat je een Minarelli erin hebt.
Verder moet zowiezo een niet te strakke veer pakken, neem een paarse bijvoorbeeld, gewoon kijken wanneer je snaar op spanning blijft dan zit je goed. En de rolletjes mogen wel zwaarder. Maar zoek eerst de goede drukveer en ga daarna de rolletjes daarop afstemmen.

Kijk even verder of je snaar recht licht in het carter t.o.v vario en achterpoelies.

laters;)
 
Back
Top