scoot valt bijna uit na warm rijden?!

bonitomeistro

aprilia master
halleu!

vraag1:
ik heb een aprilia sr 50, nou is het zo dat als ik me scooter gewoon netjes heb warm gereden enz, dan rij ik weg, stop ik bij het stoplicht en dan wil ik weer gas geven, maar dan geef ik (vol)gas en dan doet me scooter niks, ja iets van br br br, en dan na een pas keer het gas vol open en dicht doen, rijd hij weg zoals hij altijd al doet..hellup?!


vraag2:
ik weet dat een powerfilter kut is voor je carb enzo, maar het geluid is wel ziek!
kan ik (ongeveer)hetzelfde geluid krijgen, zonder een powerfilter te halen?

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

beter afstellen..

en tja , met een powerfilter is dat alleen maar lastiger en bovendien hoor je het kleinste prutteltje meteen en lijkt dat ook stom..

gewoon een std filter erop zetten zonder prop , en verder zal een redelijk uitlaatje ook leuk geluid geven , iig beter dan de "wannabe snelle scooter" sound..
 
beter afstellen..

en tja , met een powerfilter is dat alleen maar lastiger en bovendien hoor je het kleinste prutteltje meteen en lijkt dat ook stom..

gewoon een std filter erop zetten zonder prop , en verder zal een redelijk uitlaatje ook leuk geluid geven , iig beter dan de "wannabe snelle scooter" sound..


beter afstellen ja?

ik heb het door de dealer laten doen, en er was niks aan de hand heb er ruim een week mee gereden zo, het is laatste 3 dagen pas gekomen en steeds erger geworden..

ik heb nu std filter zonder prop, maakt leuk geluid maar wil meer(6)

trouwens setup:
50cc
mhr vario
yasuni R
alles ontgrensd( inclusief lucht filter)
 
Je kan je uitlaat verkeerd op je cilinder zetten, zodat er lucht tussen zit,
dat klinkt ook wel vet :p Maar wat je nu hebt is denk het maximale geluid zonder powerfilter. Als je alleen in de zomer met powerfilter rijd is dat niet heel ernstig hoor, alleen je moet er geen lange afstanden mee rijden.
 
Je kan je uitlaat verkeerd op je cilinder zetten, zodat er lucht tussen zit,
dat klinkt ook wel vet :p Maar wat je nu hebt is denk het maximale geluid zonder powerfilter. Als je alleen in de zomer met powerfilter rijd is dat niet heel ernstig hoor, alleen je moet er geen lange afstanden mee rijden.


oh maar dan moet ik weer afstellen enzo voor alleen in de zomer maanden, is ook best veel gedoe :p( ben lui(A))
 
Je kan je uitlaat verkeerd op je cilinder zetten, zodat er lucht tussen zit,
dat klinkt ook wel vet :p Maar wat je nu hebt is denk het maximale geluid zonder powerfilter. Als je alleen in de zomer met powerfilter rijd is dat niet heel ernstig hoor, alleen je moet er geen lange afstanden mee rijden.

Wat een beunpraktijken.. zo verlies je tegendruk en daardoor power, door de uitlaat verkeerd te monteren.

Als je egt dik bruUtuh saunt wilL moejuh gw0own poW4hf1lterrrr installeruhh en alluzz uit jauw demp|_|r haaln G jwtzelluf
 
Wat een beunpraktijken.. zo verlies je tegendruk en daardoor power, door de uitlaat verkeerd te monteren.

Als je egt dik bruUtuh saunt wilL moejuh gw0own poW4hf1lterrrr installeruhh en alluzz uit jauw demp|_|r haaln G jwtzelluf

vind ik ook een beetje raar idd:p
me uitlaat is trouwens al lek onder me blok omdat me uitlaat steun is afgebroken:p
het maakt een een beetje kut herrie:p
maar ik wil diep geluid:D
 
Voor teveel decibellen KAN je ook een boete krijgen.. zouden ze vaker mogen doen, wat een klere herrie geeft de helft van de scooters die hier rijden zeg, 95% vanwege niet goed gemonteerde uitlaten, het liefst icm bakken met overtoeren..
 
en die kunnen duur zijn overigens..

als je een std cilinder met snelle uitlaat hebt is het HEEL erg makkelijk om even af te stellen , zet er gewoon een 90 sproeier in ongeveer en het moet goed zijn.
 
en die kunnen duur zijn overigens..

als je een std cilinder met snelle uitlaat hebt is het HEEL erg makkelijk om even af te stellen , zet er gewoon een 90 sproeier in ongeveer en het moet goed zijn.

oh was bij mij niet zo hoor;)
ik heb geloof ik de hele dag lopen kloten toen8P
en toen liep het iets van 85 op teller, toen maar laten afstellen, loopt dus nu 115@ teller, en nu ook dit probleem..

note:ik rij nooit 115, bijna altijd 85 max
 
sproeier afstellen is bijna een vast gegeven bij zo'n std scooter , als dat niet het geval is is er wat aan de hand , maar dat kan HEEL veel zijn..

ik laat altijd gewoon de prop in het luchtfilter zitten , en dan 76 sproeier mits er een dellorto met handchoke op zit , dan is het bijna altijd goed.

de luchtprop eruit halen haalt eigenlijk ook niks uit , het maakt alleen maar meer lawaai.

ik vind het persoonlijk een nepgeluid.
 
sproeier afstellen is bijna een vast gegeven bij zo'n std scooter , als dat niet het geval is is er wat aan de hand , maar dat kan HEEL veel zijn..

ik laat altijd gewoon de prop in het luchtfilter zitten , en dan 76 sproeier mits er een dellorto met handchoke op zit , dan is het bijna altijd goed.

de luchtprop eruit halen haalt eigenlijk ook niks uit , het maakt alleen maar meer lawaai.

ik vind het persoonlijk een nepgeluid.

oh ik heb trouwens zelf niet luchtprop der uit gehaald..
maar vind het niet nep klinken ofzo..
 
tja , dat ligt eraan wat je gewend bent :p

ik zeg ook niet dat je die prop er weer in moet zetten en je dat wel of niet zelf hebt gedaan, alleen dat het nogal nutteloos is.

en onnodig lawaai en lastiger alleen meer.
 
tja , dat ligt eraan wat je gewend bent :p

ik zeg ook niet dat je die prop er weer in moet zetten en je dat wel of niet zelf hebt gedaan, alleen dat het nogal nutteloos is.

en onnodig lawaai en lastiger alleen meer.


haha ik kan anders morgen wel een filmpje maken, van dat bijna uitvallen, mischien dat jullie het dan beter kunnen beoordelen?
 
Back
Top