scoot wil niet starten of valt uit bij gas

Status
Not open for further replies.

Speed beast

Well-Known Member
hallo mensen,

paar weken terug bleef het gas hangen van mn speedake ben toen de sloot ingevlogen, carburateur was erafgevlogen enz. dus ik heb alles vervangen en weer vastgezet, het probleem is dat ik m nu heel moeilijk gestart krijg, krijg he malleen gestart als de luchtschroef helemaaal openstaat, en dan loopt ie alleen stationair als ik gas geef valt ie uit, geen idee of tie verzuipt of dat ie geen bezine meer krijgt.

Er zit trouwens een 17.5 mm dellortho onder. Na mn valpartij heb ik die samen met gasveer en gasschuif schoongemaakt met terpentine/water/mengsmering/wasbenzine,in die volgorde, wist niet echt wat het best zou werken.

Heb bijna alles al geprobeerd, bougie wordt nat, membraam was klein beetje vies heb ik beetje schoongemaakt, spruitstuk was goed schoon, luchtfilter. Compressie heb ik ook genoeg, voel mn vinger echt aangezogen worden... Gasnaald zit volgens mij ook goed, clipje onder het ding waar de veer opzit, en hij valt in het gaatje. ook is die niet krom.

Wel moest ik toen ik gevallen was met geweld mn gasschuif eruittrekken want die zat goed vast maar nu schuift ie wel weer gewoon soepel...

Bougie/ vonkt! (anders kon ie niet stationair lopen)
Benzine/ krijgt ie.(bougie was nat)
Cylinder zit goed/ pakkingen ook(daar heb ik niks aan verandert nadat ik gevallen was)


ben ten einde raad, heb net alles aan me kickstarter vervangen dus nu moet ie gewoon lopen.

alvast bedankt;)
 
Advertisement - register to remove this

oke,ja de el choke is er btw ook af, maar die deed het daarvoor ookal niet goed meer volgens mij, en de sproeiermaat is ook goed want hij liep wel gewoon goed voordat ik was gevallen
 
heb nu uitlaat los gehad cilinder en cilinderkop eraf ff verwarmt met elektrisch kacheltje en uitlaat ook, maar nog steeds niet lope, hoor wel ander geluid als ik er iets gas bij geef maar dat hoort volgens mij, bougie wordt nog steeds nat en hij loopt telkens 1 sec ofzo, heb ookal weer met verschillende slagen luchtslag maar nog steeds niets:(
 
Als de choke eraf is zuigt hij door dit gat valse lucht.. ook zou ik je carb goed schoonmaken.

Leeg je tank en probeer nieuwe benzine:)

Huib..
 
heb choke weer aangesloten, nog niks benzine is nog goed want ik heb met die benzine uit me tank paar dagen geleden nog een scooter laten lopen die droog stond... nog steeds nix, begin echt een hekel aan die grafscooter te krijgen:mad:
 
Als ik jou was, zou ik even alles nog eens nalopen op water/vocht, dat trekt namelijk overal in :|

Het klinkt trouwens wel erg als een afstellingsprobleem... hoe het kan weet ik niet, maar dat heb ik wel vaker bij scooters...
 
oke, kan eigenlijk nergens vocht zitten hij heeft anderhalve maand in de schuur gestaan, en wat bedoel je met een afstellingsprobleem? sproeiermaat goed, rollen ook, trekveren, drukveer is allemaal goed hij moet gewoon lopen:S
 
ik ben zelf ook de sloot in gegaan @ slider
had het zelfde probleem door dat in me uitylaat nog allemaal water zat .
andere uitlaat en het was verholpen
misschien moet je dat ff proberen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top