Scoot wil niet starten

Stephan.

Senior User
Ik heb mijn blokje opgebouwd maar het wil niet starten

airsal 50 cc
bidalot cilkop en doppler zuiger
rito as met c3 lager
hebo vario
19 mm DO

Gele drukveer, 3 grams rollen, en sproeier 100.

Ik weet het de sproeier is te groot, daarom start ik ook zonder filter. Maar hij slaat niet aan.

Bougie wordt nat en ik heb een vonk, compressie voel ik ook.
 
Advertisement - register to remove this

als de bougie nat wordt moet ie het ook doen ;) , dus zou er wat mis zijn met je ontsteking. maar ik zou eerst eens een veel kleinere sproeier erin zetten en dan MET luchtfilter starten , dat is altijd beter..
 
Ja. Ik test 'm trouwens met een hebo gara. Maar de dealer had alleen nog maar 100 en ik wilde het toch ff proberen. Ik zal zo snel mogelijk ff een 86 halen oid. Kijken of die dan wel aanslaat.

De krukas loopt trouwens ook wel een klein beetje stroef, iig stroefer dan mijn oude orgi as.
 
nadat ik er wat olie bij goot ging het al een stuk soepeler. Zelf dacht ik dat het nogal stroef ging omdat de keerringen nog nieuw waren.

maja, zelfs met een te grote sproeier moet ik toch wel ff aanslaan.
 
probeer ff wat benz in je bougiegat, en ga dan ff kicken, dan moet ie als het goed is aanslaan, ik zou zeggen probeer het ff.
een andere manier is je hand op je carb doen, ( dus zonder luchtfilter) en dan gaan kicken, een soort van shoke effect, bij mij helpt dat vaak als ie koud is
 
membraam kan ook verkeerd zijn, maar weet ik niet zeker.
Benzine in het bougiegat heb ik al geprobeerd, maar bougie wordt nat, dus benzine komt er. En ik heb alle standen met de hand voor de carb geprobeerd, maar werkt niet.
 
Wel, dan kan je zeker nog wel compressie hebben. Compressie wordt veroorzaakt in je cilinder:!
Kijk maar eens eerst naar je keeringen of die goed aansluiten. Heb ik ook een keer meegemaakt met een vriend van me wilde ook niet aan.
 
Back
Top