heh ? scoot blijft draaien zelfs zonder bougiekop

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

jou scooter blijft lopen zonder bougiedop? zou wel heel knap zijn, en een unicum denks...


oververhitting, kan door zoveel komen.. loop eerst maar je koeling na (rad/slangen/waterpomp enz enz)
 
Idd, te rijk mengsel/slechte olie die veel kool/roet achterlaat en niet helemaal verbrandt. Dan blijft hij gewoon lopen :)
 
heb daarnet men cilinderkop erafgehaalt.

Zuiger en cilinder zien er nog goed uit.

alleen is de dichting(pakking) aan de zuiger naar de klote.

BTW: is dat ook verklaring voor dat hij nogal sneller draait wanneer dit gebeurt ?
 
Lijkt mij niet dat het iets met je (kop)?pakking te maken heeft. Best kans dat er stukjes metaal ofzo opgloeien, dat werkt dan als een soort bougie. Nadieselen noemne ze dat.
Omdat er geen controle over is kan het best zijn dat die hoger in de toeren gaat lopen.

Dat die te heet word kan dan weer wel komen door een lekke kop pakking, en door dat die (veel) te heet wordt kan het verhaal hierboven wel bij jou van toepassing zijn:p.

Vanaf nu ga ik niet meer aan school terug denken 8P.
 
Lijkt mij niet dat het iets met je (kop)?pakking te maken heeft. Best kans dat er stukjes metaal ofzo opgloeien, dat werkt dan als een soort bougie. Nadieselen noemne ze dat.
Omdat er geen controle over is kan het best zijn dat die hoger in de toeren gaat lopen.

Dat die te heet word kan dan weer wel komen door een lekke kop pakking, en door dat die (veel) te heet wordt kan het verhaal hierboven wel bij jou van toepassing zijn:p.

Vanaf nu ga ik niet meer aan school terug denken 8P.

een te arme motor loopt ook te hoog in toeren...

als het mengsel zo heet word krijg je zelfontbranding , dit kan dus komen door een te arme motor , of een hele hoge compressie (maar dat is uitgesloten hier)

ontstekinstijdstip zou ook HEEL mischien kunnen.

echter zou het dan eerder gewoon comleet vastlopen of een gat in de zuiger branden..

maar lijkt mij gewoon een geval van verkeerde bougie..
 
waarom rij je wet water ???

er hoort niet voor niets koelvloeistof in!
koelvloeistof bestaat onderandere uit dopes dat :

koelt beter
Veroorzaakt geen roest/corrosie
en bevriest niet
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top