scoot trekt niet meer op

mr-sjb

Well-Known Member
hej mense.

mijn scooter reed veel slechter dan toen ik hem kocht, heb van de week nieuwe vsnaar zuiger rolletjes ed vervangen en ook even mijn cilinder schoon gemaakt want zat allemaal zooi in uitlaatpoort.

nu wil ik alleen optrekke en gaat het smorgens als ie koud is opzich nog redelijk maar na een 1km trekt ie heel langzaam op als ik de 25kmh voorbij ben. met zyn tweeë reed ik vandaag zelfs niet harder dan 45!! terwijl ik in mijn eentje ooit 75/80 kom

setupje:
rollen 5,4 gram
leo tt hand made uitlaatje
en de rest allemaal standaard.

weet iemand hoe ik het probleem kan fixe van het poepoptrekke en misschien ook weer wat harder kan rijde met 2 personen??
 
Advertisement - register to remove this

Heb je ze alleen vervangen of ook veranderd? Dus heb je exact hetzelfde gewicht aan rolletjes erin, zelfde merk en type vsnaar? En waarom een nieuwe zuiger erin? Hoe weet je zeker of het wel de goede is (passend)
 
was ff naar brommerboer gegaan omdat me zuigerveren versleten waren, maar die wou ook me cilinder en zuiger erbij hebben voor goeie maat te geven. daar zei die dat me zuiger ook op was en heb dus maar meteen een compleet zuigertje gekocht. die is dus goed door hun gepast. verder ben ik van de orginele yamaha vsnaar (die +- 20000 km oud was) naar athena gegaan. heb er ongeveer zelfde rolletjes ingezet als die ik erin had gezet toen ik hem net had gekocht jaartje terug. toen liep het prima maar met alle veranderingen loopt ie niet goed meer, hij houd niet van nieuw:p

kan het btw ook zijn dat me vario/cilinder op is ofsow? cilinder was nog goed maar zat wel klein slijtrandje in
 
Je cilinder kan wel op zijn, je vario niet echt, hooguit wat slijtage plekken maar dat had je dan voor de nieuwe onderdelen ook al moeten merken. Als je nou gewoon al het oude erin plaats behalve de zuiger loopt het dan wel weer goed? Zoja veranderd dan de snaar. En dan de rollen. Etc. Tot het probleem zich weer voordoet ;)
 
nou dat trekt al helemaal poep, want ik heb rollen en vsnaar pas vervangen nadat ik alles weer in elkaar had. owja ik had ook nog ff op de orgi rollen gereden om te kijken of dat wat uitmaakte en dat werd nog slechter
 
Dus na het vervangen van de zuiger is het mis gegaan? Dan weet je toch waar je het moet zoeken ;)? Ze hebben je waarschijnlijk een net iets te kleine zuiger mee gegeven of je cilinder is op.
 
me zuigertje paste volgens mij ook prima... die heb ik met wat moeite erin kunnen schuiven:p dus verdere optie zou dus kunnen zijn dat me cil op is. maar hoe kan ik dat checken?
 
Je monteert normaal gesproken je zuigerveren op je zuiger, dan de zuiger op de krukas, en dan schuif je de cilinder over de zuiger (even de veren op hun plaats houden en niet laten krassen). Dan smeer je met je vinger wat 2takt olie in de cilinderwand en monteer je de koppakking en cilinderkop. Aandraaien en het is klaar voor gebruik. Het moet niet "met wat moeite" gaan als je daarmee bedoelt dat het zwaar gaat
 
nee zwaar ging het niet. veren netjes ingeknepen en erin gezet en cilinder van te voren al even ingesmeerd met 2t olie. het was alleen even klote om me zuiger netjes voor het gaatje van de cilinder te krijge en dat was meer het klote:p daarna schoof ie er netjes in. maar eigenlijk nog maar een keer me cilinder uit mekaar halen en alles nog even checken
 
Back
Top