scoot lekt olie (niet zo'n klein beetje ook)

mr-sjb

Well-Known Member
hallo,

mijn scooter lekt sinds gisteren olie, maar dit komt dus uit mijn luchtfilter zetten. me luchtfilter is standaard dus vind het knap dat het eruit komt. heb al meerdere malen dus een mega plas olie onder me scooter gevonden.

weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?

alvast bedankt!!
sjoerd
 
Advertisement - register to remove this

Ik kan me niet voorstellen dat er olie uit kan lopen als je pomp niet draait.

Verder zou ik even goed kijken of niet gewoon een slang half los hangt, bijvoorbeeld van het olie tankje, of bij de pomp. Best kans dat het langs het carter naar de zijkant drupt, zeker als je een zijstaander hebt.

ja goed dan niet he....
spreek uit ervaring daarmee. niet bij een minarelli blok maar wel bij een peugeot en meerdere tgb's.

als die inwendig in de oliepomp iets lekt kan die doordruppelen omdat je olietank ook in dit geval hoger zit. dus kan het rustig blijven stromen/druppelen.

heb het zeker al een keer of 6 gezien :)
probeer die jongen te helpen en geen lulverhaaltjes te verkopen.
 
Ik ver koop geen lul verhaaltjes, ik denk logisch na. Jij spreekt uit ervaring ermee terwijl je het zelf nog nooit bij een minarelli blok mee gemaakt hebt.

Spreek je jezelf niet een beetje tegen? Sowieso werkt een peugeot olie pomp heel anders.
 
Ik ver koop geen lul verhaaltjes, ik denk logisch na. Jij spreekt uit ervaring ermee terwijl je het zelf nog nooit bij een minarelli blok mee gemaakt hebt.

Spreek je jezelf niet een beetje tegen? Sowieso werkt een peugeot olie pomp heel anders.

daarom bestaat de mogelijkheid wel dat het bij een minarelli blok ook KAN.
dus ik spreek mezelf niet tegen.

ik ben van mening dat het kan, tot het echt uitgesloten is.
 
trek het dunne slangetje los bij je carburateur en zorg dat die gewoon recht ligt.
leg er een kartonnetje onder en laat als het mogelijk is dat zo een weekendje staan.

kijk of die dan een beetje heeft lopen druppelen.
 
Back
Top