This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scoot bloopers #2

Én het is zo ongeveer het laatste waar je naar kijkt, want we zijn toch niet zo dom om het te vergeten! of wel?
 
Grappige dingen hiero

Zelf en andere:
- Carb niet vergenoeg in het spruitstuk -> Hij doet het niet! hij zuigt valse lucht (no shit)
Van een vriend:
- Carb niet goedvastgezet -> Hobbeltje carb er af xD
- Bougie kapje wat er telkens af viel onder het rijden -> midden op de weg stil staan snel kapje er op en kicken maar xD
Inmiddels zit er een touwtje van ze kapje naar z'n frame om het kapje er op te houden xD
 
Lekker tanken, tank vol dus buddy dicht:
dan bedenken dat je sleutels + je portomonee nog in je buddy liggen

gelukkig heb ik een lieve vriendin die een eind heeft gefietst met de reservesleutel:winner:
 
Op de testbank een andere bougie dop erop gezet om te testen. Vervolgens toen we klaar waren had mario de oude dop er weer op gezet.
Thuis me helemaal te tieves gekickt, bel k mario op, zegt ie: ja ik had toch gezegd dat je de bougi dop er nog goed vast op moest zetten?8P
Oftewel, hij zat er gewoon opgeschoven ipv vastgedraaid
 
je gas blijft hangen en niet door hebben als hij nog uit staat en 1 kick op me kick starter en me scoot op het achterwiel er vandoor

en een keer in de middle of nowhere staan peukje paffen en dan je sleutels in je buddy gooien en je buddy pleurt dicht bellen naar mattie voor schroeven draaier en je scoot half uit elkaar halen
 
gaskabel te strak gezet zodat de gasschuif iets open staat en ff aankicken, gevolg was dat de segmenten en delen van mijn carterkap in het rond vlogen.

Goede vriendin van me zat te praten met haar passagier en keek steeds naar achteren. Reed ze de bossen in omdat ze ff niet oplette. Niet gezien maar ze vroeg waar ze nieuwe kappen kon kopen. En toen hoorde ik dat.
 

Die snap ik even niet:+

Alles zat nog los en jij kickt hem ff aan?8P
 
Lol, door fouten maken, leer je:

-Je scooter een keer laten warmlopen. Niet snappen hoe, dus je kickt em aan en bent blij dat hij het weer doet. Dat 4 keer laten gebeuren in 2 dagen. uiteindelijk je blok eronderuit halen en dan zie je dat je olietank leeg is...

-brommer gekocht, blok uitelkaar gehaald en weer inelkaar gezet. Proberen te starten: Electrische start, aanlopen, WD40 in de uitlaatpoort spuiten, geeft een paar plofjes. Dat zo lang laten doorgaan dat je gek word en er uiteindelijk achter komen dat je een haakje voor je koppelingskabel onder je membraan hebt gemonteerd zodat ie dik valse lucht zuigt.

-(een vriend van me) Net zn nieuw gespoten kappen opgehaald. Op de scooter gezet en een stukje rijden. Onderweg ergens gestopt. Me vriend gaat op zn scooter zitten, gericht naar mij, ik sta naast hem. Ik kijk hem aan en hij verliest zn evenwicht. Ik snap niet wat er gebeurt en waarom hij met zn armen zwaait en een raar gezicht trek, en dan pas snappen wat er gebeurt als hij heeeeeeel langzaam samen met zn scooter achterover valt, zonder dat hij er wat aan kon doen. Dat was zoo grappig dat ik ook bijna omviel

en ja de bekenden:
- 10000x kicken zonder bougie(dop).
- 10000x kicken, en dan pas erachter komen dat je je sleutels alleen in het contact hebt gestopt, en niet hebt omgedraaid.
- testritje maken, en dan pas erachter komen dat je geen remmen hebt.
- Wegrijden met je schijfremslot erop.
- Je moer bij de vario niet goed vastdraaien waardoor alles losschiet terwijl je 80 gaat en dan dus je krukas verneuken.
 
Die snap ik even niet:+

Alles zat nog los en jij kickt hem ff aan?8P

Ik had mijn achterwiel van de grond toen ik hem aankickte. Gevolg was dat hij toeren begon te maken, achterwiel begon te draaien en op de 1 of andere rare manier mijn segmenten door de carterkap naar buiten kwamen.
 
Ik had mijn achterwiel van de grond toen ik hem aankickte. Gevolg was dat hij toeren begon te maken, achterwiel begon te draaien en op de 1 of andere rare manier mijn segmenten door de carterkap naar buiten kwamen.
door de carterkap heen?
 
Dan staat het iig in het goede topic

Remklauw eraf gehad, en vergeten zuigers weer tegen de blokjes te pompen na terugmonteren. Dan lekker een stukje rijden en je remhendel finaal tegen je stuur aanknijpen zonder dat er iets gebeurt :+
 



Kan gebeuren
 
Dan staat het iig in het goede topic


Idd, en voor de mensen die het nog niet snappen.

Monteer je koppeling maar geen koppelingshuis. Geef daarna volgas en kick hem aan. moet je eens kijken wat er gebeurt. Is btw een sonic dus dan komen ze door de carterkap.

Vandaag nog gelachen.

Meisje van mijn oude werk sprak ik nog ff toen ze klaar was. Stapt op haar scooter maar vergeet het slot eraf te doen. Gevolg was dat ze na volgas wegrijden ineens stilstond en viel. Geeft ze mij de schuld dat ik een tak tussen haar spaken stak. Zeg ik kijk eens naar je slot.
Werd ze een beetje erg rood.
 
Een carter overkopen, en niet startend/goed lopend krijgen

En dan overal het probleem zoeken en nieuwe pakkingen kopen enz..

Om vervolgens als je carter splitst er achter te komen dat ze geen vloeibare pakking hebben gebruikt :+

|(
 
scoot op standaart staan scooter starten en gas geven terwijl hij op standaart staat ff stoer willen doen op schoolplein zit ketting slot er nog omheen. gevolg een harde klap en met 3 man scooter terug moeten duwen zodat hij weer los komt

scoot op standaard laten staan, heel stoer met je gas spelen, zit je kettingslot er nog omheen. Een hard gesis, en je hebt je ventiel eraf gebroken. Gevolg: nieuw ventiel en shit voor 40 euro :+