SBO Sprints 08 - Slap geouwehoer topic #2

Status
Not open for further replies.
Ik ben het helemaal met je eens dat er op het forum dit soort dingen niet besloten moeten worden. Houd dan een keer een openbare vergadering en nodig alle leden uit, kom je niet is het je eigen probleem.

Nogmaals ik verwijt het niet naar SBO want vind de SBO een goed initiatief. Maargoed ik ga denk dus maar Scooter Special rijden, en voor me eigen tijd i.p.v. de competitie omdat mijn kansen nu aanzienlijk kleiner worden.

das ook niet egt dé oplossing dat wordt wss 1 grote chaos..

Maar idd je hebt gelijk nu heeft iedereen een grote mond maar als ze voor je staan durven ze je amper aan te kijken (zoooo makkelijk het communiceren op deze manier)

Maar het blijft jammer.. mja ff kijken wat ik volgend jaar doe zou graag me 2de plek willen verdedigen mja heb geen zin om daarvoor totaal nieuwe kappen te gaan maken terwijl ik op de rest van de kappen 3 maanden bezig ben geweest(ja benn geen prof:+)

Maar kenny gen vleeseter dus?:D
 
Nu krijg je gewoon van kappen, 2 dezelfde klassen. (In standaard klasse mag je niks aan je kappen doen, en nu in scooter 70 paar gaatjes).

Kun je niet gewoon de regel terug veranderen? Want nu kan ik weer nieuwe kappenset kopen. Of ik moet in de scooterspecial rijden, maar dan is het competitie gevoel er wel af. Als je tegen een scootertje staat van 40 kg en jij met je kappen 60.
 
ben bang dat het daar te laat voor is helaas.. je bent niet de enige en het klopt volgend jaar alleen stnd scootertjes aan de startlijn mja..
 
Elke scooter moet zijn voorzien van volledige beplating met uitzondering van de stuurbeplating en de helmbak. alleen gaten van 20 mm voor en achter de radiateur zijn toegestaan. In plaats van gaten is freeswerk ook toegestaan mits deze niet groter is dan 15X15 cm en is gesloten met racegaas.

Nu ben ik de weg kwijt... als ik mijn kappen polyester of wel dichtmaak dan is de scooter nog steeds volledig "beplaat" en zou ik dus wel gewoon in de Scooter70 klasse kunnen rijden ?
 
@Sandor


Ik ben bezig aan de kappen van Bram, (Big_B_Nrg) voorkap helemaal dicht, achterkap aan elkaar en de kont dicht.

Mijn achterkap wordt ook een geheel met een speedfight kiesler kap achterin met een lichte bolling dus. Voorkap zelfde als die van bram, en ook veel lichter als origineel.
leuke ideetjes,
ben zelf bezig met de achterkap uit 1 geheel te doen bestaan, en ook een volledige underseat met een rooster ofzo erin, en hieruit dan een mal te nemen, zodat het wat lichter is.

voorkap laat ik zoals het is, die heb ik nieuwe gekocht en laat ik ook zo.

en dan zou ik graag spatbord en die 2 kleine kapjes wat je schroeft over de schroef van de achterkap uit carbon maken.

edit/ regels boeien mij niet zoveel, ik ga toch geen sbo rijden.
 
Elke scooter moet zijn voorzien van volledige beplating met uitzondering van de stuurbeplating en de helmbak. alleen gaten van 20 mm voor en achter de radiateur zijn toegestaan. In plaats van gaten is freeswerk ook toegestaan mits deze niet groter is dan 15X15 cm en is gesloten met racegaas.

Nu ben ik de weg kwijt... als ik mijn kappen polyester of wel dichtmaak dan is de scooter nog steeds volledig "beplaat" en zou ik dus wel gewoon in de Scooter70 klasse kunnen rijden ?

Dat wil ik ook wel even weten :p
Want heb nu een SF2 Rooster in me aerox voorkap zitten en die ruimte die er is bij een std. aerox voorkap is groter (omdat een SF2 Rooster kleiner is)..

Ook heb 2 NRG roosters in me voorconsol zitten.. met dit kom ik toch in scooter special en dat is erg jammer. Vind de kap regel maar niks :p
 
Als jullie vragen hebben over je kap werk moet je die wel in het vragen topic vragen en niet hier.

geloof niet dat kenny erop zit wachten om in 2 topics vragen te beantwoorden.

mensen nog scooters getuned van het weekend?
 
Vasco als je het reglement hebt gezien is er toch helemaal niet meer zoiets als 25% regeling.

mensen willen graag dat alles maar toegestaan word. maar je kan nu eenmaal niet iedereen tevreden houden. nu hebben de rijders zelf de regel mogen bepalen en nu is het weer niet goed.

ik snap jullie probleem wel maar een oplossing is er dus niet gekomen. want de nieuwe regel schept ook weer discussie.

Zie het ook niet zitten nee om in 2008 10minuten per scooter te gaan nemen voor de keuring. dan zal er uiteindelijk weinig gesprint worden.
 
Nee, dat weet ik. Maar Kenny heeft al meerdere keren laten weten dat met de 25% regel meer dingen mochten en je minder last had dat sommige aangepaste kapwerken afgekeurd werden. Ik vraag alleen om zijn mening te onderbouwen met het feit hoe die die 25% wou gaan opmeten, daar ben ik dan gewoon erg benieuwd naar. Want misschien was dat wel de beste regel, maar hoe gingen jullie dat opmeten. Wat hadden jullie daarvoor in gedachte ? En je hoort mij van de rest ook helemaal niet klagen over de nieuwe regels, het is gewoon zo en daar valt niks aan te doen. En ik kan mijn gehele kappenset ook van 3 hoog gooien. En daar zit ook 3 maanden werk in...
 
Ik volg het zelf eventjes niet meer hoor met al die regels :X,

1 ding vind ik wel, en dat is dat ze een earox rooster NIET als freeswerk mogen zien, dit is toch niet gefreesd? ofwel dan,..
Anders zouden alle earoxen ook de helft van hun rooster dicht moeten smeren..
 
Danny het is AEROX :p

@ Sonic tuning,

Ja zeker dat er dit weekend gebeund is! Bij Kees ff lekker met de slijptol verder gespeelt 8)
Mijn Rox frame verlicht vannnn:
begindag.jpg


Naaaaar:
framebewerkt.jpg


Vind het een aardige prestatie!! nu alleen nog meer gaatjes boren en rad ophanging eraf slijpen!!

Binnenkort meerrrr :~:~


ik ga nu trouwens ook scooter special rijden of super special (ivm nx)
:W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top