SBO Sprint - Slapgeouwehoertopic #41

Status
Not open for further replies.
Is voor een jonge uit mijn dorp alleen hij is te zwaar voor 70A, Zal wel eens kijken inderdaad voor zo'n anderen voorvork.

Dankuuu voor de tip :)
 
henkie in je cilinder komt binnen nu en twee dagen een dikke laag nicasil!
voor ik het vergeet, er ligt hier een gloednieuwe NOSkit op je te wachten.

wanneer kom je de knop indrukken?
 
is het geen optie om het voor sprinters aantrekkelijk te maken om een klasse
- 70+ tot 90cc te maken.
- en dan een klasse met +90cc en eventueel nos. tot 100cc.

Zo zullen er meer geliefden zijn om deel te nemen met een bigbore, 2fast 78cc en 77c bigbore. want de superspecial klasse ligt straks helemaal op zijn gat.

Staan hier mensen voor open?
 
Zie ik het nut niet helemaal van in. Klasses zijn qua inhoud nu gelijk aan Italië en duitsland. Dus tot 70cc en van 70 tot 100 cc.

Wat ik wel een toevoeging vindt is een eigenbouw klasse tot 70cc, dus dat je daar alu frames mag gebruiken, wat nu de scooterspecial klasse mijn inziens al is, maar gek genoeg mag je nog steeds geen alu frames gebruiken. Duitsland en Italie mag dat wel.

Nog een nuttige toevoeging zou zijn:
Scooter 70 klasse tot 80/90cc, dus van 70 tot 80/90 cc. Heb je in Italie ook, mag je met BB en 2fast rijden op een scooter 70.
 
Zie ik het nut niet helemaal van in. Klasses zijn qua inhoud nu gelijk aan Italië en duitsland. Dus tot 70cc en van 70 tot 100 cc.

Wat ik wel een toevoeging vindt is een eigenbouw klasse tot 70cc, dus dat je daar alu frames mag gebruiken, wat nu de scooterspecial klasse mijn inziens al is, maar gek genoeg mag je nog steeds geen alu frames gebruiken. Duitsland en Italie mag dat wel.

Nog een nuttige toevoeging zou zijn:
Scooter 70 klasse tot 80/90cc, dus van 70 tot 80/90 cc. Heb je in Italie ook, mag je met BB en 2fast rijden op een scooter 70.

ik ben hert ween keer niet helemaal met je eens.
Mijn machine zit sowieso boven de grenswaardes. Echter hebben wij wel een aufladung oftewel NOS in het pakket en dat is nu ook helemaal NIEt gelijk aan onze buren.
Dus waarom de rest ook niet. mij interessert het vrij weinig of we hetzelfde doen als onze buren, wat me wel interesseert is dat in NL alles een bij elkaar geraapt zooitje aan het worden is. en mensen die geen poen hebben, of vroeger een 2fast hadden nu geen kans meer maken.
Er doen dus minder deelnemers mee, en dat is wel heel erg belangrijk.
iig een oplossing (proberen) te bedenken om meer animo te verkrijgen.

@ tommy:
een bigbore scooterklasse vind ik ook al beter. zo zit je ook meteen met rijders die wat zwaarder kunnen/mogen wegen en toch met de top mee kunnen doen.
 
Ik zeg ook niet dat je alles hetzelfde moet hebben. Een scheiding in NOS klasse vindt ik opzich wel een idee, zoals de duitsers en Italianen het hebben. Het is gewoon een andere machine en niet te vergelijken met een machine zonder NOS. Wat je zegt is waar dat je daardoor weer een competatievere klasse krijgt. Een scheiding tot 90cc vindt ik niet handig, je krijgt in die klasse dan drie deelnemers ofzo, aangezien er maar heel weinig boven de 90cc hebben.

Een scooterklasse tot 90cc ofzo vindt ik wel een aardige toevoeging aangezien mensen nu automatisch vast aan de superspecial klasse en dus een frame zitten op het moment dat ze meer dan 70cc inhoudt hebben.

Maarja wij kunen er mooi over fantaseren en een mening er over hebben, echter zijn wij niet de mensen die hier over gaan.
 
of een tot 90cc klasse superspecial, en dan een tot 100cc klasse met nos.
Dus dan heb je alle bigbore's, 2fast etc. in 1 klasse en alle zelfbouw + bigbore etc. met nos. dan heb je 2 competatieve klasses.

scooter tot 90cc klasse ben ik het inderdaad mee eens!
 
gewoon laten zoals het nu is ,alsof er veel animo is voor de klassen boven de 90cc .
In de superspecial waren al niet veel inschrijvingen en dat ga je dan nu verdelen over 2 klasse in mijn ogen schiet dat niet echt op
 
Je kan uiteraard wel proberen om meer animo te krijgen door een herindeling, ik denk persoonlijk dat een scooter klasse tot 90cc het meest uithaalt.
 
Er moet inderdaad wel wat gebeuren om meer mensen te lokken.
Denk dat de komende 2 nieuwe klasses al een flinke stap word.
SBO werd tot nu vooral gezien als erg duur.
Hopelijk kan dit nog worden verandert zodat iedereen mee kan rijden ook al stopt hij/zij er geen 1000en euro's in...
 
henkie in je cilinder komt binnen nu en twee dagen een dikke laag nicasil!
voor ik het vergeet, er ligt hier een gloednieuwe NOSkit op je te wachten.

wanneer kom je de knop indrukken?


Haha lekker!

Ik zag net dat je nog gebeld had man, ik ben morgenavond weer bereikbaar vanaf 7 uur, bel dan even-:-
 
gewoon laten zoals het nu is ,alsof er veel animo is voor de klassen boven de 90cc .
In de superspecial waren al niet veel inschrijvingen en dat ga je dan nu verdelen over 2 klasse in mijn ogen schiet dat niet echt op


Ik denk dat jij niet doorhebt, dat veel geld spenderen in een klasse zonder een kleine vorm van een kans op een bekertje mensen er veelal van weerhouden mee te doen. dat hoor ik in ieder geval van HEEEL veel mensen.

Mij maakt het persoonlijk niet veel uit, ik ridj toch wel ergens mee vooraan, maar het gaat om het totaalplaatje vand e sbo.
Zoals ik het nu zie, zijn er al best veel mensen voor. En of het is hoe ik het noem of een vorm van Tommy zijn idee, allemaal priam. meeste stemmen gelden (hopelijk)

bijvoorbeeld.
Of je nu met zn 10-en rijdt of met zijn 14-en over 2 klasses, boeiend. Toch weer 4 extra.
Je maakt het laagdrempeliger.
 
Last edited:
Ik denk dat dit een zinvolle discussie is alleen hadden deze ideeen wel wat eerder naar buiten gebracht mogen worden. Het reglement is volgens mij al definitief en daar kan dan niet zomaar iets aan toegevoegd worden dacht ik?

Ik denk daarbij dat het idee van tom voor een klasse tot 90 cc met een standaard scooter best een succes kan worden
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top