SBO Sprint - Slapgeouwehoertopic #41

Status
Not open for further replies.
Ik denk dat dit een zinvolle discussie is alleen hadden deze ideeen wel wat eerder naar buiten gebracht mogen worden. Het reglement is volgens mij al definitief en daar kan dan niet zomaar iets aan toegevoegd worden dacht ik?

Ik denk daarbij dat het idee van tom voor een klasse tot 90 cc met een standaard scooter best een succes kan worden

nee, misschien niet voor nu, maar dan voor een 2012.
 
Ik stel het zeer op prijs dat over erover dit soort ideeën gediscussieerd word, echter zijn de reglementen zoals Martin zegt al ingediend en een hele klasse inrichten is helaas een onhaalbaar doel voor 2011. Wel komt er nog een klasse bij; de SportKlasse, welke uitsluitend bedoeld is voor nieuwkomers.

Volgend jaar in mei/juni worden de reglementen weer opnieuw doorgenomen en verbeterd waar nodig, wij sturen altijd een mailing naar mensen op de mailinglijst met de vraag of zij suggesties hebben.
 
Ik zeg ook niet dat je alles hetzelfde moet hebben. Een scheiding in NOS klasse vindt ik opzich wel een idee, zoals de duitsers en Italianen het hebben. Het is gewoon een andere machine en niet te vergelijken met een machine zonder NOS. Wat je zegt is waar dat je daardoor weer een competatievere klasse krijgt. Een scheiding tot 90cc vindt ik niet handig, je krijgt in die klasse dan drie deelnemers ofzo, aangezien er maar heel weinig boven de 90cc hebben.

Een scooterklasse tot 90cc ofzo vindt ik wel een aardige toevoeging aangezien mensen nu automatisch vast aan de superspecial klasse en dus een frame zitten op het moment dat ze meer dan 70cc inhoudt hebben.

Maarja wij kunen er mooi over fantaseren en een mening er over hebben, echter zijn wij niet de mensen die hier over gaan.

Maar wel belangrijk dat er over gesproken mag worden :)
De tijd dat het een taboo was om over het reglement te praten is hopelijk voorbij!
De wijziging is dan iets voor volgend seizoen, zo kun je elk seizoen ook weer verder gaan met aanpassen.

Ik denk zelf dan een aparte klasse voor NOS/NX en boven 90cc een leuke klasse kan zijn. Nu nemen rijders misschien niet de moeite, tijd en geld om vermogen te zoeken boven 90cc omdat het toch niets uitmaakt. Zeker niet als je wat zwaarder bent. Zo splits je de ECHT snelle mannen van de snelle mannen en maken weer nieuwe/andere mensen kans op een beker.

Wel moet er dan uitgekeken worden dat er niet 246145 klasses komen net als in Duitsland, want dan is finales rijden ook not done meer. En dat is juist wel 1 van de dingen die als rijder zijnde een beloning is op je dag lijkt me.
 
ja inderdaad, misschien toch 1 scooter klasse tot 70cc en 1 scooter klasse tot 90 cc, scooterspecial en 2 superspecials, misschien nog van die beginners klasses ofzo die dan geen finales rijden..
 
En misschien is het ook mooi om die vanaf 90cc klasse, dat er ook motorscooters mee mogen rijden, want in duitsland rijden de snellere motorscooters ook ongeveer die tijden. Of klopt dit niet?
 
Maar wel belangrijk dat er over gesproken mag worden :)
De tijd dat het een taboo was om over het reglement te praten is hopelijk voorbij!
De wijziging is dan iets voor volgend seizoen, zo kun je elk seizoen ook weer verder gaan met aanpassen.

Wel moet er dan uitgekeken worden dat er niet 246145 klasses komen net als in Duitsland, want dan is finales rijden ook not done meer. En dat is juist wel 1 van de dingen die als rijder zijnde een beloning is op je dag lijkt me.


Precies, de sport evolueert natuurlijk ook en dat kan je mooi zien in de superspecial klasse, met een inhoudt van 80cc en geen NOS/NX en geen lichte rijder deed je paar jaar terug nog mooi mee, tegenwoordig moet je van goede komen qua rijder en een goed doorontwikkelt blok hebben van minimaal 86cc om mee te komen met de top.

Finales moeten uiteraard blijven en geven de dag altijd een mooie afsluiting. Ik ben met de finales een voorstander van het knock out systeem, zoals het bij reguliere drag races ook gaat, dus niet op tijd, maar op ritzege, dit maakt het in mijn ogen nog spannender en heeft iemand die niet de snelste tijden neerzet toch nog kans op het podium door het constant rijden en scherpe reactietijden.
 
Precies, de sport evolueert natuurlijk ook en dat kan je mooi zien in de superspecial klasse, met een inhoudt van 80cc en geen NOS/NX en geen lichte rijder deed je paar jaar terug nog mooi mee, tegenwoordig moet je van goede komen qua rijder en een goed doorontwikkelt blok hebben van minimaal 86cc om mee te komen met de top.

Finales moeten uiteraard blijven en geven de dag altijd een mooie afsluiting. Ik ben met de finales een voorstander van het knock out systeem, zoals het bij reguliere drag races ook gaat, dus niet op tijd, maar op ritzege, dit maakt het in mijn ogen nog spannender en heeft iemand die niet de snelste tijden neerzet toch nog kans op het podium door het constant rijden en scherpe reactietijden.

vind ik ook erg leuk, enkelt als de nr.8 tegen de nr.1 moet is hij sowieso niks en mag hij per direct naar huis. het heeft zeker voordelen, maar....

@ heel het forum:
Ik vind het werg positief, dat we hier nu met zijn allen opbouwend bezig zijn. In het verleden maakte ik, of een ander een opmerking en werd er meteen geflamed.
Nu zijn we met zijn allen bezig. Het is een sport met concurentie, echter is het wel een club met de bedoeling een hoop lol te hebben.
 
Last edited:
vind ik ook erg leuk, enkelt als de nr.8 tegen de nr.1 meot is hij sowieso niks en mag hij per direct naar huis. het heeft zeker voordelen, maar....

Dan heeft kwalificatie meer waarde, hoe beter je kwalificatie tijd des te meer kans je hebt dat je uitkomt tegen een zwakker iemand. Wat je nu hebt is dat iemand verliest in de rit, maar alsnog door is op basis van tijd, blijf ik altijd een raar iets vinden.
 
@ heel het forum:
Ik vind het werg positief, dat we hier nu met zijn allen opbouwend bezig zijn. In het verleden maakte ik, of een ander een opmerking en werd er meteen geflamed.
Nu zijn we met zijn allen bezig. Het is een sport met conccrentie, echter is het wel een club met de bedoeling een hoop lol te hebben.


Dit laatste moet denk ik ook meer het motto van SBO worden, hoe meer zielen hoe meer vreugd. natuurlijk zijn er mensen die een blok veel beter voor elkaar hebben.
Maar er moet ook een reden zijn waarom beginnende rijders leuk mee kunnen rijden.
toch een kans op een beker maken en veel plezier erin hebben!

Super special is voor de meeste niet echt weggelegt met deze instelling, ik denk dat we ons zoals nu meer moete concentreren op de sport klasse waarmee we erg veel nieuwe rijders kunnen aanhalen!
 
Ik denk dat jij niet doorhebt, dat veel geld spenderen in een klasse zonder een kleine vorm van een kans op een bekertje mensen er veelal van weerhouden mee te doen. dat hoor ik in ieder geval van HEEEL veel mensen.

Mij maakt het persoonlijk niet veel uit, ik ridj toch wel ergens mee vooraan, maar het gaat om het totaalplaatje vand e sbo.
Zoals ik het nu zie, zijn er al best veel mensen voor. En of het is hoe ik het noem of een vorm van Tommy zijn idee, allemaal priam. meeste stemmen gelden (hopelijk)

bijvoorbeeld.
Of je nu met zn 10-en rijdt of met zijn 14-en over 2 klasses, boeiend. Toch weer 4 extra.
Je maakt het laagdrempeliger.

Ik weet heus wel dat het een hoop geld kost maar wat houd hun tegen dan ?
Ik ben zelf ook niet de lichtste maar rij toch ook goede tijden.
Tuurlijk is het leuk om er nog een klasse bij te maken maar dan moet er wel animo voor zijn want met de rijders die we nu hebben voor superspecial schiet het niet echt op
Hoewel ik een klase met een scooter 70 scooter wel zie zitten :P
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top