SBO Races - Slapgeouwehoer topic #7

Status
Not open for further replies.
Was erg leuk om te kijken gisteren:), vooral in de stage6 cup zag ik flink wat battles.

Wist niet dat de open70 zo hard ging:P vooral Jos en Sarik:P die gaven goed gas in de eerste bocht.
 
erik wanneer gaan we samen endurace knallen met dat ding:P

EUHHHH eind van het seizoen ofzo :P
Weekend van 1-2okt is de laatste wedstrijd. misschien dat ik dan endurance ga rijden.

Gister voor het eerst op gereden tijdens een demo hier op het dorp. Loopt wel goed. Alleen wel wennen aan de 6bak.
 
Ondertussen liggen er ook al curbstones en valstroken.

Misschien wel een beter filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=LJZV_uOucpI"]YouTube - ‪clastres le 16 avril 2011‬‏[/ame]
 
Klopt idd, volgens mij was JRS hier in ieder geval mee bezig, verder weet ik niet of er andere rijders zijn die dit ook deden....Volgende keer als ik rij zal ik in ieder geval een artikel sturen naar racesport.nl

Hierbij zoals afgesproken mijn raceverslag zoals ik hem ook naar racesport.nl heb gestuurd:

Op zondag 10 juli werden op het Midland circuit te Lelystad de SBO scooterraces verreden. Het circuit wat bekend staat om de zeer lange en snelle doordraaiers werd door Rémon Kok gebruikt om voor het eerst kennis te maken met zijn nieuwe Stage6 racescooter. Het werd een teleurstellende, maar ook verrassende racedag.

Vooral ’s ochtends werd er gereden onder goede weersomstandigheden. In de middag werd het langzaam wat bewolkter, waar het later kortstondig even zou regenen. Voordat de 2 manches van de Stage6 Cup van start zouden gaan stonden er 3 vrije trainingen met aansluitend een kwalificatietraining op het programma. De rijtijd in de vrije trainingen konden door Rémon goed gebruikt worden om te wennen aan zijn nieuwe racer.

Rémon: “De vrije trainingen verliepen rommelig. Ik reed voor het eerst op deze racer en we hadden een aantal kleine problemen. Ik kon niet echt in een ritme komen en echt snelle tijden bleven dus ook nog uit. Toch was ik positief over de brommer en had het gevoel dat er meer in zat.”

Na wat kleine aanpassingen aan de afstelling van de brommer en het oplossen van een klein mankementje kon de kwalificatie voor de Stage6 Cup beginnen.

Rémon: “In de kwalificatie wilde ik gaan aanzetten en kijken hoe we er vergeleken met de concurrentie bij stonden. Gelukkig kon ik in de kwalificatie in een goed ritme komen en steeds snellere tijden rijden. De scooter voelde erg goed aan en ik had het gevoel een grote verbetering te hebben gemaakt. Helaas gingen in de laatste paar minuten van de sessie de krukaslagers kapot en moest ik de pits opzoeken.”

De verbetering bleek ook te zijn gemaakt aangezien Rémon zich trainde naar een derde startpositie op 0,2 seconde van pole position. De motorische pech bleek echter te groot te zijn om nog te kunnen meedoen aan de manches.

Rémon: ”Dit is echt balen natuurlijk! De kwalificatie verliep erg goed tot het moment waarop ik pech kreeg. Het is natuurlijk erg zuur, maar ik moet het accepteren want het blijft uiteraard een technische sport. Ik ga uitkijken naar de volgende Stage6 Cup races in Emmen waar ik uiteraard weer me best ga doen!”

In het dagklassement van de Stage6 Cup finishte Remy van Wijk op een eerste plaats gevolgd door Mike Mechelenbrink als tweede en Chris Raymakers als derde.

De volgende SBO scooterraces vinden plaats in Emmen op het circuit van Pottendijk. Geïnteresseerden hebben gratis toegang tot het circuit en zijn uiteraard van harte welkom om te komen kijken.
 
De rest komt morgenochtend denks..

jos.jpg
 
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=OQrc14ybGQs"]YouTube - ‪Lelystad 10-07-2011 manche 1 onboard Sarik Roufs‬‏[/ame]


Mooie beelden, eerste manche was wat kort. Tweede echt vet. Vond het al snelle tijden die jullie reden, het nieuwe asfalt zal wel iets helpen? Wat deed je nou in de uitloop ronde van de tweede manche?
 
Dat weekend wordt mijn oudste 5 jaar, dus het zal lastig worden.
Dat krijg je hè, als je eerst reageert en dan in je agenda kijkt. :)
Ik ga kijken wat er mogelijk is. Hoever is het rijden?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top