This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

SBO Races - Slapgeouwehoer topic #5

Status
Not open for further replies.

niks gevaarlijker dan normaal..

als je een nieuw circuit moet rijden moet je ook ontdekken hoe je m het beste rijdt..

ik heb nw weerdinge ook al eens andersom gereden , dat wil prima , maar je moet er gewoon even aan wennen..

en het corcuit is voor iedereen hetzelfde

elk circuit zou je andersom kunnen rijden..
 

Melf dat is absoluut niet waar natuurlijk.
Als je namelijk Lely andersom rijd dan kom je nog harder het rechte stuk op, waardoor je ook einde rechte stuk veel harder gaat, maar als je er daar dan vanaf zou gaan dan blijft er ongeveer 4 meter gras over voordat je snoeihard tegen de vangrail aanklapt. Ik hoop dat je snapt dat dat in het oog van de veiligheid onacceptabel is.

Dus ja absoluut gevaarlijk dan normaal.
 
Melf dat is absoluut niet waar natuurlijk.

Dus ja absoluut gevaarlijk dan normaal.

Kijk... daar ben ik het dus niet mee eens.

Of je nu uit de korte knik, of uit de kombocht komt. Voor het rechte stuk heb je HOE DAN OOK in beide opzetten een 180-gradenbocht. De "normale" lay-out is inderdaad de lay-out waarbij de topsnelheid aan het einde van het rechte stuk een paar kilometer minder hoog is dan in de omgekeerde opzet.

Toch speelt er ook nog zoiets mee grip, G-krachten & stuurmanskunsten. De huidige bocht voor het rechte stuk is een bocht die je niet 100% volgas kan nemen. Ook de huidige bocht NA het rechte stuk is een bocht die je niet continu volgas kan nemen. Daarnaast weet je in de huidige opzet dat je na de lange 180-gradenbocht een snelle bocht krijgt. In de omgekeerde opzet zal je in de 180-gradenbocht al positie moeten kiezen & snelheid moeten minderen om zo optimaal mogelijk de hairpin te nemen.

Anyway....: Het is jullie beslissing die gerespecteerd gaat worden door de rijders en ik ben blij dat jullie naar de opbouwende ideen en kritiek van de rijders luisteren.
 
Het is niet zozeer de snelheid die het vervelend maakt Sander, maar het uitloopgebied bij een valpartij.

Als je rijdt zoals wij normaal rijden dan is er na het rechte stuk een meter of 15/20 (als het niet meer is) voordat je bij de vangrail bent, mocht je vallen. Als je andersom rijdt is dat maar 4 meter maximaal.
De snelheid doet er dus niet zozeer toe, maar wel de gevaren-setting die je creëert.

EDIT:

Ik heb al een beetje zitten tekenen en dit zou ook kunnen (alleen korter als normaal):

Eventueel stippellijn i.p.v. zwarte.

Als je zelf ideeën hebt teken ze dan hierop en post ze:
 
Last edited:
Het is niet zozeer de snelheid die het vervelend maakt Pronk, maar het uitloopgebied bij een valpartij.

Ik voel me vereerd dat je zoveel aan me denkt, maar je praat met Sander hoor niet met mij :+
 

Denk dat je dan problemen gaat krijgen met de lus voor de tijdsmeting.....
 
Idd dan kom je net na de lus op het rechte stuk.

Als we het over andersom rijden hebben denk ik ook aan emmen.
Hier kan het dus ook echt niet, aangezien de bandenstapels dan totaal de verkeerde kant op liggen.
 
Als je rijdt zoals wij normaal rijden dan is er na het rechte stuk een meter of 15/20 (als het niet meer is) voordat je bij de vangrail bent, mocht je vallen. Als je andersom rijdt is dat maar 4 meter maximaal.
Precies.
Ik heb in de tijd dat ik nog sleutelde bij een semi-professioneel kart-team 'onze' toprijder (schakelkarts 125cc) daar ooit eens die 4m zien overbruggen in 0.001 sec ofzo.....
die reed zich zowat te b*rsten......
Als het daar fout gaat heb je geen schijn van kans. })

Mijn voorstel; kleine uitbreiding qua meters en meteen hebben we een stukje dat we normaal niet gebruiken;

Uploaded with ImageShack.us
 
Last edited:
Dat is heel leuk bedacht maar die lange doordraaier achterdoor lijkt me maar gevaarlijk?
Als je aan het einde onderuit gaat heb je kans dat jij of de scooter of samen natuurlijk op de andere kant van de baan terecht komt dus eind van het rechte stuk voor dat je de bocht instuurd
 
Idd, mooie layout!

Maar zeer gevaarlijk, als je op het einde van de 2de snelle doordraaier valt met het in sturen
van de laatste knik, (dat dus echt wel een val plaats is) knal je zo op het tegmoetrijdend verkeer op! je zou het natuurlijk wel deftig kunnen dichtmaken met een bandenmuur......
 
Inderdaad dit soort layouts had ik ook, maar kunnen ook absoluut niet ivm het gevaar.

Ik zie denk ik nog het meeste heil in achterstevoren rijden met een dikke chicane op einde rechte stuk om de snelheid eruit te halen. Hoe denk jullie hierover?
 
mijn ingeving..
welke kant je op rijd maakt niet uit denk ik ? wanneer je dan de andere kant op rijd moet er een chicane op het einde van het rechte stuk komen
is maar een kleine verandering

 
....achterstevoren rijden met een dikke chicane op einde rechte stuk om de snelheid eruit te halen.
Kunstmatige chicane is (vind ik) nix; is té SOBW (aangelegd) :+

De charme van Lely is het op topsnelheid (nou bijna dan ) insturen van die links doorlopende bocht ná het rechte stuk. +ralf+
 
Inderdaad dit soort layouts had ik ook, maar kunnen ook absoluut niet ivm het gevaar.

Ik zie denk ik nog het meeste heil in achterstevoren rijden met een dikke chicane op einde rechte stuk om de snelheid eruit te halen. Hoe denk jullie hierover?

mja , dan creeer je dus ook gevaar ...

dat is vaak niks..
 
Gewoon vol gas knallen op de oval en driften in de bochten, dat binnenterrein van Lelystad is toch niets. :W
En dan uiteraard rechtsom, ik haat linksom...
 
EN JA HOOR WE MOGEN TRAINEN!!!!!!!!!

Trainingsschema zaterdag 19 juni:

12.00 uur: Karts
12.30 uur: Bromfietsen
13.00 uur: Karts
13.30 uur: Bromfietsen
14.00 uur: Karts
14.30 uur: Bromfietsen
15.00 uur: Karts
15.30 uur: Bromfietsen
16.00 uur: Karts
16.30 uur: Bromfietsen
17.00 uur: Karts
17.30 uur: Bromfietsen
18.00 uur: Einde

Kosten bedragen: € 25,- PP
 
Status
Not open for further replies.