Andersom rijden is erg gevaarlijk. Bedenk maar eens waar einde rechte stuk uitkomt
Maar het is wel een mogelijkheid, alleen lijkt die me erg link, we zouden eventueel met pionnen daar dan de snelheid eruit kunnen halen, maar goed liever volle petrol toch
niks gevaarlijker dan normaal..
als je een nieuw circuit moet rijden moet je ook ontdekken hoe je m het beste rijdt..
ik heb nw weerdinge ook al eens andersom gereden , dat wil prima , maar je moet er gewoon even aan wennen..
en het corcuit is voor iedereen hetzelfde
elk circuit zou je andersom kunnen rijden..
Melf dat is absoluut niet waar natuurlijk.
Dus ja absoluut gevaarlijk dan normaal.
Het is niet zozeer de snelheid die het vervelend maakt Pronk, maar het uitloopgebied bij een valpartij.
Ik voel me vereerd dat je zoveel aan me denkt, maar je praat met Sander hoor niet met mij :+
Het is niet zozeer de snelheid die het vervelend maakt Sander, maar het uitloopgebied bij een valpartij.
Als je rijdt zoals wij normaal rijden dan is er na het rechte stuk een meter of 15/20 (als het niet meer is) voordat je bij de vangrail bent, mocht je vallen. Als je andersom rijdt is dat maar 4 meter maximaal.
De snelheid doet er dus niet zozeer toe, maar wel de gevaren-setting die je creëert.
EDIT:
Ik heb al een beetje zitten tekenen en dit zou ook kunnen (alleen korter als normaal):
View attachment 25991
Eventueel stippellijn i.p.v. zwarte.
Als je zelf ideeën hebt teken ze dan hierop en post ze:
View attachment 25992
Precies.Als je rijdt zoals wij normaal rijden dan is er na het rechte stuk een meter of 15/20 (als het niet meer is) voordat je bij de vangrail bent, mocht je vallen. Als je andersom rijdt is dat maar 4 meter maximaal.
Kunstmatige chicane is (vind ik) nix; is té SOBW (aangelegd) :+....achterstevoren rijden met een dikke chicane op einde rechte stuk om de snelheid eruit te halen.
Inderdaad dit soort layouts had ik ook, maar kunnen ook absoluut niet ivm het gevaar.
Ik zie denk ik nog het meeste heil in achterstevoren rijden met een dikke chicane op einde rechte stuk om de snelheid eruit te halen. Hoe denk jullie hierover?