SBO Races - Slapgeouwehoer topic #5

Status
Not open for further replies.
Onze blokjes scoorden met standaard kop, standaard poortoutlet, standaard zuiger ook ruim 20pk...

Wat je zegt over de 7-t inrichting, vol&oplassen...: kijk, dat is ook een tak van de sport heh... slimmer & vindingrijker zijn dan de tegenstander :)

Dat is zeker de tak van sport.

Maar wil er maar mee aangeven dat sommige wel heel ver gaan in de basic klasse.

Maarja zolang iedereen plezier heeft is er niks aan de hand.

Wat moet je met 22-24pk als je er niet mee overweg kan.
 
@ Sjeng en Tim: Ik weet dat jullie er ook gewoon mee rijden maar ik zag vorig jaar al wel dat er een bak meer vermogen uit komt dan uit die van mij. En het was voor mij niet meer bij te sturen helaas :p Daarnaast zullen er vast wel redelijk wat al met de RT cilinder rijden als deze er is. Bij jullie is die er ten slotte ook al Sjeng.

Maar goed, we zullen zien wat het wordt. Als het nog wat wordt...
 
Hier staat t ding nog steeds zoals die neergezet is. Ik zit sterk met de drang om toch een vol seizoen te rijden. In dat geval moet ik opschieten als een malle. Heeft iemand nog een s6 ontsteking liggen?? Pm maar.
Effe kijken.. als je het hele seizoen wil rijden kan je hem misschien wel paar races lenen....

Waar laten jullie je pak maken, die van mij is namelijk door op een plek en wil hem laten repareren.
Ik heb nog een gloednieuwe liggen......

Ik denk dat we 1 of 2 r/t's zullen zien.
Pronk... als jij gaat rijden, ook met R/T of toch een lekker standaard speedblok wat niet stuk te krijgen is :)?
 
@ Sjeng en Tim: Ik weet dat jullie er ook gewoon mee rijden maar ik zag vorig jaar al wel dat er een bak meer vermogen uit komt dan uit die van mij. En het was voor mij niet meer bij te sturen helaas :p Daarnaast zullen er vast wel redelijk wat al met de RT cilinder rijden als deze er is. Bij jullie is die er ten slotte ook al Sjeng.

Maar goed, we zullen zien wat het wordt. Als het nog wat wordt...


Nou ik zou je eerlijk zeggen over echt bonk vermogen ( 20pk ) heb ik nooit gehad ik heb altijd met een stuk minder vermogen gereden..
En de R/T cilinder heeft epc ja idd voor te teste! maar dat is geen cilinder wat bij mij eronder komt
 
@ Sjeng en Tim: Ik weet dat jullie er ook gewoon mee rijden maar ik zag vorig jaar al wel dat er een bak meer vermogen uit komt dan uit die van mij. En het was voor mij niet meer bij te sturen helaas :p Daarnaast zullen er vast wel redelijk wat al met de RT cilinder rijden als deze er is. Bij jullie is die er ten slotte ook al Sjeng.

Maar goed, we zullen zien wat het wordt. Als het nog wat wordt...



Wij rijden niet met een 7-poorter maar met een 9-poorter met alles mhr zuiger en 44 slag,
verborgen NOS systeem in het frame en een naar 28mm uitgeboorde 19mm black edition carb.
Ook hebben wij een MHR uitlaat met stage6 demper omdat deze dempers van betere kwaliteit zijn!
Vermogen ligt zo rond de 26 pk :).......

Ps; Voor de mensen die niet in sprookjes geloven;
Wij rijden met standaard zuigers, kop en poort-layout.
Ze lopen goed en constant, met 18 a 19 pk.
20 pk op de bank hebben wij ook wel gehaald, echter een goedlopende 18 a 19 pk op de baan heb je meer aan!


Groeten en succes met tjoene :)
 
Last edited:
Ik wou zeggen. Ik reed niet std. kwa tuning. Maar poort layout, kop en zuiger waren allemaal origineel vorig jaar.
 
Zucht....ik zeg alleen dat mijn machine minder liep en dat ik het ook gewoon niet bij kon sturen. Niets dan lof voor de mensen die constant een goed lopende machine hebben :)
 
Ach 1 voordeel.

Een std R/T cilinder geeft ook geen meer vermogen tov std afgewerkte racing. Dus daar hoeven de mannen met een racing blok zich geen zorgen over te maken.

Soms kan je beter met 18pk rijden dan met 21pk. Liever een breed vermogen dan piek vermogen.
 
Ik heb nog een gloednieuwe liggen......


Vind het een beetje zonde om mijn pak niet meer te gebruiken, was best een prijzig pak. anders laat ik mijn oma er wel een lapje leer op naaien:W
 
Soms kan je beter met 18pk rijden dan met 21pk. Liever een breed vermogen dan piek vermogen.

En dat is juist de kracht van de RT cilinder, ik had op een gegeven moment 20pk met een powerband van 2000 toeren ofzo 8P Het begint nu echt weer te kriebelen trouwens...aanstaande zondag maar eens de schuur opruimen en het ding uitelkaar slopen!
 
En dat is juist de kracht van de RT cilinder, ik had op een gegeven moment 20pk met een powerband van 2000 toeren ofzo 8P Het begint nu echt weer te kriebelen trouwens...aanstaande zondag maar eens de schuur opruimen en het ding uitelkaar slopen!

Klopt Pronk. weet niet waar jou topvermogen lag en met welke pijp jij reed.
 
Ja dat klopt wel.

Ga je open70 rijden met dat blok of kom je keer in de Pro buurten?

De 2 of 3 races die ik ga rijden dit jaar zullen in de pro cup zijn denk ik. Waarom...ik rij nu alleen nog maar voor de fun als ik ga rijden en de funfactor ligt gewoon hoger voor mij @ s6pro cup. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top