Verslag.
's Morgens om
half 5 :z opgestaan; was liever zaterdags al op mij gemakje naar het circuit gereden maar omdat ae86/monteur/tuner niet in een tent wilde slapen ivm met de herrie op het rennerskwartier werd dat nix.
Kwamen pas om 8.20u aan; camper loopt maar 85-90.
Enkele dagen eerder was de speciaal in China voor me op maat gemaakte DNM shock binnengekomen; waren erg benieuwd hoe het zou zijn na een jaar lang met een k*tschokbreker rodeo gereden te hebben. (geen demping en de laatste wedstrijden met eigen mix demperolie/10-W40 gevuld). :!
Ook had ik nieuwe Sava slicks (soft racing) om mijn 10" velgjes gelegd; altijd beter toch?
Had hier enkel ooit met een minibike gereden maar baantje is niet echt moeilijk te onthouden, training liep dan ook goed, alleen gearing was wat te lang, dus daarna ander achtertandwiel erop gezet. Schokbreker gaf meteen een rustiger weggedrag; top.
Meteen bij het wegrijden voor de tijdtraining sputterde mijn motor erg; niet te rijden. Toch sputterend geprobeerd een redelijk rondje te rijden en toen de pits in. Andere bougie; nix. Ontsteking snel nagekeken, carb gechecked op hangende vlotter; weer de baan op; nix.
Resultaat;
14e tijd; 59 sec. en een 2e snelste tijd van 1.09 ;( Goed dat ik het tog effe geprobeerd had.
Dat werd dus starten op de 6e startrij. Dat er een legertje snelle Belgen meereed help ook al niet echt.
Gelukkig vond Jos (ae86) het euvel; een massadraad die los in de connector zat. Bij de startopsteling hielp ie ook meteen Lennart effe op gang; losse stekker. Goed bezig die ae86; kost iets maar dan heb je ook wat.... :7
Start was supergoed ondanks dat het me wel verrastte dat de lichten niet gebruikt werden; beter opletten volgende keer dus. Had nix te verliezen en had er in de eerste ronde al 5 te pakken.... om halverwege het rondje mezelf bijna over de kop te remmen toen ik iemand buitenom, remmend, wilde inhalen en hij naar me toe kwam. (3m gereden met mijn achterwiel ruim een halve meter in de lucht). Kostte me meteen weer 5 plaatsen. }:O
Stilaan verder naar voren gereden en zag na 6 ronden Geofn#60 in de verte rijden. Ikke pushen en was na 6 ronden bij hem. Voorbij en uiteindelijk bleek ik 4e gefinished te zijn; cool. 8)
Tweede manche weer goede start en bij de eerste doorkomst al 10e. Daarna alweer hetzelfde; stug doorgassen en wéer zag ik Geofn#60 rijden. In Veldhoven snoepte hij nét de 2e plaats van me af; extra motivatie om er maar wéer naar toe te rijden; sorry Geoff.
Weer 6 ronden over gedaan en hem weer voorbij. Deze keer finishte ik als 5e.
Totaal 4 en 5 dus; geen slecht resultaat; vooral omdat ik vanaf de 6e rij startte. Als we de tijden bekijken is ook duidelijk dat er (al zou ik vanaf de eerste rij gestart zijn) niet meer in gezeten had.
Van de vaste NK deelnemers was ik 2 keer 3e; op afstand; dat wel. 9||6
Heb nou al weer zin in Lelystad; hopelijk weer lekker weer en toffe races.