sbo morini sprinter #128

R3-Parts

R³-parts
hey hier een frisse en nieuwe page met alles in een eerste post.

zoals jullie weten heb ik een klein ongelukje gehad met me voet gaat goed me arm zit nog even in het gips 30mei 07 weet ik hoe lang ik nog moet :)

het project zoals velen weten rijd ik met morini en zal ik hier ook gewoon mee veder gaan !

eerste sprint mepel en tevens hoe de scooter en nu bij staat op wat kleine plekjes na.

klein-1.jpg


DE SETUP IS:
*Cilinder* hebo manston replica 70cc ABT max
*Uitlaat* berkende door abt op de manston getuned
*Krukas* malossi rhq
*Carburateur* mikuni 24mm
*Luchtfilter* twinair
*Vario* hebo vario
*Koppeling* hebo race 107mm
*Membraan* stage 6 v-force 21 tuned
*Primaire* std !!
*Secundaire* Vertanding polini 20/61
*Carters* 21 tuned
*Poulies* 130mm rechte spiebanen
*Halfpoulie* afgedraaid
*V-snaar* malossie overange
*Spruitstuk* malossi recht pia plus home made wig 21 tuned
*Ontsteking* HPI binnen rotor
*Lagers* skf c3 met kunstof kooi

MET DEZE SETUP: is tot nu toe een score gehaald van 15,8 pk dit was een losse run onafgesteld!

grafiek:

Scannen0001klein.jpg


hier ga ik een lijstje bij houden met onderdelen die zelf zijn gemaakt/aangepast voor de scooter!

*koel reservouir*
*kopel stukjes*
*half poulie*
*pia pakking*
*rad ophangin*
*wig/verloop*
*carterkap*
*voorvork bus*
*centreer bus*


DSC02274.jpg


DSC02265.jpg


DSC02224.jpg


DSC02208.jpg


DSC02071.jpg


DSC02023.jpg


DSC01785.jpg


DSC01747klein.jpg


DSC02119.jpg


Ook is er nog un carter bijgekocht -:-

ook weer morini :p SETUP WORD:

*cilinder* SPEED 7T,04,06
*krukas* rito
*carter* morini

Wat er aan het blok zal gebeuren zal ik in de loop der tijd posten! wat ik al wel kan zeggen is cilinder word niks aan gedaan op tunen na. Krukas word wel aangepast, carter tapeinde verplatsen/kotteren.. veder houd ik het even voor me :p


wat betreft sbo ik hoop na 28 mei gewoon weer present te zijn met de scooter :)


net is het pakket binnen gekomen waar ik op wachte :D

carter
vertanding
poulies
krukas
hele voor rem systeem
carterkap

DSC02508.jpg


DSC02509.jpg


ik hoop hier snel mee aan de gang te kunnen gaan vooral de carter kap die wil ik voor deze scooter gebruiken

net even van de carterkap die bij het blok zat kick overgeschoeft naar mijn carterkap 2 keer kicken en het liep weer MORINI im lovin it :love: hahaha 8p


UPDATE 08-06-07

afgelopen week weer druk met de scooter bezich geweest voorem is weer op druk.. acht kon nog niet ivm wat onderdelen die miste!!

de nieuwe rempot die is gekocht
DSC02514.jpg


en net is mijn bestelling binnen gekomen met nog wat klein spul..

*onderhouds vrije accu*
*hebo zwarte banjo bout*
*stage 6 rollers 3,25 gr 2x*
*stage 6 rollers 3,75 gr 2x*

niet veel maar heb het toch nodig ;) ook wil ik de kappen set van stefan kopen hier zijn we nog bezich ivm vervoer !!

DSC02585.jpg


vandaag UPDATE 13-06-07

ik heb eindelijk de kappen kunnen ophalen met rene :* kappen zijn al in schuur status dus dat komt mooi uit !:) achter kappen en nog aantal kappen zitte er ook bij ... op foto alleen niet

DSC02672.jpg


en ook had ik nog van danny radje gekregen die ik in me stysteem er bij wil platsen

DSC02673.jpg


UPDATE 16-06-07

gister bezich geweest met de achter rem weer op druk te brengen en in orde te maken dit is gelukt en kon even later beginnen aan het kap werk uiteraard past dit ook gewoon:W op de onderkuip na waterpomp zit in de weg ... hier moet ik nog een oplossing voor vinden !

hier hoe het er nu bij staat !

DSC02680.jpg


DSC02681.jpg


DSC02679.jpg


effe geen foto van de andere kant want die achterkap is geel dat zou de foto verpesten :p 8P

UPDATE 24-06-07

gister was meppel ik had er erg veel zin in had nog vervoer kunnen regelen reed mee met Daniel (Racer Roxie) kevin en zijn chick dit was erg gezellig ! vol goede moet naar meppel.. alleen dit veranderdesnel regen regen en nog eens regen... even bij het banken gekeken en rond 2 uur half 3 reden we weer trg naar huis ! helaas heeft er niemand kunnen rijden maar gezellig was het wel en weer nieuwe mensen ontmoet !

vandaag was echt een saaie dag moest van mams me kamertje en schuur opruimen... ik dacht duik de schuur wel in.. miss kom ik nog op een idee en ja hoor als snel zat ik met een stift in me hand en was dit het resultaat !!

DSC02732.jpg


na even snijden met standy mes kwam er dit uit hij is ook al bijna klaar vind hem zelf erg tof !!

DSC02735.jpg


UPDATE 09-07-2007

gister was zoetermeer goed weer me dag kon niet op !!
maar voor dit evenement is weer een hoop vooraf gegaan ..

zaterdag liep de scooter zeer slecht ! hoed dit komt durf ik niet te zeggen ! ik had toen besloten heel me blok er onder vandaan te halen en de cilinder te demonteren cilinder verkeerde in goede staat maar de zuiger was al even aan vervanging toe ! miss dat dat ook wel de oorzaak was !

cilinder die nog in goede staat verkeert op de zuiger is ook de goede verbranding/spoel richting te zien !

DSC02808.jpg


na dat dit gebeurd was stond jasper/jasperT voor de deur die logeerde bij mij voor zoetermeer ! samen met rene die niet veel later ariveerde en waarna we naar oisterwijk vertrokken voor nieuwe pakking en zuiger.. we vervolgede :p onze rijs naar oss voor rene zijn scooter die moest nog afgemaakt worden puntjes op de i zette !! eenmaal trg in Nieuwegein kon mijn stage6/athena zuiger boling radius iets groter en van smal end tot top zuiger verschil van 0,6mm deze er in en zo kon de scooter weer opgebouwd worden scooter enigsins afgesteld tot half 2 !

volgende dag zoetermeer was geweldig weer leuk plekje gekregen en het sprinten kon beginnen ... veel te zeggen over de meeting !

:weer was goed
:mensen ware gezellig
:scooter liep goed
:kortom geslaagd meeting zoetermeer +ralf+

hier wat fotos en pics.. heb je filmpjes/fotos post ze gerust !!

in de rij met rene onze eerste race tegen elkaar in heel sbo :p

http://i82.photobucket.com/albums/j274/robinsr50/Foto-VQ6RNQ8
W.jpg

eerlijke start en was een spannende sprint !! ik had een tijd van 8,51 rene 8,57 gewonnen :)

GroteFoto-JFTZXZGI.jpg


hier een foto gemaakt door een foto graaf

robinsprint.jpg




UPDATE 03-08-07

hey jongens en meiden eindelijk laat ik weer wat van me horen !

ben de afgelopen weken erg druk geweest helaas niet met mijn eigen scooter... maar met parts maken voor andere mensen...

het enige wat er nu is gedaan is mijn nieuwe carterkap hij moet nog wel afgewerkt worden ... en dan kan die gepoederd worden ! beetje als de ouwe al nu is me moer afgedekt :+

op het bed... :p

DSC02923.jpg


en klaar weer ... :p

DSC02913.jpg


een nadeel is er wel het plaatje kan niet gestraald worden voor het poeder coaten deze is nog maar 0,4mm dik :p ik zal er zondag achter komen of die het uberhaupt wel houd !!

ook heb ik de speed op morini op laag pitje staan...

UPDATE 04-08-07

gister avond aad nog te pakken gekregen en we konden toch nog banken(michel) en ik. een maal aan gekomen er gelijk maar er op gezet echt veel tijd hadden we niet.. dachten we :p

eerste run zelfde oude vermogen van 15,3 of zo

nieuw vermogen bijna 17 pk 16,8 om precies te zijn er zat nog meer vermogen in maar heb geen rollers lager als 3,0 gram :|

hier de grafiek.. je ziet duidelijk dat als de toeren in zakken het vermogen ook gelijk afneemt

Proefgeul3.4t001.jpg


bij de geblokeerde meeting kwamen we uit dat ik met afstellen rond de 13.700 toeren moet gaan zitten nu draaide hij 12,500 dus ben benieuwd ..
wat er nog te halen valt ..

voor morgen iedereen gezellige dag vooral met dit mooie weer :D miss dat ik nog even ga banken als ik rollers kan vinden


UPDATE 12-08-07

hey

afgelopen week heb ik besloten helemaal met scooters te STOPPEN

omdat ik en met me rijbewijs bezich ben en ik wil auto kopen aangezien je voor een beetje leuke auto flink in de portomonee moet tasten kan ik de scoot er niet meer bij hebben ! ook is het zo dat ik het vervelend vind dat ik veel geld in me scoot stop soms dik 1 uur in de rij moet staan voor even sprinten en hier in de buurt kan en hoort niet gereden te worden...

eind september gaat hij dus weg en voor 99% in onderdelen !

afgelopen week nog even me kapjes gespoten simpel met spuitbus staat veel beter als alle kleuren die die eerst had !!

hier 2e pix hoe hij nu is !

DSC02956.jpg


DSC02955.jpg


UPDATE 01-09-2007

Ik heb afgelope week goed nagedagt over mijn scooter cariere en ik heb beslote tog door te ghaan met mijn sliderr!!

ik heb veel planne voor sbo 2008 dus w8 maar af!! updates volge snel!!

gr robin
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Omdat hij een nieuwe veerse page wilt, dus hij gaat niet al zijn oude fotos terug plaatsen in zen verse page,..

lijkt me logisch, ik heb er iig er volle vertrouwen in *D
 
danny: morgen mzhg cant wait :D

remon: ik heb ook erg veel zin om er aan te beginnen -:-

shane: effe opnieuw beginnen om nu weer al die oude pics er op te zetten geen zin in :p

plantje: thanks man hoe het tot nu toe gaat met de scooter en het blok ben ik erg te vreden :)
 
Je scooter moet morgen wel op dak van de auto staan, hopelijk is dit geen probleem:p?



Nee spreek je morgen om half 3, 3 uur:*

Ojah zou ik het bijna vergeten:X. Succes met je slider:W
 
michel.. vrijf het er eff lekker in ;)

vasco: sssttttt dat onder werp wil ik afsluiten :D

maik: thanks ik hoop dat ik snel weer kan rijden !
 
vet ding man, pijpje is ook wel vet :) maar 1 ding: wil je ook aan gewichtbesparing doen of niet? want dan zou ik iig die voorvorkpoten en die radiateurophaning anders doen:p maar hij ziet er wel vet uit :W
 
bas: die rad op hanging weegt eg bijna niks :p.... en die voor vork poten worden van alu die worden eg heel licht :D eerst maar weer de scoot late rijden en gauw van me gips af komen ;)
 
ok is goed :) goed plan die Alu voorvorkpoten :W
Btw; herinner me ineens dat ik jou blokje nog bij Aad heb zien liggen, zag er goed uit :D

Groeten bas
 
bas: das al wel tijdje geleden dan :p

mathijs: bedankt man ! zie jou maandag ;)

anton: bedankt ik heb heel veel zin om aan dat blok te beginnen :D

straks meinerzhagen en ram tot dinsdag !!!
 
Hey Ochtendterrorist

Het was super op meinerz. en zkr gezellig ;)

Ben benieuwd hoe je nieuwe blok gaat lopen
 
Back
Top