"Sander's beun Zip sp Project"

Status
Not open for further replies.
RonaldV said:
Mja balk , kvin het wel beetje jammer allemaal, nu kan Pronk niet meer branden:*

Ik brand wel op de Storm :P

@ Erwin. Ik had geen geld voor de inschrijving, en ik zit midden in me tentamens, kan ik vandaag ook beter gaan leren.

verstandige keuze... ik dacht eigenlijk dat je ermee wou gaan racen, maar als je dat dus blijkbaar tog niet gaat doen... kan je em idd beter een zwieper geven :)

:P wat moet die verenset opleveren dan sander ?

Beter hou je het frame, kappen, banden, vering etc zodat je een goede basis hebt als je nog een keer een racescootertje op wil bouwen.

Het rest van het geld kun je dan bijvoorbeeld besteden aan het behalen van je motorrijbewijs. :)

daar zit wat in :)

als je het blok in losse onderdelen verkoopt vang je er ook egt nog wel goeie centen voor

neej neej neej neej :p.
die scooter komt in se geheel mijn kant op ;)
siet er namelijk te goed uit om op te splitsen ;):P

Zo....

Na een tijdje minder tijd, ben ik weer begonnen aan de zip... Hij stond een tijdje stil, en Jasper Vrielink had geen blok voor Spa, dus deze mocht hij wel "even" lenen. Het lenen is ook bij "even" gebleven, want tijdens het 3e trainrondje in Spa, begaf het Big-end van de Team'99-as het..

Er is een stuk lagerkooi door het carter gegaan, wat zich in de zuiger & kop heeft genesteld.. De schade viel mee, aangezien dit tot de zuiger, kop, & krukas is gebleven (400 euri's schade.....OLE!).

Kopje staat in bestelling, de zuiger & krukas heb ik vandaag opgehaald. Aangezien ik nog een kopje had liggen, (gebruikt welliswaar, maar beter dan niets) ben ik gaan bouwen & reviseren...

Met wat onderdeeltjes, kom je al een heel eind...
attachment.php

Alles rustig gedaan, en ben rond 4 uur begonnen met bouwen.. Om 12 uur vanacht, reed ik weg bij Koopmans.. Alles zit gemonteerd, en ik hoef er alleen nog maar water in te gieten, en dan kan het gestart worden....

Robbert was ook blij, met de her-opbouw van het de zip...
attachment.php

Het blokje, klaar om onder de zip gegooid te worden... (let op de velg + rem-plekken :D)
attachment.php

Tevens even een gloednieuwe Keihin gemonteerd, aangezien ik de 24 FS verkocht heb.... Hopelijk dat deze carburateur icm met de iets aangepaste Speed & Koopmans DPR een betere score kan neerzetten... Zoals te zien is, is deze net als het Storm-exemplaar onbewerkt...
attachment.php

En de laatste foto met de DPR eronder....
attachment.php

Hopelijk heb ik van de week meer foto's van het geheel, en eigenlijk hoop ik deze week de scooter nog even op de bank te slingeren... Dan ben ik van 1 projectscooter af, en is die gelijk 100% klaar voor Lelystad. Dan kan ik me gelijk voor de volle 200% richten op de Storm.. Want daar ligt een kappensetje voor te wachten...., die een STUK beter en netter is, dan het huidige kappensetje.. (die echt kompleet gaar is :D).

Keep U informed.... -:-

Last edited by a moderator:
BT said:
Sander, je dpr begint te roesten :rolleyes: :D .

Hopelijk vlamt ie lekker als ie straks weer loopt:).

Hope so... het zou leuk zijn, als hij "soepeltjes en fruitig" loopt..:)

Dat mn uitlaat begint te roesten is bekend.. Ding heeft 2 maanden zo op een plank gelegen, voordat hij gemonteerd werd... Daarnaast is het een DPR-kwaaltje.. Ik zorg er gewoon voor, dat hij altijd netjes in de olie staat, en spreek hem elke week even toe... Dat moet genoeg zijn ;)

Bart.T@zipsp said:
ikzie ze wel :) ziet er weer veel belovend uit :D
Klopt... heb ze even opnieuw gehost, omdat ik dat in een gedeelte gedaan had, waar niet iedereen kijken kon..

Super9Master said:
geile banden:~
Vind ik nu ook...;) De combinatie van de banden en het weer momenteel is iets minder optimaal...:X

TimB said:
Je ging er toch mee stoppen :?
"Niets is zo veranderlijk als een Sander" zeg ik altijd maar.... Na de dooie Big-end lager, vond ik het zo zielig, om hem zo te laten staan... Dus heb besloten het geheel voor Lelystad weer op orde te brengen..

Na lelystad zijn er ook nog plannen voor, maar eerst maar eens zorgen dat lelystad goed verloopt....... (als Crew-lid zijnde...)

Last edited by a moderator:
Ik dacht al steeds, waarom heeft hij dan in godsnaam een lely 05 project en doet hij hem nog voor lely weg ook :?

Goede shit dat je er nog wat aandacht & geld:X in hebt gestoken 8)

Vet dat je er toch nog mee doorgaat, ben benieuwt wat het gaat brengen :)

wat voor RF heb jij in dat zip hok van je zitten ?

Zit naar mijn weten een 16/13 vertanding in..Meer weet ik ook niet, aangezien de vertanding nooit los geweest is... (zit gewoon goed).

Net effe een stukje gereden @ industrieterrein.. De waterpomp werkt (door een dommigheid, heb ik een essentieel onderdeeltje vergeten...), en het reed wel aardig...

De bandjes voelen heeel anders aan dan ML50's, dus dat is effe wennen geblazen, daarnaast glibberde het ook aardig, aangezien ze nog gloedjenieuwe zijn/waren. tevens mag ik de vering wel eens gaan instellen...pffff...

Hopelijk van de week nog effe op de bank staan, wat info over toerentallen verzamelen, en dan kan ik volgende week volop aan de slag met de Storm...-:-

Status
Not open for further replies.
Back