Even een nieuwe, overzichtelijkere, topic geopend!
Scooter
Merk: Honda
Type: X8r(s)
Bouwjaar: 2000
Setup
Cilinder: Polini - EVO - JS Max. Tuned | Polini - EVO²
Uitlaat: Yasuni - Carrera 30 | Malossi - MHR - Team '06
Krukas: Polini - EVO pen 12
Carburateur: Stage 6 - 28mm PWK D-slide - Gepolijst
Luchtfilter: Stage 6 - Double Layer black/white (48mm)
Vario: Malossi - MHR - Overrange
Koppeling: Stage 6 - Racing
Membraan: Malossi - MHR - VL13
Primaire Vertanding: Malossi - 14/39
Secundaire Vertanding: Malossi - 13/48
Carters: Piaggio - LC dd lang untuned
Vertandingsdeksel: Piaggio - Origineel -> Komt Malossi
Poulies: Malossi - MHR - Over range
Koppelingshuis: Malossi - MHR - Wingbell koelribben
Halfpoulie: Stage 6 - CNC gefreesd
V-snaar: Malossi - MHR - Kevlar Over range
Spruitstuk: Malossi - MHR - Recht spruitstuk 22 - 28 mm
Ontsteking: Italkit - Selettra
Lagers: Stage 6 - SKF - C4 Kunststofkooi
Bestuurder
Voornaam: Philippe
Naam: Theunissen
Leeftijd: 18 jaar
Hobby's: Scooters, Auto's, Opstap,..
Beste scooter-freaks...
Ik kreeg de honda zo:
Hij werd kort erna zo:
Daarna gaf ik de scooter ook een net kleurtje:
Kort erna werd ik aangereden, scooter werd total-loss verklaard, en wat doe je dan?
Juist ja... Je gaat strippen :w
(en schuren aan het frame)
Project 2005 - 2006
Scooter
Merk: Honda
Type: X8r(s)
Bouwjaar: 2000
Setup
Cilinder: Malossi - MHR - Replica 70cc
Uitlaat: Malossi - MHR - Replica
Krukas: Malossi - RHQ - Pen 12
Carburateur: Stage 6 - 24mm vlakschuif - Gepolijst
Luchtfilter: Stage 6 - Red
Vario: Malossi
Koppeling: Hebo - Racing
Membraan: Stage 6
Primaire Vertanding: Origineel
Secundaire Vertanding: Origineel
Carters: Honda - AC dd Untuned
Vertandingsdeksel: Piaggio - Origineel -> Komt Malossi
Poulies: Origineel + Malossi - MHR - Fixed
Koppelingshuis: Malossi - MHR - Wingbell koelribben
Halfpoulie: Polini - Airspeed
V-snaar: Malossi - MHR - Kevlar
Spruitstuk: Stage 6
Ontsteking: Italkit - Selettra
Lagers: SKF - C3
Als geweldige afsluiter, kwam de scooter met zijn AC blokje in de 'Da Garage' afdeling in het boekje Scootin' terecht:
Project 2006 - 2007
Ik had dus genoeg van het AC honda blok, en besloot voor Piaggio te gaan.
Ik besloot een Piaggio LC dd blok nieuw te kopen bij EPC.
Al het pretspul dat erin ging:
VL13 & Pia recht 28mm spruitstuk:
Bosch waterpomp:
Stage 6 PWK 24mm vlakschuif:
Overrange poullies:
Stage 6 filter:
Malossi MHR winbell met koelribben (verstevigd):
Stage 6 temp. + rpm:
Stage 6 kick:
Malossi Overrange Kevlar belt:
SKF C4 kuntstofkooi lagers & keerringen:
Yasuni Carrera 30:
Kiesler velg:
Galfer remschijf achter:
Kiesler wielnaaf + gepolijst:
- Polini Evolution (fluitpoortmodel)
- Polini Evolution Krukas
- Stage 6 CNC gefreesde halfpoullie
- Italkit selettra binnenrotor
- Stage 6 koppeling
Piaggio LC dd carters:
04-08-2006 (2)
Subje is dan uiteindelijk gelast, en van de eerste keer mooi recht. Het ziet wel raar uit zo, maar er komt nog wel eens een volledige zelf gemaakte sub, dit is wel stevig, maar ziet raar uit.
M'n pa aan het lassen
Mat zwart gespoten + gemonteerd
11, 12 & 13-08-2006
Blokje in elkaar gezet:
20-11-2006
Al een dikke 2-tal weekjes geleden dat er nog eens een update kwam, dit niet omdat ik niets meer heb gedaan, dat niet. Ik had mijn uitlaat omwille van een reden niet, maar nu dus terug wel. Hij was nml. naar de verchromer.
Heeft wel een smak uit mijn budget genomen, maar het resultaat mag er zeker wezen!
27-12-2006
Vandaag eindelijk de scootin' bij de dokter voorgeschreven gekregen.
Voorpagina:
Intro:
Verhaal:
Setup + toekomst pagina:
Poster:
29-12-2006
Gisteren bracht ik mijn voorvork benen binnen om laten in te korten. Vandaag ben ik ze gaan ophalen, ineens ook de poten laten vastzetten zodat ze niet meer veren.
Ik heb ook een Aerox (Brembo) remklauw gemonteerd met ineens een nieuwe stalen kabel.
Weer gewicht eraf gesloopt:
Overzicht:
Als ik mijn wiel draai is er nog maximum 1mm over :w:
05-01-2007
Ik heb (om het nieuwe jaar te beginnen) niet stilgezeten.
Ik heb alles bijgepolijst, paddock tegoei vastgezet, KVS-darmen dikker gestoken (koelingsprobleem opgelost),...
Ik heb ook een andere cilinder gemonteerd, momenteel niet van mij, maar als er goeie prestaties uit komen koop ik hem.
Betreffende: Polini EVO vlinderpoort-model Stage 3 (max. tuned maw) JS-tuned.
Zonder kappen:
Wieldop gekocht bij EPC:
Cilinder:
Squish (perfect gewoon):
22-02-2007
Weer een dikke maand geleden dat er een update was, maar geen nood, het project heeft niet stilgestaan. Zo heb ik alles netjes zitten afstellen, werd er een aerox velg aangekocht, deze werden binnegebracht voor te coaten, ik ga vandaag ook 2x Stage 6 slicks, Metrakit remschijf oversize en lagers voor velg passend te maken.
Foto's van velg tijdelijk:
05-03-2007
@ scootshop rubber gekocht en vandaag aangekomen:
2007-03-22
Na lang wachten dan toch nog eens een update.
Ik heb ondertussen de achterste velg al terug, de voorste was nog niet klaar (ze gingen nog nieuwe lagers erin persen).
Ook een nieuwe luchtfilter & stuurclamp gekocht.
Achterste stuk frame lichter gemaakt (bijna 1500 gram vanaf).
Zo was het ongeveer:
Zo na een pak eraf slijpen/boren:
Opnieuw gespoten:
Kiesler velg gecoat met stage 6 bandje errond:
- Stage 6 Double Layer White,
- Stage 6 Clamp:
26-03-2007
Gisteren was het mooi weer, en niet te warm. Je wilt knallen maar hebt geen voorvelg, wat doe je dan: je draait de voorvelg van je straatrox af met metrakit oversized 200 en gaat een eind knallen. Stage 6 vooruitstaande clamp gemonteerd na aanpassingen, stage 6 filter nog niet (ivm vuil ).
Ook heb ik besloten mijn honda voorvelg te behouden, deze vind ik mooier dan een aerox voorvelg.
Foto's van de dag:
12-04-2007
Ben ten eerste geslaagd voor mijn praktijk examen voor de auto, dus vanaf nu mag ik de weg op!
Vandaag met het goede weer eens alles netjes gepoetst en mijn witte luchtfilter gestoken. Ook 2x slicks met versgecoate velgen dus!
Scooter
Merk: Honda
Type: X8r(s)
Bouwjaar: 2000
Setup
Cilinder: Polini - EVO - JS Max. Tuned | Polini - EVO²
Uitlaat: Yasuni - Carrera 30 | Malossi - MHR - Team '06
Krukas: Polini - EVO pen 12
Carburateur: Stage 6 - 28mm PWK D-slide - Gepolijst
Luchtfilter: Stage 6 - Double Layer black/white (48mm)
Vario: Malossi - MHR - Overrange
Koppeling: Stage 6 - Racing
Membraan: Malossi - MHR - VL13
Primaire Vertanding: Malossi - 14/39
Secundaire Vertanding: Malossi - 13/48
Carters: Piaggio - LC dd lang untuned
Vertandingsdeksel: Piaggio - Origineel -> Komt Malossi
Poulies: Malossi - MHR - Over range
Koppelingshuis: Malossi - MHR - Wingbell koelribben
Halfpoulie: Stage 6 - CNC gefreesd
V-snaar: Malossi - MHR - Kevlar Over range
Spruitstuk: Malossi - MHR - Recht spruitstuk 22 - 28 mm
Ontsteking: Italkit - Selettra
Lagers: Stage 6 - SKF - C4 Kunststofkooi
Bestuurder
Voornaam: Philippe
Naam: Theunissen
Leeftijd: 18 jaar
Hobby's: Scooters, Auto's, Opstap,..
Beste scooter-freaks...
Ik kreeg de honda zo:
Hij werd kort erna zo:
Daarna gaf ik de scooter ook een net kleurtje:
Kort erna werd ik aangereden, scooter werd total-loss verklaard, en wat doe je dan?
Juist ja... Je gaat strippen :w
(en schuren aan het frame)
Project 2005 - 2006
Scooter
Merk: Honda
Type: X8r(s)
Bouwjaar: 2000
Setup
Cilinder: Malossi - MHR - Replica 70cc
Uitlaat: Malossi - MHR - Replica
Krukas: Malossi - RHQ - Pen 12
Carburateur: Stage 6 - 24mm vlakschuif - Gepolijst
Luchtfilter: Stage 6 - Red
Vario: Malossi
Koppeling: Hebo - Racing
Membraan: Stage 6
Primaire Vertanding: Origineel
Secundaire Vertanding: Origineel
Carters: Honda - AC dd Untuned
Vertandingsdeksel: Piaggio - Origineel -> Komt Malossi
Poulies: Origineel + Malossi - MHR - Fixed
Koppelingshuis: Malossi - MHR - Wingbell koelribben
Halfpoulie: Polini - Airspeed
V-snaar: Malossi - MHR - Kevlar
Spruitstuk: Stage 6
Ontsteking: Italkit - Selettra
Lagers: SKF - C3
Als geweldige afsluiter, kwam de scooter met zijn AC blokje in de 'Da Garage' afdeling in het boekje Scootin' terecht:
Project 2006 - 2007
Ik had dus genoeg van het AC honda blok, en besloot voor Piaggio te gaan.
Ik besloot een Piaggio LC dd blok nieuw te kopen bij EPC.
Al het pretspul dat erin ging:
VL13 & Pia recht 28mm spruitstuk:
Bosch waterpomp:
Stage 6 PWK 24mm vlakschuif:
Overrange poullies:
Stage 6 filter:
Malossi MHR winbell met koelribben (verstevigd):
Stage 6 temp. + rpm:
Stage 6 kick:
Malossi Overrange Kevlar belt:
SKF C4 kuntstofkooi lagers & keerringen:
Yasuni Carrera 30:
Kiesler velg:
Galfer remschijf achter:
Kiesler wielnaaf + gepolijst:
- Polini Evolution (fluitpoortmodel)
- Polini Evolution Krukas
- Stage 6 CNC gefreesde halfpoullie
- Italkit selettra binnenrotor
- Stage 6 koppeling
Piaggio LC dd carters:
04-08-2006 (2)
Subje is dan uiteindelijk gelast, en van de eerste keer mooi recht. Het ziet wel raar uit zo, maar er komt nog wel eens een volledige zelf gemaakte sub, dit is wel stevig, maar ziet raar uit.
M'n pa aan het lassen
Mat zwart gespoten + gemonteerd
11, 12 & 13-08-2006
Blokje in elkaar gezet:
20-11-2006
Al een dikke 2-tal weekjes geleden dat er nog eens een update kwam, dit niet omdat ik niets meer heb gedaan, dat niet. Ik had mijn uitlaat omwille van een reden niet, maar nu dus terug wel. Hij was nml. naar de verchromer.
Heeft wel een smak uit mijn budget genomen, maar het resultaat mag er zeker wezen!
27-12-2006
Vandaag eindelijk de scootin' bij de dokter voorgeschreven gekregen.
Voorpagina:
Intro:
Verhaal:
Setup + toekomst pagina:
Poster:
29-12-2006
Gisteren bracht ik mijn voorvork benen binnen om laten in te korten. Vandaag ben ik ze gaan ophalen, ineens ook de poten laten vastzetten zodat ze niet meer veren.
Ik heb ook een Aerox (Brembo) remklauw gemonteerd met ineens een nieuwe stalen kabel.
Weer gewicht eraf gesloopt:
Overzicht:
Als ik mijn wiel draai is er nog maximum 1mm over :w:
05-01-2007
Ik heb (om het nieuwe jaar te beginnen) niet stilgezeten.
Ik heb alles bijgepolijst, paddock tegoei vastgezet, KVS-darmen dikker gestoken (koelingsprobleem opgelost),...
Ik heb ook een andere cilinder gemonteerd, momenteel niet van mij, maar als er goeie prestaties uit komen koop ik hem.
Betreffende: Polini EVO vlinderpoort-model Stage 3 (max. tuned maw) JS-tuned.
Zonder kappen:
Wieldop gekocht bij EPC:
Cilinder:
Squish (perfect gewoon):
22-02-2007
Weer een dikke maand geleden dat er een update was, maar geen nood, het project heeft niet stilgestaan. Zo heb ik alles netjes zitten afstellen, werd er een aerox velg aangekocht, deze werden binnegebracht voor te coaten, ik ga vandaag ook 2x Stage 6 slicks, Metrakit remschijf oversize en lagers voor velg passend te maken.
Foto's van velg tijdelijk:
05-03-2007
@ scootshop rubber gekocht en vandaag aangekomen:
2007-03-22
Na lang wachten dan toch nog eens een update.
Ik heb ondertussen de achterste velg al terug, de voorste was nog niet klaar (ze gingen nog nieuwe lagers erin persen).
Ook een nieuwe luchtfilter & stuurclamp gekocht.
Achterste stuk frame lichter gemaakt (bijna 1500 gram vanaf).
Zo was het ongeveer:
Zo na een pak eraf slijpen/boren:
Opnieuw gespoten:
Kiesler velg gecoat met stage 6 bandje errond:
- Stage 6 Double Layer White,
- Stage 6 Clamp:
26-03-2007
Gisteren was het mooi weer, en niet te warm. Je wilt knallen maar hebt geen voorvelg, wat doe je dan: je draait de voorvelg van je straatrox af met metrakit oversized 200 en gaat een eind knallen. Stage 6 vooruitstaande clamp gemonteerd na aanpassingen, stage 6 filter nog niet (ivm vuil ).
Ook heb ik besloten mijn honda voorvelg te behouden, deze vind ik mooier dan een aerox voorvelg.
Foto's van de dag:
12-04-2007
Ben ten eerste geslaagd voor mijn praktijk examen voor de auto, dus vanaf nu mag ik de weg op!
Vandaag met het goede weer eens alles netjes gepoetst en mijn witte luchtfilter gestoken. Ook 2x slicks met versgecoate velgen dus!
Last edited: