Ik ben nieuw op dit forum even voorstellen.
Ik ben Mike Steijns en woon in Banholt (bij maastricht). Ik ben 11mei al 18 jaartjes geworden, mijn verdere hobby's zijn beetje meej ballen op het 2de.
Beetje voor dj spelen op fuiven en geluidsinstallaties verhuren, daar gaat het meeste geld in zitten maar toch een project!
Scooter verleden
Ik ben begonnen met een niet lopende Ark en die heb ik met een vriend opgeknapt en lopend gemaakt. Het eerste opvoer onderdeel was een Metrakit (rusty) 9||6
Die heb ik opgeschuurd en zwart gespoten. Daarna volgde al snel een race vario.
Een paar weken erna volgde een 70cc Stage 6 Pro AC die was licht gekieteld door 3br.
Hij liep wel goed op de Metrakit. Toen na een week 19mm aangeschaft met E13.
Dit liep al wat beter. Helaas paar weken erna vastloper, nieuwe Stage 6 Pro gehaald, opnieuw laten kietelen en toen ingereden. Daarna een leuke deal kunnen treffen. Ik heb een Yasuni c20 roest kunnen ruilen tegen mijn metrakit en die vastgelopen cilinder haha :L Pijp eronder gegooid, gestart 2keer gas gegeven maar daarna kon je op de kickstarter gaan staan. De krukaslagers waren *piep* *piep* *piep* in de soep gelopen. Tijdje daarna nieuwe krukas besteld en vlak daarna een Hebo koppeling erin gegooid en nog heel lang plezier ervan gehad snelheid +/- 100km/h autoteller
mejah genoeg geluld over de ark
fototje einde ark
zijkantje ark
voorkantje ark
nu het project !!!!
begin status beunproject ark
leuk spul sproeiersetje stage 6 pwk met een PWK 24 ernaast !!!
volgende update fotos van het gespoten frame enzo mijnalbum heeft zich opgehangen :L :L :L
update 20 mei 2008
in deze update.....
- de setup
- verdere plannen
- en natuurlijk fotos !
SETUP :
cilinder : HEBO manston Revolution
krukas : MHR pen 12
lagers : SKF c4
uitlaat : nog niet bekend
membraam : vl 14 malossi
spruitstuk : MHR 28 mm
wig : Kiesler met stuffer op vl 14
carburateur : YSN PWK (imitatie) 24mm
luchtfilter : XSH of Twin-air
ontsteking : HPI 03 met 07 cdi (variabele curve)
variateur : Polini speedcontroll komt MHR 2005
koppeling : Stage 6 racing
kop. huis : Stage 6 wingcooler
half-poulie : Stage 6
v-snaar : MHR kevlar
vartanding : nog niet bekend
poulies : Overrange MHR
dit was het motorisch gedeelte
optische veranderingen
al gedaan *
- frame spuiten * moet opnieuw
- radiateur polijsten
- voorvork ingekort *
- velgen spuiten achtervelg * voorvelg nog kopen
- blok schuren * + spuiten (zwart)
- carter deksel bewerken *
- reserve carterdeksel spuiten *
- ophogers polijsten
fotos van de al binnengekregen spullen :
De nieuwe luchthamer gekregen van pappa haha
de 2 stage 6 luchtfilters
kiesler wig met stuffer voor VL14 + het mhr spruitstukje.
Meteen even de carb erop geplaats.
Horse Power Ignition 2003 in samenwerking met een CDI met variabele curve
dan het hele setje bij elkaar dan maar
vanavond nieuwe update met fotos van het gespoten framen en omgelast subframe
ik hoop dat ik de pagina nu overzichtelijker heb gemaakt !
M.V.G
UPDATE 20 mei 2008 (avond )
in deze update de voortgang op dit moment , en de fotos van het optisch gedeelte !
voortgang op dit moment :
op dit moment liggen de DD carters gesplits op de werkbank , in verband met het plaatsen van de P12 as van mhr.
Om maar even deze gelegenheid gebruik te maken , ben ik de carters aan het schuren zodat ze door een coater worden gespoten. De kleur wordt zwart.
verder ben ik begonnen aan het polijsten van de radiateur dit is best vervelend schuren.Vooral in die hoekjes maar heb toch al een vordering gemaakt. Een helft is al geschuurd van korrel 320 t/m 1000 ,moet zeggen ziet er wel uit
nu weer even wat fotos te beginnen met het frame !
mooi kleurtje voor een foto al zeg ik het zelf , alleen wat veel terpentine erbij dus verflaag beetje dun ! Moet nog keertje over dus.
de achtervelg geen tijd gehad om af te plakken moet toch andere band op .
zonder blanke lak toch een redelijk resultaat voor eerste keer spuiten met compressor.
en nee het is geen photoshop haha
de rest van de spullen op het spuitzeil .
de werktekening van het subframe .
voorvork 44mm verlaagd
dat was de update
bij de volgende update
- fotos geschuurde blok
- gepolijste radiateur
- gepolijste rempot deksels
tot de volgende update tips en reacties zijn niet verboden
UPDATE 6 Juni 2008
in deze update nieuwe ideeen over setup en veranderingen in setup.
Ook veranderingen in het optische gedeelte.
zo nu even de uiteindelijke Setup :
* moet nog worden aageschaft !
cilinder : MHR SPEED RST/EPC Max tuned
krukas : MHR pen 12
lagers : SKF c4 (kunstofkooi)
uitlaat : Stage 6 R1200 (voorlopig)
membraam : Hebo komt V-force *
spruitstuk : MHR 28 mm
wig : Kiesler tuned by RC
carburateur : YSN PWK (imitatie) 24mm
luchtfilter : XSH of Twin-air
ontsteking : HPI 03 met 07 cdi (variabele curve) KOMT HPI 05 !*
variateur : Polini speedcontroll komt MHR 2005 of Polini 9roller
(iemand tips !!!!!)
koppeling : Stage 6 racing *
kop. huis : Stage 6 wingcooler *
half-poulie : Stage 6
v-snaar : MHR kevlar
vartanding : nog niet bekend
poulies : Overrange MHR *
wat heb ik gedaan in de tussentijd :
- blok schoon gemaakt + home tuned
- krukas geplaatst
- hele blok opgebouwd tot zover
- mede forumer alain #47 heeft ontsteking afgesteld
- me zeer opgereegd aan een HPI wat niet goed vonkte
- me nog meer opgereegd aan de HPI
zo nu is het tijd voor een paar fototjes !
krukas in een carter helft ging er zeer gemakkelijk in nar warm maken carter.
details foto van de as waar MHR op staat oew +ralf+
de krachtbron de speed O-)
de binnenkop van de MHR speed ziet er nog zeer netjes uit al zeg ik eht zelf .
de buitenkop van de cilinder kan echt geen fotos maken lijkt wel de tril ziekte :#
wigje laten tunen door RC deze heeft de stuffer verwijderd en de flow iets verbeterd.
hebo membraam de wig +spruitje en de benzine filter .
blokje aan het opbouwen.
EPC/RST
de hpi die niet goed vonkt :L je krijgt wel een opsodemieter maar een heel klein dom vonkje (wit)
en toen was de camera leeg :'(
sorry voor de kwaliteit genomen met 1.3 megapixel :winner:
nou ik heb wat leuke optische ideetjes wat ik heb uitgewerkt met photoshop !!
maar die dingen houdt ik nog even voor de volgende update
UPDATE 8 juni 08
deze update :
zeer mooi nieuw spul
wat er vandaag gebeurt is
wat ik nog moet aanschaffen en doen .
aller eerst hpi was kapot dacht ik maar schijnbaar had ik geen goede massa maarja ik al wat nieuws geregeld ......
PM gekregen van sjeng remmers dat hij nog mooi spul had liggen waaronder een MALOSSI EPROM Rotor voor een mooie prijs .
nou even op msn wat fotos gekregen dag erna gebeld en vrijdag gehaald
nu heb ik dus een bananen rotor !!!!
meteen gemonteerd alleen hij liep aan verkeerd erop gezet eerst rotor inplaats van stator.
dus zaterdag hele dag gewerkt en tot 5uur op stap geweest 12uur wakker en toen gaan beunen....
Resultaat hij loopt dat is er gebeurt vandaag !
alleen moet de sproeier 10maten groter ofzo heb nu 125 erin.
en komt niet op snelheid mischien rollen maar lijkt me sterk 4.0
wat nog te doen ?
wat moet ik nog doen voordat hij voor mijn gevoel af is !
- andere handvaten
- kill switch aansluiten
- schakelaar maken
- mischien andere gashendel
- temperatuur meter / toerenteller
- frame opnieuw spuiten of een jog frame halen
- waterpomp meer bewerken zodat je de eprom goed ziet of andere waterpomp
- stage 6 koppeling
- v-force membraam
- wingcooler koppelingshuis
- afstellen
-wheelys oefenen
UPDATE 19 juni 2008
nieuw topic aangemaakt omdat het geen afrag project is maar het nu redelijk serieus is *D .
in deze update
-binnenkregen spullen
-de plannen voor het verdere optische gedeelte
-wat er nog moet gebeuren om hem te laten boeken. O-)
-en andere onzin.
te beginnen met de nieuwe spullen
- kappenset aangeschaft het betreft :
-voorkap
-zijkkappen
- wangen (oud model beta (redelijk uniek)
-binnenkappen
-achtervleugeltje
- temperatuur sensor stage 6 binnen gekregen meter is op komst.
wat hebben we ondertussen gedaan:
meteen heb ik me gegeven aan de kappen met wat polyester en polyester plamuur heb zelf een booskijker ontworpen dus niet de standaard booskijker wat plat naar beneden loopt. Maar meer die van yordy (furious, carbonized beta )maar dan heb ik toch mijn eigen draai eraan gegeven.
En dat resulteerd in de volgende fotos.
ook heb ik de zijkappen aan de voorkant bevestigd (moet natuurlijk nog worden afgewerkt en de booskijkers ook)
detail foto van de booskijkers (ff boos kijken arkje {! )
hier zie je dat ik het spijltje tussen de ogen beetje heb afgeschuind want persoonlijk vind ik dat mooier.
en dan nu fotos van het strakke kontje
ook het gat waar normaal een schroef zit maar even meegepakt.
en de afgemeten sconstructie waarop het frame op rust (zie stenen)
en dan nog maar eenshet kontje
wat gaan we nog doen ???? morgen !
-kappen afwerken en in de filler/primer zetten
-wachten op mijn venturi buisje/sproeier buis
-een nieuwe cd branden steeds dezelfde cds wordt ook saai.
-iets verzinnen om de kappen nog een speciale look te geven
-spullen halen (filler,primer)
dus dat wordt vroeg opstaan... :|
nog eentje om het af te sluiten.
UPDATE 28 juni
zo na hard beunen heb ik het frame gedeelte enzo af dit vooral in deze update .
In deze update nog meer :
- foto (banana rotor)
- fotos totaal plaatje
- fotos beunhok + the beunking himself.
over na de fotos
te beginnen met de malossi eprom
zeer mooie eprom moet alleen nog (poets) beurtje krijgen
zo ben ik begonnen te beunen aan me sprinter vrijdag in deze staat.
Vind hem lekker wreed naar voren liggen en lekker schuin.
natuurlijk als steunpunt het bekende paarse kistje en natuurlijk aan de andere kant een steen op te zorgen dat de uitlaat nie wordt beschadigd.
voordat ik begin eerst nog wat beunvoedsel. mijn cafe mag wel nog gerookt worden.
even de de beunhaas zelf in the picture en veiligheid gaat bij mij voorop !!!
zelf gebraden clamp (thanks to me oude fiets )
kon versie 1 niet vastdraaien dan maar versiej 2 met een stuk van de orginele clamp.
nu achterveer vervangen door mooi staafje
en zo moet hij komen !!! dan wat hoger.
boven 2 zijkanten eraf geflexed daar 2plaatje op gezet gaten geboord en gebraden.
onderen middenstukken weg gezaagd met boren beetje warm geworden zeer warm .
(voordat ik opmerkingen krijg boor was bot en had snij olie gebruikt !!)
oew (kijk ook de verlenging.)
MHR = REESZ !!!! dat komt er nog mooier op !!!!
(a.u.b niet pikken verzin zelf maar iets !!!.)
vind hem toch al masterlijk worden !!!
ondanks de verlenging en ophogen toch zo goed mogelijk gezorgd dat het blok beetje recht bleef.
zo dit was m weer .... nou niet zo boos dat is deze jongen al !!!
Ik ben Mike Steijns en woon in Banholt (bij maastricht). Ik ben 11mei al 18 jaartjes geworden, mijn verdere hobby's zijn beetje meej ballen op het 2de.
Beetje voor dj spelen op fuiven en geluidsinstallaties verhuren, daar gaat het meeste geld in zitten maar toch een project!
Scooter verleden
Ik ben begonnen met een niet lopende Ark en die heb ik met een vriend opgeknapt en lopend gemaakt. Het eerste opvoer onderdeel was een Metrakit (rusty) 9||6
Die heb ik opgeschuurd en zwart gespoten. Daarna volgde al snel een race vario.
Een paar weken erna volgde een 70cc Stage 6 Pro AC die was licht gekieteld door 3br.
Hij liep wel goed op de Metrakit. Toen na een week 19mm aangeschaft met E13.
Dit liep al wat beter. Helaas paar weken erna vastloper, nieuwe Stage 6 Pro gehaald, opnieuw laten kietelen en toen ingereden. Daarna een leuke deal kunnen treffen. Ik heb een Yasuni c20 roest kunnen ruilen tegen mijn metrakit en die vastgelopen cilinder haha :L Pijp eronder gegooid, gestart 2keer gas gegeven maar daarna kon je op de kickstarter gaan staan. De krukaslagers waren *piep* *piep* *piep* in de soep gelopen. Tijdje daarna nieuwe krukas besteld en vlak daarna een Hebo koppeling erin gegooid en nog heel lang plezier ervan gehad snelheid +/- 100km/h autoteller
mejah genoeg geluld over de ark
fototje einde ark
zijkantje ark
voorkantje ark
nu het project !!!!
begin status beunproject ark
leuk spul sproeiersetje stage 6 pwk met een PWK 24 ernaast !!!
volgende update fotos van het gespoten frame enzo mijnalbum heeft zich opgehangen :L :L :L
update 20 mei 2008
in deze update.....
- de setup
- verdere plannen
- en natuurlijk fotos !
SETUP :
cilinder : HEBO manston Revolution
krukas : MHR pen 12
lagers : SKF c4
uitlaat : nog niet bekend
membraam : vl 14 malossi
spruitstuk : MHR 28 mm
wig : Kiesler met stuffer op vl 14
carburateur : YSN PWK (imitatie) 24mm
luchtfilter : XSH of Twin-air
ontsteking : HPI 03 met 07 cdi (variabele curve)
variateur : Polini speedcontroll komt MHR 2005
koppeling : Stage 6 racing
kop. huis : Stage 6 wingcooler
half-poulie : Stage 6
v-snaar : MHR kevlar
vartanding : nog niet bekend
poulies : Overrange MHR
dit was het motorisch gedeelte
optische veranderingen
al gedaan *
- frame spuiten * moet opnieuw
- radiateur polijsten
- voorvork ingekort *
- velgen spuiten achtervelg * voorvelg nog kopen
- blok schuren * + spuiten (zwart)
- carter deksel bewerken *
- reserve carterdeksel spuiten *
- ophogers polijsten
fotos van de al binnengekregen spullen :
De nieuwe luchthamer gekregen van pappa haha
de 2 stage 6 luchtfilters
kiesler wig met stuffer voor VL14 + het mhr spruitstukje.
Meteen even de carb erop geplaats.
Horse Power Ignition 2003 in samenwerking met een CDI met variabele curve
dan het hele setje bij elkaar dan maar
vanavond nieuwe update met fotos van het gespoten framen en omgelast subframe
ik hoop dat ik de pagina nu overzichtelijker heb gemaakt !
M.V.G
UPDATE 20 mei 2008 (avond )
in deze update de voortgang op dit moment , en de fotos van het optisch gedeelte !
voortgang op dit moment :
op dit moment liggen de DD carters gesplits op de werkbank , in verband met het plaatsen van de P12 as van mhr.
Om maar even deze gelegenheid gebruik te maken , ben ik de carters aan het schuren zodat ze door een coater worden gespoten. De kleur wordt zwart.
verder ben ik begonnen aan het polijsten van de radiateur dit is best vervelend schuren.Vooral in die hoekjes maar heb toch al een vordering gemaakt. Een helft is al geschuurd van korrel 320 t/m 1000 ,moet zeggen ziet er wel uit
nu weer even wat fotos te beginnen met het frame !
mooi kleurtje voor een foto al zeg ik het zelf , alleen wat veel terpentine erbij dus verflaag beetje dun ! Moet nog keertje over dus.
de achtervelg geen tijd gehad om af te plakken moet toch andere band op .
zonder blanke lak toch een redelijk resultaat voor eerste keer spuiten met compressor.
en nee het is geen photoshop haha
de rest van de spullen op het spuitzeil .
de werktekening van het subframe .
voorvork 44mm verlaagd
dat was de update
bij de volgende update
- fotos geschuurde blok
- gepolijste radiateur
- gepolijste rempot deksels
tot de volgende update tips en reacties zijn niet verboden
UPDATE 6 Juni 2008
in deze update nieuwe ideeen over setup en veranderingen in setup.
Ook veranderingen in het optische gedeelte.
zo nu even de uiteindelijke Setup :
* moet nog worden aageschaft !
cilinder : MHR SPEED RST/EPC Max tuned
krukas : MHR pen 12
lagers : SKF c4 (kunstofkooi)
uitlaat : Stage 6 R1200 (voorlopig)
membraam : Hebo komt V-force *
spruitstuk : MHR 28 mm
wig : Kiesler tuned by RC
carburateur : YSN PWK (imitatie) 24mm
luchtfilter : XSH of Twin-air
ontsteking : HPI 03 met 07 cdi (variabele curve) KOMT HPI 05 !*
variateur : Polini speedcontroll komt MHR 2005 of Polini 9roller
(iemand tips !!!!!)
koppeling : Stage 6 racing *
kop. huis : Stage 6 wingcooler *
half-poulie : Stage 6
v-snaar : MHR kevlar
vartanding : nog niet bekend
poulies : Overrange MHR *
wat heb ik gedaan in de tussentijd :
- blok schoon gemaakt + home tuned
- krukas geplaatst
- hele blok opgebouwd tot zover
- mede forumer alain #47 heeft ontsteking afgesteld
- me zeer opgereegd aan een HPI wat niet goed vonkte
- me nog meer opgereegd aan de HPI
zo nu is het tijd voor een paar fototjes !
krukas in een carter helft ging er zeer gemakkelijk in nar warm maken carter.
details foto van de as waar MHR op staat oew +ralf+
de krachtbron de speed O-)
de binnenkop van de MHR speed ziet er nog zeer netjes uit al zeg ik eht zelf .
de buitenkop van de cilinder kan echt geen fotos maken lijkt wel de tril ziekte :#
wigje laten tunen door RC deze heeft de stuffer verwijderd en de flow iets verbeterd.
hebo membraam de wig +spruitje en de benzine filter .
blokje aan het opbouwen.
EPC/RST
de hpi die niet goed vonkt :L je krijgt wel een opsodemieter maar een heel klein dom vonkje (wit)
en toen was de camera leeg :'(
sorry voor de kwaliteit genomen met 1.3 megapixel :winner:
nou ik heb wat leuke optische ideetjes wat ik heb uitgewerkt met photoshop !!
maar die dingen houdt ik nog even voor de volgende update
UPDATE 8 juni 08
deze update :
zeer mooi nieuw spul
wat er vandaag gebeurt is
wat ik nog moet aanschaffen en doen .
aller eerst hpi was kapot dacht ik maar schijnbaar had ik geen goede massa maarja ik al wat nieuws geregeld ......
PM gekregen van sjeng remmers dat hij nog mooi spul had liggen waaronder een MALOSSI EPROM Rotor voor een mooie prijs .
nou even op msn wat fotos gekregen dag erna gebeld en vrijdag gehaald
nu heb ik dus een bananen rotor !!!!
meteen gemonteerd alleen hij liep aan verkeerd erop gezet eerst rotor inplaats van stator.
dus zaterdag hele dag gewerkt en tot 5uur op stap geweest 12uur wakker en toen gaan beunen....
Resultaat hij loopt dat is er gebeurt vandaag !
alleen moet de sproeier 10maten groter ofzo heb nu 125 erin.
en komt niet op snelheid mischien rollen maar lijkt me sterk 4.0
wat nog te doen ?
wat moet ik nog doen voordat hij voor mijn gevoel af is !
- andere handvaten
- kill switch aansluiten
- schakelaar maken
- mischien andere gashendel
- temperatuur meter / toerenteller
- frame opnieuw spuiten of een jog frame halen
- waterpomp meer bewerken zodat je de eprom goed ziet of andere waterpomp
- stage 6 koppeling
- v-force membraam
- wingcooler koppelingshuis
- afstellen
-wheelys oefenen
UPDATE 19 juni 2008
nieuw topic aangemaakt omdat het geen afrag project is maar het nu redelijk serieus is *D .
in deze update
-binnenkregen spullen
-de plannen voor het verdere optische gedeelte
-wat er nog moet gebeuren om hem te laten boeken. O-)
-en andere onzin.
te beginnen met de nieuwe spullen
- kappenset aangeschaft het betreft :
-voorkap
-zijkkappen
- wangen (oud model beta (redelijk uniek)
-binnenkappen
-achtervleugeltje
- temperatuur sensor stage 6 binnen gekregen meter is op komst.
wat hebben we ondertussen gedaan:
meteen heb ik me gegeven aan de kappen met wat polyester en polyester plamuur heb zelf een booskijker ontworpen dus niet de standaard booskijker wat plat naar beneden loopt. Maar meer die van yordy (furious, carbonized beta )maar dan heb ik toch mijn eigen draai eraan gegeven.
En dat resulteerd in de volgende fotos.
ook heb ik de zijkappen aan de voorkant bevestigd (moet natuurlijk nog worden afgewerkt en de booskijkers ook)
detail foto van de booskijkers (ff boos kijken arkje {! )
hier zie je dat ik het spijltje tussen de ogen beetje heb afgeschuind want persoonlijk vind ik dat mooier.
en dan nu fotos van het strakke kontje
ook het gat waar normaal een schroef zit maar even meegepakt.
en de afgemeten sconstructie waarop het frame op rust (zie stenen)
en dan nog maar eenshet kontje
wat gaan we nog doen ???? morgen !
-kappen afwerken en in de filler/primer zetten
-wachten op mijn venturi buisje/sproeier buis
-een nieuwe cd branden steeds dezelfde cds wordt ook saai.
-iets verzinnen om de kappen nog een speciale look te geven
-spullen halen (filler,primer)
dus dat wordt vroeg opstaan... :|
nog eentje om het af te sluiten.
UPDATE 28 juni
zo na hard beunen heb ik het frame gedeelte enzo af dit vooral in deze update .
In deze update nog meer :
- foto (banana rotor)
- fotos totaal plaatje
- fotos beunhok + the beunking himself.
over na de fotos
te beginnen met de malossi eprom
zeer mooie eprom moet alleen nog (poets) beurtje krijgen
zo ben ik begonnen te beunen aan me sprinter vrijdag in deze staat.
Vind hem lekker wreed naar voren liggen en lekker schuin.
natuurlijk als steunpunt het bekende paarse kistje en natuurlijk aan de andere kant een steen op te zorgen dat de uitlaat nie wordt beschadigd.
voordat ik begin eerst nog wat beunvoedsel. mijn cafe mag wel nog gerookt worden.
even de de beunhaas zelf in the picture en veiligheid gaat bij mij voorop !!!
zelf gebraden clamp (thanks to me oude fiets )
kon versie 1 niet vastdraaien dan maar versiej 2 met een stuk van de orginele clamp.
nu achterveer vervangen door mooi staafje
en zo moet hij komen !!! dan wat hoger.
boven 2 zijkanten eraf geflexed daar 2plaatje op gezet gaten geboord en gebraden.
onderen middenstukken weg gezaagd met boren beetje warm geworden zeer warm .
(voordat ik opmerkingen krijg boor was bot en had snij olie gebruikt !!)
oew (kijk ook de verlenging.)
MHR = REESZ !!!! dat komt er nog mooier op !!!!
(a.u.b niet pikken verzin zelf maar iets !!!.)
vind hem toch al masterlijk worden !!!
ondanks de verlenging en ophogen toch zo goed mogelijk gezorgd dat het blok beetje recht bleef.
zo dit was m weer .... nou niet zo boos dat is deze jongen al !!!
Last edited: