RR Tuned Aerox

187Design

Well-Known Member
Hellow peepz!

ik post dit voor een vriend van me,

Het begon allemaal 2 jaar geleden met de aankoop van een aerox grijs met rode stickers.
Er zat wel wat schade op en een vette technigas pijp. Helaas geen foto's meer van.
Mja dit was niet echt vet, en besloot eerst de kappen te spuiten, en wel ala Max Biaggi.
De setup werd ook al wat vetter:
Gila 70 alu
Yasuni C16
17,5 Dell'orto
Polini speedcontrol
Ja dit was wel een hele vooruitgang vond hij en de scoot zag er toen zo uit.

Naamloos-6.jpg


Naamloos-5.jpg


Na een halfjaartje zo rond rijden werd het toch eens flink tijd om wat geld uittegeven aan het blokje, zo gezegd zo gedaan en er werd ff wat spul binnengehaald:

Onderdelen.jpg


o.a. MHR Speed, RHQ as, Overrange set en Lagers

krukas.jpg


Nu werd het tijd om vast te beginnen met monteren enz. niet alle onderdelen waren er in 1x, en er moest nog bedacht worden welke uitlaat er onder kwam.
Hier nog wat foto's na de behandeling van het blok :p .

blok-cil.jpg


En na een aantal dagen begon het weer onderdelen te regenen:
Dit keer :mikuni 24 vlak, krd digitale ontsteking en de Krd F1 uitlaat....:~
Twin air filter kwam 2 weken geleden binnen samen met de Koso teller.

onderdelen-mikuni.jpg


koso.jpg


twinair2.jpg


onderdelen-ontsteking.jpg


F1.jpg


Alle onderdelen waren binnen en we konden beginnen met de opbouw van de scooter, het gaat natuurlijk om een zo'n licht mogelijk, maar sterk frame. dus de kappen zijn bewerkt en al het overbodige spul aan de scoot werd verwijderd.

Na flink wat uurtjes werken was dit zo'n beetje het 'eindresultaat'
(hij is natuurlijk nooit af) maar ja dit moest het zo'n beetje worden.
nu1.jpg


nu2.jpg


nu3.jpg


De setup:
Malossi MHR Speed
Malossi R.H.Q pen 12
Malossi Race Lagers
KRD F1
Mikuni 24mm Vlakschuif
Malossi vl 14 membraan
Malossi spruitstuk 'kort'
Malossi overrange Vario
Malossi overrange achter poelie (kompleet)
Malossi kevlar overrange snaar
Hebo race koppeling
Malossi verstevigd koppelingshuis
Malossi primair 13x44
Kundo (KRD) digitale binnenrotor
PVL bobine
PVL cdi
Koso temp.+ rpm.
Luchtfilter=helmbak met Twin air filter
carters bewerkt
carters uitgefreest voor speed



Hij is zeker wel vet, en hij heeft toch poWer!!! Binnenkort maar op de bank kijken wat er uit een standaard speed te halen is})!!!!

Dit was het voor nu latersssss
Greetz Marvin en Roderick
 
Advertisement - register to remove this

Zeker dikke setup maar waarvoor zijn die slangen naar de buddy ? En ga je ook nog wat iets aan het uiterlijk veranderen?
 
Die slangen zijn er voor om extra rijlucht naar het filter te 'blazen'.
En spruitstuk is gewoon 5mm opgehoogd, en die carb raakt de kop net niet. geen foto's van trouwens...
 
en dit allemaal op de std. aerox radiateur? :eek:

Is die speed al getuned? Zoniet; doen! ;) daar valt dan nog veel winst uit te halen.

Leuk setupje btw 8)
 
Thnx voor de reactie's en nog wat antwoorden op gestelde vragen, 2e rad komt nog heb er nog een van een zip liggen en nog malossi achterveertje en ja we kijken eerst hoeveel pk hier vanaf wil komen, en dan word hij misschien getuned. wel al getest met 1 std. rad, maar werd ong 65/70 graden.
En dat is vrij hoog al geloof ik.
Jubbega=maybe
Lelystad=zekerssss!!

*edit*
We hebben nog een complete kappenset liggen en het is de bedoeling dat die in de kleuren van het telefonica team worden gespoten.
 
Last edited:
he manne,

jullie moesten maar eens langskomen kennen we wat uitlaatjes testen. verder kan je die slangen het beste er snel afhalen want als je hier mee gaat rijden staat hij op hogere snelheden veel te schraal. laterzz
 
ik denk dat ie bedoelt dat door die slangen de luchttoevoer bij hoge snelheden te hoog word en dus het mengsel te arm ...
 
Zekers vette aerox, kheb de hele opbouw al een beetje gevolgd op scooterbase. Zal wel lekker gaan, ben benieuwd naar de score en de prestaties van de KRD F1. Btw ik vind die biaggi kappen zekers niet verkeerd, ff binnenkappen wit spuiten en bcd lamp erop en hijs al vet. Veel succes verder!
 
Back
Top