Rollerbank bij E3 keurmerk niet geldig?

MrSelected

Selected User
Hey,

ik hoor net van een vriend dat DiTech scooters met E3 keurmerk niet op de rollerbank hoeven, omdat deze begrensd zijn op vermogen en niet op snelheid zoals de nederlandse norm is. De europese norm staat boven de nederlandse norm dus zouden ditech scooters geen boete moeten krijgen.

Ik geloof dit eigenlijk niet, wie heeft hier een helder antwoord op?

MrSelected
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt mij als BS. Volgens mij mogen alle scooters gewoon op de rollerbank want hij kan nogsteeds opgevoerd worden, en de rollerbank is voor de politie de enige marnier om dat te kunnen controleren.
 
+ dat de meeste polities het verschil tussen een schakelbrommer en een scooter nog niet eens weten dus laat staan dat ze verschillende scooters kunnen onderscheiden kwa blok...
 
WheeleX said:
+ dat de meeste polities het verschil tussen een schakelbrommer en een scooter nog niet eens weten dus laat staan dat ze verschillende scooters kunnen onderscheiden kwa blok...

Overdrijf je niet een beetje?:rolleyes:
 
Kweet niet wat voor agenten jullie daar dan hebben maar goed :)

Diegene die dat niet ziet is gewoon achterlijk, hier weten ze dat dus echt wel :rolleyes:
 
Een agent moet wel heel achterlijk zijn wil hij niet merken dat het een schakelbrommer is wanneer hij zoveel toeren maakt en maar amper vooruitgaat...
 
daar gaat dit topic niet over, hij vraagt of die e3 keurmerk waar is,

ik zelf zou het niet weten, maar ook als is het zo, als er rollerbank is ben je altijd wel de L*L
 
ik vind het ook als onzin klinken, maar ik heb nog geen echt argument gehoord van waarom dat niet zo zou zijn. Ik zal het argument voor even herhalen: De europese wetgeving keurt de scooter op vermogen, en de nederlandse wetgeving op snelheid. De ditech (scooters met injectie) hebben een E3 keurmerk (zo'n stickertje zit er ook op), wat de europese norm weergeeft en die staat boven de nederlandse wetgeving.

De rollerbank uitslag zou dus ongeldig zijn, aangezien deze op snelheid controleert en niet op vermogen. (wat ze wel proberen te laten lijken)
 
Zowiezo staan der in de europese wetgeving zat dingen die niet in de nederlandse staan hoor:rolleyes: denk maar aan drugs beleid etc. Het is niet zo dat de EU alles voor het zeggen heeft.
 
dan zou hij op eht achterwiel theoretisch meer vermogen hebben toch? want hij wordt van veel toeren/wienig kracht naar meer toeren meer kracht gebracht.
 
owjawacht wat is geen kracht maar energie. en op de krukas heb je meer energie omdat na de krukas energie verloren gaat aan de overbrenging. sorry domme fout
 
Mijn vriendin kreeg bij aankoop van haar di-tech
een blaadje van aprilia. daarop stond ook iets van dat ie meer vermogen heeft dat was toegestaan, maar je hier geen boete voor krijgt, want het was goedgekeurt ofzo iets.
Ook al een keer op de rollerbank gweest, en bij overhandiging van dit papiertje geen boete gekregen.
alleen kan ik het niet papiertje niet vinden :S
meer mensen die dit hebben gekregen bij aankoop van een nieuwe di-tech?
in 2003 btw
 
Eigenlijk is dit het probleem naar de ander verschuiven.

In Nederland worden scooters gemeten aan de hand van kW, omgerekend naar snelheid.

Dat Aprilia dan komt met een scooter die net zo hard als alle std scoots rijdt, maar wel 2x zoveel kW scoort is de fout van Aprilia, niet van de Nederlandse rollerbanken.

Dus de fout moet je zoeken bij Aprilia Nederland, en niet bij de rollerbanken ;)
 
Back
Top