Remlicht werkt niet maar elektrische start wel

Stel ik Koop een nieuw achterlicht doet Hij het Dan weer

Misschien niet, misschien wel.

Mijn motto, meten is weten, gokken is dokken.

Zo maar iets vervangen, zoals voorstelt, kan in de papieren lopen zonder dat het resultaat oplevert.

Sowieso, volg eerst de draden van het achterlicht, deze moeten zoals ik al eerder heb geschreven ergens aan de originele scooterbedrading zijn geknoopt.

En kijk welke kleuren draad van de originele scooterbedrading zijn verbonden met de draadkleuren van het after market achterlicht.

Dan pas kunnen we je advies geven over eventuele verdere stappen.

Maar als je geld te veel hebt, kun je ook SpeedyPeug's advies opvolgen om eerst de remschakelaars te vervangen om er vervolgens achter te komen dat dit niet de oorzaak was, daarna de spanningsregelaar om er vervolgens achter te komen dat dit ook de oorzaak niet was, dan maar het achterlicht vervangen en er wellicht achter komen dat er een draad los zit bij de overgang van de aan elkaar geknoopte draden!!!
 
Ik heb deze brommer laatst gekocht daar heb ik dot achterlicht bij gekregen maar Ik zal nog even verder zoeken

Koop een origineel achterlicht, desnoods zoek ergens een 2ehandse als het toch goedkoop moet zijn..
Die immitatie dingen die moet je echt de vuilbak inwerpen.. zijn van een hele slechte kwaliteit..

Ledjes zitten normaal gesproken op een printplaat gesoldeerd.. Als een van die koperen banen intern (in het pcb) een scheur krijgen dan word de verbinding onderboken en werken die ledjes niet meer.. Er kan net zo goed een van die componenten defect zijn..
Zulke goedkope achterlichten zorgen altijd voor problemen..

Mijn advies zal zijn, monteer de originele achterlamp unit terug.. Dat goedkope 3rd party ding heb je niks aan..
 
Beste Eurokit,

ik betwijfel of je de vorige bijdrages goed hebt gelezen.

Je adviseert TS nu een nieuw of tweedehands achterlicht te kopen van een fatsoenlijke kwaliteit terwijl je niet eens weet of het gemonteerde achterlicht wel defect is!

Ik denk niet dat TS geholpen is met je voorbarige conclusie en met dit advies...
 
Back
Top