Knipperlichten claxon remlicht en elektrische start werkt niet

Baki50

New Member
Ik heb een vespa s 4takt 2v uit 2013 hij heeft het altijd goed gedaan maar sinds kort heb ik er problemen mee de elektrische start en mijn alarm werkte niet dus ik ging op onderzoek en bleek dat mijn kabels binnen zijn doorgeknipt mischien een poging om te stelen maar ik heb alle kabels netjes terug gesoldeerd de alarm werk maar de elektrische start niet als ik hem aan kick werken de lichten toeter etc ook niet waar aan kan dit liggen ?

Mvg baki
 
Advertisement - register to remove this

is de zekering nog heel , en komt de accu spanning aan op je contactslot? Meet je ook spanning als je je contact aanzet op de draad die naar je verbruikers gaat ? anders is je contact slot misschien stuk (gemaakt tijdens diefstal)
 
is de zekering nog heel , en komt de accu spanning aan op je contactslot? Meet je ook spanning als je je contact aanzet op de draad die naar je verbruikers gaat ? anders is je contact slot misschien stuk (gemaakt tijdens diefstal)
Ik heb de zekering veranderd werkt nog steeds niet, hoe kan ik meten of er spannig naar mijn contact gaat ?
 
Met een multimeter of spanning zoeker. Vanaf je accu loopt er een draad naar je contactslot , meestal via een zekering. Bij je contactslot meten of op deze draad spanning staat een pool van je meet apparaat op de draad andere op de massa. daarna scooter op contact zetten en meten of er op een andere draad ook stroom komt , weer op dezelfde manier . Deze draad loopt naar je verbruikers . Is dit goed dan kun je vanaf daar verder gaan door die draad te volgen en bij elke connector te meten of er nog steeds spanning is. toeter en richting aanwijzers werken via de accu dus ergens moet er een onderbreking zitten. Van je lichten ben ik niet zeker of deze bij jou over de accu lopen. meestal krijgen die rechtstreeks stroom uit de stator.
 
Back
Top