Zip 2T niks werkt kwa elektra alleen de toeter werkt de ledjes remlicht knipperlicht dim licht en grootlicht werken allemaal niet

Advertisement - register to remove this

Zitten er dan niet meer zekeringen in als één , dit omdat de claxon het wel doet . Anders plusdraad van accu volgen , ergens zal deze gesplitst worden , naar het contact slot , dan moet je elke connector op door verbinding meten , ook de aankomst bij je licht , en r.a.w schakelaar , en remlicht schakelaars . Werkt alles wat het nu doet over het contact slot , zo niet , dan ook de door verbinding van het contact slot meten , bij contact aan.
 
Zitten er dan niet meer zekeringen in als één , dit omdat de claxon het wel doet . Anders plusdraad van accu volgen , ergens zal deze gesplitst worden , naar het contact slot , dan moet je elke connector op door verbinding meten , ook de aankomst bij je licht , en r.a.w schakelaar , en remlicht schakelaars . Werkt alles wat het nu doet over het contact slot , zo niet , dan ook de door verbinding van het contact slot meten , bij contact aan.
Maar ik denk dat het komt door de vliegwiel want de waterpomp doet het wel gewoon
 
Wij hadden bij 2 Vespa's een storing in de verlichting.
Daar hadden we andere koplampen in gezet , maar vrij kort na elkaar viel de verlichting compleet uit.
De oorzaak bleek in de lamp te zitten, het reflectie plaatje verboog en veroorzaakte sluiting.
 

Attachments

  • Vespa LX Koplamp.jpg
    Vespa LX Koplamp.jpg
    70 KB · Views: 6
Denk het hoef alleen me sleutel te draaien en hij staat al aan
Dan heb je gewoon een originele waterpomp als je hem niet extra aan of uit kunt zetten. Zijn de beste ook dus dat is goed bedacht van Piaggio.
Maar reken maar op een kapotte spanningsregelaar, die zijn dan weer iets minder goed van Piaggio en gaan vaak kapot helaas
 
@bartj , kun je me even aangeven welke Zip een elektrische waterpomp heeft, want ik kan in mijn schema's dit niet terugvinden.
Heb jij misschien zo'n schema?

@DanielCR7918 , dan zit er niks anders op om de kabelboom te meten tot hoever je spanning meet.
Begin eens bij het contactslot, heb je continue spanning op de rode draad en spanning op de witte draad indien het contactslot aan staat?

(je Kun je ook eventueel controleren met een testlampje of een gewoon gloeilampje met 2 draadjes eraan.)
 
@bartj , kun je me even aangeven welke Zip een elektrische waterpomp heeft, want ik kan in mijn schema's dit niet terugvinden.
Heb jij misschien zo'n schema?

@DanielCR7918 , dan zit er niks anders op om de kabelboom te meten tot hoever je spanning meet.
Begin eens bij het contactslot, heb je continue spanning op de rode draad en spanning op de witte draad indien het contactslot aan staat?

(je Kun je ook eventueel controleren met een testlampje of een gewoon gloeilampje met 2 draadjes eraan.)
Vanuit de fabriek zijn er geen Zipjes met een electrische waterpomp.
Piaggio heeft altijd de waterpomp mechanisch aangedreven gehad maar wellicht dat de topicstarter dit verkeerd heeft opgevat. Bij de mechanische hoef je namelijk ook niets te doen om hem aan te zetten omdat deze altijd aan staat
 
Back
Top