R/C auto's

Status
Not open for further replies.
moet je ratio hoger of lager bij een snellere motor?

heb trouwens vanmiddag die regelaar gekocht. dinsdag of woensdag 13t vlammen :)

Verslagje

De GS stondt alweer een tijdje stil (half jaar of meer) en de hoop op gelijk rijden was heel klein. Maar met volle moed toch maar "me RC buddy" op gepikt en richting een bos gereden, en daar vervolgens de boel uit geladen.

Gelijk maar de GS proberen te starten en hopla het was starten en lopen. Even de afstelling in orde maken en "raggen" maar, alles verliep perfect!

Ook de Enigma even geprobeert en ook dat ging prima!

Kortom, een geslaagde avond!
Heb nog wel èèn foto, en dat is hoe die er nu uit ziet na een klein half uurtje rijden..

Attachments

• S3600154.JPG
    S3600154.JPG
    38.1 KB · Views: 115
Mijn auto zit hier nu een beetje onder het stof weg te rotten... Misschien maar weer es tijd om er wat mee te doen (als de batterij niet is verneukt) Had net nieuwe velgen met slicks niet goed er op gezet en nu zijn de vlegen en banden naar de knoppen :S Dag 47 euries :S Orginele banden er weer op gepluurt. Hier nog wat foto's (let niet op het stof)

Hijs nu afgestoft

Heb er kleine ongelukjes mee gehad. Zoals de zender die niet meer reageerde en hij klapte zo onder een auto. Lichte schade boven op de kap. Andere keer tegen de stoep rand en dus voorkant beetje beschadigd en lamp sticker verneukt :o. En mijn laatste fout beetje te ruig een spin maken zodat ik de andere kant weer op ging ik gaf gas en ging verkeerd hij reed of 2 wielen klapte tegen een stoeprand (lichtjes) en kwam weer op zen 4 wielen. Schade valt reuze mee. Alleen wat krasjes op de zijkant.

Last edited:
Bootjes zijn toch ook wel leuk :W

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11644&postdays=0&postorder=asc&start=0

FF naar DPR voor nieuwe uitlaatjes 8P
HendricXCMB35+HPR235-WS.jpg

Of zoiets:
cir3.jpg

2x 30cc Methanol motoren :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
De tering :X< hoe hard gaat dat wel niet.. :X

Wel erg tof projectje. Ik wil zelf voor een FG Marder gaan kijke, das een 23 cc brandstofmotortje. Daar wil ik dan een samba competition op zetten :). die maakt namelijk pijpjes daarvoor ;)
Maarja dat komt wel na de scooter aangezien dat bij elkaar ook weer 1200 euro is.

Tussen de 115 en 130 km/u was zijn doel geloof ik. Geen zin om weer 5 pagina's te gaan lezen ervoor maar dat het hard gaat is denk ik wel zeker!

Klote heb dat ding net ff opgeladen en als ik vol gas geef kraakt er iets onzettends bij eht rijwile gedeelte hopen dat het niets ergs is en dat er gewoon iets los zit :o

Erwin. said:
wil zelf voor een FG Marder gaan kijke, das een 23 cc brandstofmotortje.

Niet doen, echt niet doen ..
Ik heb er zelf ook eentje kunnen testen en een vriend van me een hele poos maar het is echt 3x niks. Ding is zo lomp, en de onderdelen zo duur dat het echt niet leuk meer is..

Je kunt dan beter een 1:8 Buggy nemen, daar kun je tenmsinte nog us sprongen van 4/5 meter mee maken (zelf ervaren). en alles is nog steeds heel. Okè het nitro is dan misschien wel iets duurder, mjha je krijgt er een stuk meer voor terug.

En ben nu zelf ook aan het kijken voor een big scale 25cc speedboot, van 1.5mt lang oid. Super mooi spul! Alleen rete duur als je het totaal sommetje uitrekend.

En inderdaad Mol, die gene die jij poste moet zo`n 115/130 kunnen halen..

ik heb zelf een marder maar sprongen van 4 a 5 meter haal ik ook makkelijk hoor,idd enige nadeel is dat je onderdelen duur zijn maar als je handig bent dan kom je ook een heel eind

Uit eigen ervaring vond ik het totaal niks..
Maar dat ligt voor iedereen weer anders natuurlijk :)

Dat betekend niet dat ik een Marder afkeur of wat dan ook, vind hem geweldig om te zien. Maar zou hem zelf niet kopen, maar om het te zien bij een ander vind ik het geweldig.

gehehe ik weet niet of dit goed is maar ik heb een hele tijd terug een nieuw motortje gekocht en hij is nu dus sneller. Maar als ik nu vol gas geef (als ik hem vast hou) dan raakt men overbrenging (hoe je dat maar wilt noemen) de zijkanten van waar is in zit omdat ie te hard gaat. Maar ik denk dat het nog wel mee valt dus blijf fijn rijden.

Hey iemand die een protech shaft 12 wilt kopen.Ding is helemaal compleet met zender en startbenodigheden.Je moet er alleen een nieuwe trekstarter opzetten kost ongeveer 20 euro ofzo.Ding is getuned met een carbonnen verstelbare uitlaat en een snelle uitlaat bocht.Je krijgt er 2 kappen bij 1 bmw kap en 1 sti subaru,alle kappen zijn nog als nieuw haast.reden dat ik ze niet gebruikt omdat me kapsteuntjes kapot zijn :P.MAar voorderest is de auto nog helemaal goed zitten ook 4 olie schokdempers onder en driftbanden.

subaru_sti_001.jpg

Vraagprijs 150 euro bieden mag maar wel normale bedragen.Auto heb nog maar iets van 10 tankjes gelopen ofzo.Voor meer foto's effe mailen :)

Na 10 tankjes moet de motor toch onderhand al gereviceerd worden of zit ik helemaal mis? Want wil ook graag een rc auto, maar wil echt zeker te weten een on the road. Maar daar kan ej niet normaal mee op de weg rijden door vuil op ej tandwiel en doordat de motor zo snel kapot gaat hebben ze mij verteld. Of is dit bullshit?

NEej is allemaal bullshit Tuurlijk moet je hem na elke rit goed schoonmaken vooral bij de tandwielen enzo.Maarjah je moet bij een onroad wel goed op vlakwegdek voor al bij de mijne want die heb minder als een cm speling .Maar ik rijd dan meestal op een handbal veld.Want ik drift er altijd beetje mee want zitten driftbanden onder

Neej ben het niet zat maar kan het geld goed gebruiken.Aangezien ik nu bezig ben met een auto als projectje en dat slurpt aardig wat geld weg en wil eigelijk ook een offroad benzine kopen dus vandaar dat ik hem wegdoe

Status
Not open for further replies.
Back