Pepijn#205
Well-Known Member
Ghallow doar sijn wu weerr!!!
Sommige/de meeste zullen mij (pepijn quist) wel kennen van die champagne kleurige zip sp98.
Maargoed, om een lang verhaal kort te maken. Een maat van me genaamd Jasper Mierop rijd ook sbo namelijk in de scooter special klasse.
Hij reed op Meppel nog met een wit derbi vamos frame met een zip blok eronder maar omdat oa ik het maar een gevaarlijk ding vond maar het volgende aangeboden.
Ik heb onwijs veel zip onderdelen liggen, dus mijn aanbod was om een nieuwe zip op te bouwen en daar zijn blokje onder te hangen.
Leek ons het meest logische aangezien ik de spullen toch had liggen en Jasper financieel ook niet verschrikkelijk ruim zit om weeer wat anders en misschien wel beters te gaan bouwen.
Dus: rijwielgedeelte etc = van mij Blok en kapwerk = van Jasper
Foto van het witte frame waarmee hij op Meppel reed:
Die behoort nu tot het verleden zithouding was ook verre van perfecto want echt aan de grond houden lukte ook niet.
Nu over op de bouw van de Nieuwe zippa+pippi+
Allereerst pakte we 1 van de type 1 frames die ik nog had liggen. En deze is Jasper met de slijptol gaan bewerken.
Ondertussen had ik het voorvorkje, binnenkap en de buddybak al een beetje aangepakt.
Toen het frame goed verslepen was en we wat dingen hadden aangepast heb ik het frame laten stralen en Jasper heeft het toen even matzwart gespoten.
Ook gelijk even een zadel gepakt, namelijk het zadel waar ik vorig seizoen mee reed.
Beestje moest natuurlijk wel op wielen kunnen staan, nu was ik naar de oldtimer bromfietsbeurs geweest en op de terug weg heb ik dit uit Nieuwegein meegenomen.
De velgen worden ook matzwart en de bedoeling is (als er tijd voor is) om ze nog af te draaien op dezelfde manier als mijn 5 spaaks velgen.
Ook waren er nog degelijke banden nodig. Ik had nog een ML50 liggen die erg breed is, en ik heb nog een nieuwe Deestone bij Fred Motoren gehaald.
Check verschil x| :W
Toen in een paar dagen tijd de velgen even gespoten en banden erom gelegd en het meeste montage klaar gemaakt.
Vandaag (zondag) zijn we dus ook maar gaan bouwen
Alleen liepen we al snel tegen een probleem aan, we waren 1 kogellager (de kogel zelf) kwijt die in het voorwiel moest. Ehmzz.. en aangezien het zondag was/is waren de winkels dus ook dicht.
Dusja toen maar opzoek gegaan in de schuur naar iets wat we konden gebruiken aangezien we niet veel tijd hebben voor de x-days.
Toen kwam ik op het geniale idee om een krukaslager te pakken aangezien mij wel leek dat er dezelfde maat kogels in zaten en die door te slijpen.
Zo gezegt, zo gedaan en de kogels bleken exact dezelfde maat te zijn. Dus velgje in elkaar gezet en draaid als een zonnetje :W
Foto van ingeslepen krukaslager.
Maargoed na wat klussen en onzin uithalen stond al snel dit voor onze neus:
En daar waren we we blij mee dus even mee naar buiten gesleurd en wat foto's gemaakt.
En samen met men andere zip.
Er komen kappen op, nieuwe sp98 kappen en deze worden gespoten bij een spuiterij. Alle kappen worden of zijn reeds nieuw aangekocht bij Fred Motoren.
Achterkap en zijskirts liggen al klaar en komende week woensdag komt ook de voorkap binnen.
Ook komt er nog een 15cm verlengd subframe onder, deze was alleen nog niet klaar. Dus daarom een std subje eronder gehangen aangezien het de bedoeling is om deze zip mee te nemen naar de go-fast Xdays.
update: 23-6
Het is al weer even geleden sinds het laatste bericht, dus ff snel update'tje.
We zitten nog steeds op de voorkap te wachten, er was namelijk perongeluk een sp2000 voorkap binnen gekomen bij FM ipv sp98 dus die komt hopelijk van de week binnen.
X-days en demo sluiskil achter de rug, goed gereden en vooral gezellig gehad. Hier staat nog wat meer over in een post. In sluiskil op de bank geweest want ik was namelijk nogal benieuwd naar de pk's. Er kwam een score uitrollen van 16,0 pk, we hadden meer verwacht maar de grafiek was iig wel strak en zeer constant. (ik zal de grafiek van de week nog ff posten). maargoed op de baan reed de zip echt super goed. Ik heb ook nog naast een zipje gereden met 22pk en naast een BB en daar bleef ik soms strak naast rijden.
Toen Zoetermeer, ik was zeer benieuwd naar een tijd op 150 meter, wist namlijk dat ik op 125 7,4 reed ofzo. (op sluiskil iig) dus 4x gereden. 3x ging de zip nog een beetje zweven. 1x heb ik hem compleet aan de grond kunnen houden. Mijn snelste tijd was 7,8s met een eindsnelheid van 105km/h.
Zeer geslaagd dus!
We waren eigelijk wel een beetje verbaasd want de bankscore was niet echt hoog maar op de baan is rijd hij echt goed. En dat met een deze inlaat en uitlaat, want die zijn ook niet egt geweldig.
Dus nu weer even sparen voor andere inlaat en uitlaat.
Verlengde subframe is klaar. die komt er waarschijnlijk van de week onder en dan kijken wat kloosterzande te brengen heeft.
--------------------------------------------------------------------------
Update (Pepijn)
Zoals op Kloosterzande al te zien was zit het verlengde subframe eronder. Inmiddels ook bij Fred Motoren een voorkapje kunnen scoren (many thanx to Barry:love .
Jasper heeft een sponsering kunnen regelen bij een autospuiterij en daar zijn de kappen wit gespoten op de foto's zit mijn koplamp unit er even in, maar jasper moet nog een eigen unit + achterlicht kopen in de toekomst.
Mijn eigen kappen.. zijn hoop ik zsm klaar zodat er 2 witte zipjes binnenkort zijn
Ook is er een Koopmans dpr gescoord bij Tinne wat op hopelijk wat betere tijden resulteerd
Genoeg geluld!! foto's!!!
En hier met Jasper himself erop na het testrijden
Morgen vind de GP van Middelharnis weer plaats en hier zullen we beide + mizzle en een hoop andere aanwezig zijn
Update 11 augustus (jasper onder pepijns account)
heb aantal mooie foto's van de gp gevonden:
Ik + mizzle aan het blazuh!
Ik + mizzle ereronde:
Ik + zip uitleven bij de ereronde:
Met dit als resultaat (de volgende dag):
Gegroet weer!
Setup:
Mhr speed 6t voet+hemd afgedraaid Quist tuned
Zip ac 100mm carter Quist tuned
Mhr rhq 80mm krukas
Mhr over-range
Mhr primaire vertanding
Mhr vl dinges membraan
Hpi binnerotor
Koopmans Dpr
25mm dellorto carburateur
24-28mm schuin spruitstuk
Etc etc
Gegroet Jasper & Pepijn
Thanx to:
Bosman & Kalis (Spuitwerk)
Schavicast (straal werkzaamheden)
Pieter Smitshoek (banden erom/eraf)
Schoonpaps (las/draai werkzaamheden)
Quist racing (sponsering/bruikleen van rijwiel gedeelte en aanpassen van cater etc)
Sommige/de meeste zullen mij (pepijn quist) wel kennen van die champagne kleurige zip sp98.
Maargoed, om een lang verhaal kort te maken. Een maat van me genaamd Jasper Mierop rijd ook sbo namelijk in de scooter special klasse.
Hij reed op Meppel nog met een wit derbi vamos frame met een zip blok eronder maar omdat oa ik het maar een gevaarlijk ding vond maar het volgende aangeboden.
Ik heb onwijs veel zip onderdelen liggen, dus mijn aanbod was om een nieuwe zip op te bouwen en daar zijn blokje onder te hangen.
Leek ons het meest logische aangezien ik de spullen toch had liggen en Jasper financieel ook niet verschrikkelijk ruim zit om weeer wat anders en misschien wel beters te gaan bouwen.
Dus: rijwielgedeelte etc = van mij Blok en kapwerk = van Jasper
Foto van het witte frame waarmee hij op Meppel reed:
Die behoort nu tot het verleden
Nu over op de bouw van de Nieuwe zippa+pippi+
Allereerst pakte we 1 van de type 1 frames die ik nog had liggen. En deze is Jasper met de slijptol gaan bewerken.
Ondertussen had ik het voorvorkje, binnenkap en de buddybak al een beetje aangepakt.
Toen het frame goed verslepen was en we wat dingen hadden aangepast heb ik het frame laten stralen en Jasper heeft het toen even matzwart gespoten.
Ook gelijk even een zadel gepakt, namelijk het zadel waar ik vorig seizoen mee reed.
Beestje moest natuurlijk wel op wielen kunnen staan, nu was ik naar de oldtimer bromfietsbeurs geweest en op de terug weg heb ik dit uit Nieuwegein meegenomen.
De velgen worden ook matzwart en de bedoeling is (als er tijd voor is) om ze nog af te draaien op dezelfde manier als mijn 5 spaaks velgen.
Ook waren er nog degelijke banden nodig. Ik had nog een ML50 liggen die erg breed is, en ik heb nog een nieuwe Deestone bij Fred Motoren gehaald.
Check verschil x| :W
Toen in een paar dagen tijd de velgen even gespoten en banden erom gelegd en het meeste montage klaar gemaakt.
Vandaag (zondag) zijn we dus ook maar gaan bouwen
Alleen liepen we al snel tegen een probleem aan, we waren 1 kogellager (de kogel zelf) kwijt die in het voorwiel moest. Ehmzz.. en aangezien het zondag was/is waren de winkels dus ook dicht.
Dusja toen maar opzoek gegaan in de schuur naar iets wat we konden gebruiken aangezien we niet veel tijd hebben voor de x-days.
Toen kwam ik op het geniale idee om een krukaslager te pakken aangezien mij wel leek dat er dezelfde maat kogels in zaten en die door te slijpen.
Zo gezegt, zo gedaan
Foto van ingeslepen krukaslager.
Maargoed na wat klussen en onzin uithalen stond al snel dit voor onze neus:
En daar waren we we blij mee
En samen met men andere zip.
Er komen kappen op, nieuwe sp98 kappen en deze worden gespoten bij een spuiterij. Alle kappen worden of zijn reeds nieuw aangekocht bij Fred Motoren.
Achterkap en zijskirts liggen al klaar en komende week woensdag komt ook de voorkap binnen.
Ook komt er nog een 15cm verlengd subframe onder, deze was alleen nog niet klaar. Dus daarom een std subje eronder gehangen aangezien het de bedoeling is om deze zip mee te nemen naar de go-fast Xdays.
update: 23-6
Het is al weer even geleden sinds het laatste bericht, dus ff snel update'tje.
We zitten nog steeds op de voorkap te wachten, er was namelijk perongeluk een sp2000 voorkap binnen gekomen bij FM ipv sp98 dus die komt hopelijk van de week binnen.
X-days en demo sluiskil achter de rug, goed gereden en vooral gezellig gehad. Hier staat nog wat meer over in een post. In sluiskil op de bank geweest want ik was namelijk nogal benieuwd naar de pk's. Er kwam een score uitrollen van 16,0 pk, we hadden meer verwacht maar de grafiek was iig wel strak en zeer constant. (ik zal de grafiek van de week nog ff posten). maargoed op de baan reed de zip echt super goed. Ik heb ook nog naast een zipje gereden met 22pk en naast een BB en daar bleef ik soms strak naast rijden.
Toen Zoetermeer, ik was zeer benieuwd naar een tijd op 150 meter, wist namlijk dat ik op 125 7,4 reed ofzo. (op sluiskil iig) dus 4x gereden. 3x ging de zip nog een beetje zweven. 1x heb ik hem compleet aan de grond kunnen houden. Mijn snelste tijd was 7,8s met een eindsnelheid van 105km/h.
Zeer geslaagd dus!
We waren eigelijk wel een beetje verbaasd want de bankscore was niet echt hoog maar op de baan is rijd hij echt goed. En dat met een deze inlaat en uitlaat, want die zijn ook niet egt geweldig.
Dus nu weer even sparen voor andere inlaat en uitlaat.
Verlengde subframe is klaar. die komt er waarschijnlijk van de week onder en dan kijken wat kloosterzande te brengen heeft.
--------------------------------------------------------------------------
Update (Pepijn)
Zoals op Kloosterzande al te zien was zit het verlengde subframe eronder. Inmiddels ook bij Fred Motoren een voorkapje kunnen scoren (many thanx to Barry:love
Jasper heeft een sponsering kunnen regelen bij een autospuiterij en daar zijn de kappen wit gespoten
Mijn eigen kappen.. zijn hoop ik zsm klaar zodat er 2 witte zipjes binnenkort zijn
Ook is er een Koopmans dpr gescoord bij Tinne wat op hopelijk wat betere tijden resulteerd
Genoeg geluld!! foto's!!!
En hier met Jasper himself erop na het testrijden
Morgen vind de GP van Middelharnis weer plaats en hier zullen we beide + mizzle en een hoop andere aanwezig zijn
Update 11 augustus (jasper onder pepijns account)
heb aantal mooie foto's van de gp gevonden:
Ik + mizzle aan het blazuh!
Ik + mizzle ereronde:
Ik + zip uitleven bij de ereronde:
Met dit als resultaat (de volgende dag):
Gegroet weer!
Setup:
Mhr speed 6t voet+hemd afgedraaid Quist tuned
Zip ac 100mm carter Quist tuned
Mhr rhq 80mm krukas
Mhr over-range
Mhr primaire vertanding
Mhr vl dinges membraan
Hpi binnerotor
Koopmans Dpr
25mm dellorto carburateur
24-28mm schuin spruitstuk
Etc etc
Gegroet Jasper & Pepijn
Thanx to:
Bosman & Kalis (Spuitwerk)
Schavicast (straal werkzaamheden)
Pieter Smitshoek (banden erom/eraf)
Schoonpaps
Quist racing (sponsering/bruikleen van rijwiel gedeelte en aanpassen van cater etc)
Last edited: